- 

var köper du den? Frågade efter den på babyproffsen men de hade ingen! Vill oxå köpa en sån.. min Agnes har sån kolik.. skriker hela dagarna och vill bara bli buren...Ninakarolina skrev 2011-09-28 21:40:01 följande:Köp en lavemangs pip de är super de är som ett sugrör man stoppar i barnets rumpa om de inte får ut bajset och blir ledsna.. då kommer alla gaser och gaserna trycker ner bajset så de kommer ut de med :) gjorde de på lillan ikväll fasen vad pruttar som kom de bara pyser sen fick hon bajsa rejält :D. - 

okej.. tack för tipsetNinakarolina skrev 2011-09-28 22:57:23 följande:Jag köpte den på apoteket, när jag skulle ta ut min medicin fråga jag tankten som har hand om recept m.m och hon hämtade en lavemangspip men de sitter fast i en påse så den som man ska ha vatten eller annat i för att föra in i rumpan på en vuxen människa, men jag var bara ute efter pipen som sitter längst ner, så jag tog och klippte eller skarv av slangen och påsen och slängde de så jag hade bara pipen kvar, kosta 40 :- de värdaste köpet jag gjort hittills :) så fråga dom som sitter där bak och har hand om recepten.
  Dock ska man kunna köpa nåt liknande som är tänkt till bebisar med mkt gaser..såg d på babymässan men hittar de inte i handeln..
                     - 

Den där pipen ni pratar om var jag inne på apoteket o skulle oxå köpa.. men eftersom den är anpassad till en vuxen så köpte jag den inte. Tyckte den var jättetjock för en liten bebis... dem på apoteket rekomenderade det inte.. istället har jag idag köpt windi-pip från babyproffsen som är anpassade till bebisars rumpa för att gaserna ska komma ut.. får se om det hjälper vår stumpas kolik. 10 pack 149 kr.
 - 

Vår tjej är 7 veckor idag

- 

jag helammar o är tacksam så länge d går,,,Nicki2011 skrev 2011-10-10 06:24:40 följande:En fråga:
Är det bara jag som helammar? Läser att så många använder flaska och ersättning! Blir lite orolig att jag gör fel som inte kompletterar...?!
                     - 

vilken ersättning är bäst att ge om man mjölken inte räcker till... semper eller nan?
 - 

tack för tipset... ska köpa nan då.Ninakarolina skrev 2011-10-11 08:35:53 följande:Min flicka skrek som en tok av semper efter nån dag hon fått de, och vi kör på nan och de är mildare och hon är super nöjd. En gång när ersättningen var slut och hade ett paket semper kvar så tänkte jag " ähh de var nog inte de hon skrek av vi kör på semper" men de skulle jag inte gjort för hon skrek en hel natt snackarn. Så nan är klart bäst :) - 

nyss hemkommen från bvc, eftersom ersättningen måste vara fri från mjölkprotein så får jag varken använda nan eller semper.. fick en burk med ersättning utan mjölkprotein gratis av bvc
  snällt... så om mjölken sinar ska jag ta d istället
 - 

jag äter mjölkfritt o får bara äta havreprodukter.. soja skulle jag oxå undvika sa bvcKevin och Freja skrev 2011-10-27 00:07:58 följande:Ninakarolina: nej tyvärr funkar det inte för jag får inte ta något som innehåller mjölk, inte i någon form... Laktosfritt är ju fortfarande mjölk bara utan laktosen... Skittrist med soyaprodukter för de är rätt vidriga :) - 

jättesött kort... ser ut som din lilla har hål i örat, stämmer det?emeliemarietherese skrev 2011-11-01 19:59:36 följande:I helgen fick Novali träffa sin 13 dagar yngre kusin Ebba för första gången :) Såå goa små tjejer!!!
Det var på den fyra månader äldre kusinens dop. Triss i tjejkusiner 2011 här :) Kommer vara så mysigt när de växer upp!