Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Gjode ett kap för nån dag sen, köpte en bilbarnstol (babyskydd, med bas) för bara 400:- vet inte om jag sagt de eller lagt upp bild haha... är så virrig men jag gör de nu iallafall :).

Tvätta upp den idag, så nu lyser de grönt :D.
  • Ninakarolina
    Speck skrev 2011-04-29 21:04:51 följande:
    Köpte begagnat eller? Såg väldigt fräsch ut!
    Japp, jo den var super fin. Och den är den lite större än dom vanliga babyskydden så liten kan sitta längre i den. Han vi köpte den av hade ett barn på 15 månader som fortfarande kunde ha den men dom hade köpt en ny allafall... så de är ju bra. är en mjuk grej där i som man kan ta bort när den inte är bebis längre. 

Men billigt och bra :).

Vi har inte behövt köpa nått till bebisen har fått allt. Vagn och bilbarnstol ska få skötväska spjälsäng skötbord m.m... :) 
  • Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-05-01 11:39:29 följande:
    Usch har haft så ont i flera dagar kring navlen...känns som ett ömmt blåmärke o det spänner i hela magen så gott som hela tiden o värst när man ska ut och gå :S

Kände att jag bara behövde gnälla av mig idag. har varit en jobbig natt o sova :S

Hoppas ni allihopa hade en trevlig valborg {#emotions_dlg.flower}
    samma här, spänner som aldrig förr... trist att bara ta de lugnt helatiden :).
  • Ninakarolina

BILDBOMB! magen i vecka 26 , plus skötväskan vi köpte till vagnen, skiphop tror ja den heter.
    Har nu vagn,bilbarnstol,spjälsäng behöver bara skötbord :)
  • Ninakarolina

Haha har kollat på två ultraljud och dom säger att de är en tjej på 95% och hjärtljudet brukade vara på 148-153 nått sånt... men idag låg de på 133... kanske är de en pojke där inne :S, men eller blir de lägre om den är moindre aktiv i magen?

• Ninakarolina
    emelielj skrev 2011-05-04 09:26:48 följande:
    Om dom sagt tillomed två gånger att det är en tjej så är det nog det :P
    Det är bara en sägen att man kan höra på hjärtslagen om det är en tjej eller kille
    Typ som rund eller utstående mage, hormonrand eller inte m.m.
    haha alla skrämmer mig nu, eller jag skylle inte bry mig om de kom ut en kille men då jag fixat för en tjej så blir de jobbigt haha.
    Men de har alltid legat högre, förutom igår. sen säger min mamma att jag har en typsik killmage, att med oss 3 tjejer hade ho0n oss högt och med brorsan lågt. och jag har en jätte låg mage och den syns inte om jag vänder ryggen till... och en hormon rand har jag bara upp till navelen :).

haha kanske har tvillingar i smyg. Näe men de måste vara en tjej, blir förvånad annars :). 
  • Ninakarolina
    idaharju skrev 2011-05-05 10:05:51 följande:
    dom tror de kan vara levern :( får hoppas de inte är något farligt iaf :)
    jo de kan nog vara så att jag är yngst :) hihi

tack så mycket :) 
    finns många som får graviditetsklåda, vet inte vad de heter, blir utslag och de kliar. men kliar de inte så är de inte de iallafall... hoppas de är bra iallafall :).
  • Ninakarolina
    kariba skrev 2011-05-05 10:56:33 följande:
    Jag känner mig så himla ledsen... Har blivit ett monster som gravid.

Min son (6 år) råkade kasta en tennisboll i ansiktet på mig i morse... och det bara rann ur mig..jag sa ungjävel till honom.

Jag har grinat hela morgonen, han blev jätteledsen och jag är det sämsta mamman ever. Han har förlåtit mig nu, vi har pratat och kramats.. men ändå, hur kunde jag göra så?
    Jag är med ett monster, vill skrika och svära åt alla som sitter på busen som luktar illa... haha. Men jobbigt när du råka kasta ut de till din son. Men de är lätt hänt när humöret svajar... Men han förlät dig och den får du förklara att de är tungt att ha en bibis i magen eller liknande kanske :). Svårt när man inte har barn själv och säga vad andra ska göra :). 

Börjar jag gråta kan jag inte sluta, haha skit rädd för att se på tv för är de nått sorgligt lipar jag i timmar efteråt :D. 
  • Ninakarolina

haha har börjat bli så tjock i ansiktet, drygt :D.

Och i kroppen, lår allt växer så de knakar... men jag längtar tills jag kan gå igen och springa... har ju bara suttit nu i flera veckor då sammandragningarna kommer bara jag går lite... så får smyga när jag går.. så lär gå upp hur mycket som helst om jag inte ens kan röra på mig :S.

• Ninakarolina
    alexander2011 skrev 2011-05-05 11:14:52 följande:
    Hahaha jag känner igen det här med att gråta..sambon tycker att det e jobbigt att jag e så känslig.
    Kan inte heller sluta när jag väl började..

Mår fortfarande dåligt efter min dröm inatt, att sambon lämnade mig för en annan..vi har haft det lite krassligt det sista  så detta är väl nått som ligger o gnager mig omedvetet :( krassligt är det för migg humör och att jag är stressad av att jag blev arbetslös och han är arbetslös. pressen på hur vi ska klara oss ekonomiskt är verkligen jätte tung
    Haha ja de är illa, jag hatar att gråta inför min sambo med bara så jag lägger mig på våran säng och han ropar från tvrummet " men nu får du ge dig kom hit och sluta lipa" haha...." - jag kan inte, di  dummer" haha..

Oj jobbigt de där med stress pågrund av ekonomin. känner mig jätte stressad så jag inte har fast jobb nu, jobbar ett vick och sen 2 lördagar i månaden är min faststa tjänst på detta jobb. Vet inte hur de blir med havandeskapspenning om jahg kan söka eller liknande, men kan inte jobba som de är just nu. Sen måste jag runt till alla mina chefer från förra året så kanske dom grunar min mammapenning på förra året , hoppas då jag jobbade som en hora haha. (ursäkta ordvalet men de var hemskt vad jag jobbade 8-18 varje dag plus 2 lördagar i måanden, ibalnd mer om de krisade" 
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011