• Speck

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Sickna fina magar tjejer, och så fascinerande att det är så olika! Jag får ju som sagt höra allt emellan att jag är gigantisk till att jag är jätteliten om magen, och ZillyChilis och Mickans bilder visar att verkligen allt större och mindre än mig är normalt, så det är lite skönt att se Skrattande

• Speck
    Mickan skrev 2011-06-10 22:11:11 följande:
    ----------------------

Tränade lite igår efter 4 veckor med lathet! Se hur magen förvandlas till en trekant när jag försöker lyfta bollen mellan benen! HAHA

Det är för att magmusklerna har delat på sig har jag hört... Men ser sjukt kul ut Glad
  • Speck
    ZillyChili: Jag är inte heller sådär himla sugen på att gå o jobba, men jag  har bara 3 veckor kvar att jobba och nästa vecka är en kort vecka.. Så det ska jag väl orka.. Men jag börjar känna mig redigt gravid nu! Magen blir tyngre och jag har mer besvär av ryggslutet, dels av foglossningen men såklart även från att hålla upp magen..

Badade för första gången i år i helgen och upptäckte förtjust att man är viktlös i vattnet! Det är ju sånt man läst om, men jag har liksom inte gått på nån vattengympa eller nåt och att få känna sig hela fri och smidig, var faktiskt ganska coolt Skrattande Men blev rejält trött i alla muskler och ganska flåsig, och efter ett par m inuter i vattnet fick jag kramp i magmusklerna så då var det till att gå upp o vila, men bada - det ska jag göra fler gånger i år Glad
  • Speck

Emelielj: Haha jag ska också till bm idag vid 2 tiden Glad

Stephi: Joda visst är det härligt med fosterrörelser, men den verkar ha det lite trångt där inne för det är mest att h*n ligger och pressar utåt sidorna.. Vilket är ganska obehagligt oftast.

• Speck

Mitt besök hos bm gick bra idag, blodtryck 105/60 som alltid, bebis puls 142 och sf-mått 28, är v 31. Jag har gått upp 15kg nu hittills och jag hoppas det inte ökar jättefort, men steget från 70kg till 71 kg gick på inte ens en vecka så hoppas inte jag kommer gå upp 1kg/vecka nu - isf kommer jag hinna lägga på mig 10kg till ju Förvånad
    Angående sömnen har jag precis som er, att jag sover pissdåligt om nätterna.. Vaknar 1 gång för att jag måste upp och kissa, men c:A 300gånger för att jag har ont och försöker vända mig i sömnen men vaknar av foglossningen..

Ninakarolina: Fin klänning! Söt och somrig!

• Speck
    Mamma2002: Jag fick order av min bm att ta alvedon VARJE DAG nu innan läggdags så jag ska få sova bättre och det hjälpte faktiskt. Inatt vaknade jag inte alls lika ofta som andra nätter, visserligen vaknade jag fortf men om jag kan skippa c:a 10 uppvak så är sömnvinsten enorm! Man får en chans till djupsömn iaf.
  • Speck
    Emelielj och Mamma2002: Jag har för andra natten i rad sovit riktigt hårt - vad det gör för humöret att få sova! Jag hoppas ni blir lika hjälpta som jag av alvedon innan sängdags.

Stephi: Asså, jag tycker det känns som ännu en "skrämma alla gravida"-artikel. Jag kan omöjligt ligga en hel natt på en o samma sida, jag får så ont i bäcken o rygg att det är bara o glömma. Anledningen varför de tror det kan va farligare att ligga på höger sida och rygg hade nåt blev stora kroppspulsåderns placering o göra eller nåt, men asså - jag lägger ingen notis om den där artikeln. Skrämselartiklar har jag fått nog av känns de som.
  • Speck
    alexander2011 skrev 2011-06-18 22:21:52 följande:
    åh vad gott o kanske få sova en hel kväll utan att vakna för det värker i kroppen. tog en nu bara pga att jag har så ont i ryggen/nedanför skulderbladet...hoppas det släpper. har ont där varje dag så fort jag står/sitter förlänge o nu hjälper det knappt att ligga ner o få bort värken :S
    Jag tycker också det funkar jättebra, vaknar inte alls lika ofta de två nätter jag testat att sova när jag tagit alvedon före sänggående. Jag sväljer alvedonen samtidigt som järntabletten så jag har ställt askarna brevid varann för att inte glömma Glad 
    Alltså, energin jag har haft idag har varit helt otrolig! Altlså mot vad den har varit tidigare i veckan, i torsdags var jag så trött, illamående och grinig för att jag inte fått sova på flera nätter så att orka vara trevlig och inte tycka det känns skitjobbigt att typ, vika tvätten, känns helt underbart skönt.
    Det är ju alltså inte så att jag får sån energi att jag är ute o löper marathon lopp, men jag fungerar igen! Praise the alvedon Flört
  • Speck
    emelielj skrev 2011-06-19 09:49:33 följande:
    Inatt vaknade jag bara 2 gånger för att kissa, sen sov jag bra hela natten!
    Att jag inte testat att ta en tablett innan jag lägger mig tidigare :)
    Exakt så kände jag! Skrattande
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011