Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

V.20 (19+5) Inte alldeles nytagen alltså då jag precis har gått in i vecka 22 nu...

• ZillyChili

Idaharju:
    3:an föll jag för direkt!!!!
    Ska lätt gå in på den länken då man är bjuden på två bröllop till sommaren... fy vilken dålig tajming!

Angående folk som håller på.
    Tycker väl inte heller om att folk ska fram och klappa... men så har vi en sak till:
    "Hej tjockis" Här kommer tjockisen osv...
    Sen skrattar de tills de storknar! Jaaaaa.... vad roliga ni är! Vad är det roliga? Att de äntligen får kalla ngn för tjock utan att det är elakt??
    Jag tar absolut inte illa vid mig på något vis, jag förstår bara inte vad det är som är såååå roligt????

• ZillyChili

Speck: Jag brukar säga att mitt är övergående, hur är det själv?

Men att det ska vara så roligt? Jag tar knappast illa vid mig, har bara gått upp 2 kg än så länge *peppar peppar* så ngn tjockis känner jag mig inte som, även om magen är som en medicinboll =)

• ZillyChili
    Mickan skrev 2011-03-30 01:14:52 följande:
    Du jag rakar bort den äckliga raggarsträngen! Om jag så behöver raka magen varje gång jag rakar benen i resten av mitt liv så är det värt det! Så länge jag kan visa mig i bikini nu! (är ju mellan 25-35grader varmt här varje dag)
    ZillyChili skrev 2011-03-29 21:53:24 följande:

Speck: Jag brukar säga att mitt är övergående, hur är det själv?

Men att det ska vara så roligt? Jag tar knappast illa vid mig, har bara gått upp 2 kg än så länge *peppar peppar* så ngn tjockis känner jag mig inte som, även om magen är som en medicinboll =)

Jag har gått upp 1,5kg från vikten innan jag blev gravid (3,5kg totalt om man räknade med att jag tappade 2 kg de första 14 veckorna) och har ÅNGEST!! vet att man ska gå upp mycket mer men jag VILL INTE!! Jag som äntligen började bli riktigt nöjd med kroppen. Men jag tränar och äter hälsosamt och peppar peppar hoppas jag på att kroppen ska gå tillbaka till sitt ursprung så fort som möjligt!
    Du ska ju räkna från vikten du hade när du blev gravid. Jag gick också ner i början av grav..
    Jag var allt annat än nöjd med kroppen då jag lagt på mig 20 kg på två år, trots ihärdig träning och strikt kost... inte ens läkarna hittar felet, men konstaterar att något är fel i varje fall =)
    Nej mitt mål är att inte gå upp alltför mycket och 2 kg i vecka 22 är överkomligt. Jag har en riktigt stor mage med men lår och rumpa har blivit mindre!
    Kanske var en graviditet min kropp behövde? Rensa ut all skit, hehe!

Men ha inte ångest, efter dina bilder att döma så är du säkerligen en av de som går tillbaka ganska fort!
  • ZillyChili
    Ninakarolina skrev 2011-04-08 08:33:13 följande:
    min BM säger konstiga saker de där med järnvärdet sa hon " ja du hade ju 15 första gången man kan ha 60 så du är låg, men man ska inte vara under 12...." och sen sa hon " ja nu är du 7, så du måste äta järntabletter" men jag fattar inget alla snackar om 150 bla bla... och de gör inte min tant haha :D.haha har massa tjejkläder nu, Men då får man lägga de på hyllan och införskaffa annat :D.
    Har inte bokat tid eller så, men ska vänta till typ vecka 30, blir så spännande att se då :P.

Det är förmodligen inte ditt Hb (järnvärde) hon pratar om utan snarare Ferritinet som är järndepåerna, alltså reserverna. Det låter som det, för ett Hb på 7 så räcker inte ens järntabletter förmodligen :)
  • ZillyChili

Jag är i vecka 24 (23+4) och har gått upp 4,5 kg. Känner sådan panik över detta, även om 4,5 kg kanske egentligen inte är så farligt... men jag vägde en del när jag gick in i graviditeten, 81,7 kg, så är livrädd för den dagen det kommer över 90 strecket! 90!!! Då kommer paniken bubbla fram i mig på riktkigt och jag vet ju att det kommer... jag kommer inte kunna undvika 90strecket!

Ska på mätning idag, se hur man ligger på kurvan egentligen. Ska bli kul att få höra hjärtat igen, även om jag känner knoddas dagligen!

Har även fått en bristning på magen.... en pyttepytteliten, ljus bristning... men den är där! Shit! Vill inte! Men har räknat med det för jag fick en hel del bristningar på höfter, lår och bröst i tonåren så verkar ha lätt för det =(

• ZillyChili
    Speck skrev 2011-04-14 20:59:59 följande:

Jag fudnerade på att börja gå på vattengympa, men så tänkte jag på det här med min ludna mage... Undra om man ska orka bry sig om det? Jag har bikini som jag troooor jag ska få plats i ännu, trosorna var lite stora förut så stjärten ska nog gå o pressa ner Skrattande
    Om jag börjar frysa och får "ståpäls" så kommer min mage se ut som en igelkott haha!!
    Än så länge inga tigerränder, däremot har det vuxit fram två rediga lovehandles.. sexy moma.. Flört

Min ludna mage kan jag stå ut med, värre med de nedre regionerna... hur lätt är det att raka sig nu??? Hur enkelt är det inte att missa???  Pinsamt om det sticker ut något från bikinin Skrattande Är ju bara till att treva sig fram och hoppas på det bästa typ Flört

Tror jag har en ganska enkel graviditet om jag läser era inlägg... bortsett från de första 16 veckorna som var kronisk maginfluensa visserligen.
    Visst, jag kan inte gå lika snabbt nu som innan för då tar knoddas fram en yxa och leker skogshuggare... men detta är verkligen inget jag lider av. Är ganska rörlig, även om jag blivit väldigt osmidig, inte svullen heller...
    Dock hårig (are), trött och huvudvärk, men absolut inget som stör min vardag alltför mycket.
    Är så less på hela ledningen på företaget så orkar inte bry mig om att min trötthet påverkar min effektivitet på jobbet Skrattande

NinaKarolina: Det är ferritinet hon pratar om på dig, järnreserverna! De är lägre! Det över hundra är Hb-värdet, alltså järnvärdet! Två olika värden alltså som dock brukar hänga ihop!

• ZillyChili
    LYCKA82 skrev 2011-04-18 08:58:18 följande:
    Nån som börjat få bristningar? Jag har sett små små lila streck på min vänstra sida av magen... är rädd att dessa ska bli större. Ingen av mina systrar/mamma/mormor mf har haft bristningar o jag trodde att jag skulle slippa det med... men icke...

Är hemma från jobbet idag, har foglossning... aj aj aj.... nån som har nåt bra tips mot detta?
    Jag har fått en liten liten bristning på min vänstra sida... hoppas innerligt att det inte blir mer än så här!
    Vill verkligen inte! Men inte mycket man kan göra åt det tyvärr.... vi får hålla tummarna för oss!!!
  • ZillyChili

Alla har så fina magar! Jag känner mig mest fläskig Cool
    Vad gällande förlossningen så hoppas jag innerligt att min sambo håller sig uppe vid mitt huvud! Vad som händer i de nedre regionerna vill jag helst inte att han ska se, haha!

Så jäkla gött med kortvecka på jobbet och sedan ledig i FYRA DAGAR! Jag är så trött hela tiden men det är väl mycket för att man måste springa på toaletten stup i kvarten! Skämtade med min sambo igår om man kunde sjukskriva sig pga urinblåsan... Känns som om jag spenderar mer tid på toaletten än någon annanstans, hehe
    Knoddas verkar trivas med att trycka på blåsan hela dagarna, man kan ju tycka att h*n ska vara snäll mot sin mamma någon gång under dagen och flytta sig, haha

• ZillyChili

SandraP1990: Vad tråkigt att din hund gör så, men det är synd att ge upp tycker jag, brukar alltid finnas en lösning. Kanske Mickan med vana har några bra förslag som kan hjälpa?

Har tre vänner som har amstaff och de verkar minsann vara glada i att tugga, men de har lyckats vänja bort det, hur vet jag dock inte... Men skulle tro träning, träning, träning både fysisk och psykisk.
    Tror inte det är den enklaste rasen, eller blandningen, du har valt Skrattande

Jisses vad jag blev sugen på hund! Är uppväxt med hund, men sambon har varit skeptisk... men nu har jag lyckats övertala honom ÄNTLIGEN, så kanske nästa år! Beroende på hur knoddas är såklart, vill ju verkligen kunna lägga ner tiden på hunden och med tanke på att jag ställt in siktet på en dalmatiner så lär jag behöva tiden Skrattande

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011