Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

alexander2011 skrev 2011-03-04 10:51:54 följande:
    nej så ska du inte tänka. alla graviditeter är ju olika. mammas kommentar på min mage var att jag bara är tjock- det är ingen graviditetsmage. snäll hon är, blev sårad.
    bara för hon är ett huvud kortare än mig, smal o liten medans jag har fått pappas kropp, är lång o lite mullig sen innan. alla magar är olika. min mor gick bara upp ca 5 kg. det är vad jag har gått upp nu. magen har växt som bara den  de sista veckorna o då har jag bara gått upp ett kg på en månad så jag vet att det inte beror så att jag bara stoppar i mig massa men jag kan inte ljuga. äter som en häst. tom sambon reagerar på att jag äter lika mycket som honom. han bror o han vägde ca 5 kg var så min bebis kommer nog bli stor :S
    Jag har jagt på mig hull de vill ja lova, haha. Är så hungrig att de gör ont i magen. åt youghurt till frukost en halv timme senare fick jagh smälla i min en panpizza haha, nu äter jag inte skräpmat helatiden men vart så less på hungern att jag iorka inte ställa mig och göra nått :).

Näe men när man ser allas magar blir man ju fundersam :).
  • Ninakarolina
    Speck skrev 2011-03-04 20:42:28 följande:
    Och jag är 15+6, går in i vecka 17 imorrn, 5e månaden minsann! Solig

Ninakarolina: Jag är också orolig att nåt ska ha hänt min bebis TROTS att min mage är enorm. Det har spänt i huden hela dagen idag och det har verkligen känns som att jag gått "med magen först" så att säga.. Asså usch, och jag ska ju ha bakåtliggande livmoder och då ska de inte synas så mkt. Ja tjena. Då måste jag väl bara ha gått och blivit fet då Rynkar på näsan

Och den där länken jag gav tidigare för viktkalkulator är en jävla subba. Enligt den ska jag väga som mest 60,7kg NÄSTA vecka.. Gråter Jag ligger mellan 61,4 - 62,7... Så jag gissar att jag inte kommer klara deras "viktmål".
    åhh är du så liten, men normalvikt ligger på 62, men fick missfall m.m så gick upp typ 10 och sen orka inte gå ner skiten så jag väger typ 72 nu :S. kommer bli som en val haha.
  • Ninakarolina
    Speck skrev 2011-03-05 20:49:17 följande:
    Förresten. Jag är i vecka 17 idag, på bilden.

ZillyChili: Jag kan inte stoppa mig när jag är hungrig, inte utan att bli ett argsint monster Skäms Känns bra att veta att jag har goda marginaler innan jag hamnar på "fel sida av strecket".
    På mig började magen växa nästan på en gång, typ så fort jag fick veta jag var gravid hade jag vuxit ur byxorna, först av såklart svullna tarmar och vad det nu är, men sen gick den aldrig ner utan har bara fortsatt växa o växa Glad

Mickan: Mja jo jag låg på gränsen till normalviktig men du ska veta att jag är väldigt otränad så jag var inte sjukt smal ändå om man säger, bara normal, men väldigt platt mage såklart. Så jag har lite tvärtom som du, du har tappat muskelmassa medan jag aldrig haft någon Flört
    Ang samma storlek på kläderna, jag har idag rensat ut halva garderoben från kläder som jag absolut inte kommer kunna använda igen i år!

Ninakarolina: När man känner sig som en flodhäst så måste jag säga att det värmde "åhh är du så liten" Tungan ute Mage rumpa lår o höft har poffat ut ordentligt mot hur jag var tidigare. Beklagar missfallet, och som du sa, våran "val-het" tar vi bort med amning och promenader med barnvagnen sen!
    Var det nu på mån du skulle till bm och lyssna hjärtljud?
    Hjärtljud imorgon, gud vad nerös jag blev. Alla som sagt har så stora magar... min mage är inte sådär stor :S. vill bara höra hjärtslag sen man kan vänta på att min mage ska komma mera :). sen 17 mars RUL :).
  • Ninakarolina
    Capa skrev 2011-03-06 10:36:53 följande:
    Bara för man inte har lika stor mage som vissa andra betyder inte det att bebisen inte mår bra. En kompis till mig var nästan helt platt fram tills vecka 27 då det började växa. Hennes bebis hade lagt sig så långt bak i ryggen den kunde komma haha Det är ingen fara ska du se. Men GLÖM nu inte bm imorgon!! Flört
    Jag är en nojjare :P.
    Nej de ska jag då absolut inte göra, jag ska banne mig höra hjäretljud :D.
  • Ninakarolina
    Kevin och Freja skrev 2011-03-15 11:05:11 följande:
    Ultraljudet gick jättebra! :)

Enligt BM är det en liten flicka i min mage :) Så kul!

Nytt BF-datum blev 20 augusti :)

Så underbart detta!
    åhh vad kul, jag ska se på torsdag... spännande :).
    Vad har du haft för sug på mat? opch symptom och vad låg hjärtljudet på? ska se om de stämmer, haha tror jag har en tjej i min mage, men vi får väl se :).
  • Ninakarolina
    Kevin och Freja skrev 2011-03-15 13:06:34 följande:
    Ja det är så kul!
    Okej va spännande för dig :)
    jag är sugen på surt och sånt. Mycket apelsinjuice och tropiska frukter :) Älskar frukt och sallad numera :) Speciellt apelsin.
    Hjärtljud har de inte börjat mäta än här. De börjar de med först i v. 25 tror jag det är...

Hehe, ja då får du kanske veta det på torsdag då :) Håller tummarna att allt går bra :) Och ett stort Lycka till!
    Okej, spännande :) ja nu får vi se, eller jag hoppas dom kan se... :).

Nu ska jag göra mig klar för jobbet. Fasen tänker på de helatiden så tiden går så sakta :D.
  • Ninakarolina
    Kevin och Freja skrev 2011-03-15 13:29:10 följande:
    Ja, det är skoj om de går att se :) Om man nu vill veta såklart.

Ja jag vet, tiden sniglar sig fram och vi har fått framflyttat BF-datum två gånger nu så de känns som de bara blir längre och längre innan det är dags :)

Har du något speciellt sug efter något att äta/dricka då?
    Först var de citroner, och citronvatten alla citrusfrukter :), sen vart de gröna äpplen i mängder... godis är en last :D. fick lyssna på hjärtat förra gången jag var hos BM och dde var på 148... de säga att över 148 brukar vara tjejer :). blir spännande att se vad de kan vara för en liten i magen :).
  • Ninakarolina
    SmåbarnsmammaL skrev 2011-03-15 15:56:30 följande:
    Är på vecka 17 + 6 idag, och har inte lyckats ladda upp någon bild
    på magen...har tagit bilden med min iphone..kanske formatet som inte stödjs.... :(

V I D E O
    Här kommer iaf. en länk till en helt underbra berörande video :)
    Den visar hur fostret utvecklas. Den visas i 3-D format <3
    Är med på 17+6 idag, men har RUL på torsdag kan knappt vänta :)
    Kevin och Freja skrev 2011-03-15 15:51:57 följande:
    Samma som mig då :) Citrus och trpiska frukter i alla former :)
    men jag åt massa apelsin och drack apelsin MER när jag väntade min son också så det känns inte som det gör någon skillnad på mig vad gäller kön :)

Ja de säger ju att tjejer ligger högre :) Va spännande för dig på torsdag då :)
    Haha se där, men har du känt på dig att de är en tjej? jag drömmer om en tjej, och de har känts som en tjej från start. Men de kan ju lika gärna vara en pojke haha :).

Jaaa, jag hoppas morgondagen går snabbt :).
  • Ninakarolina

Tar med Niferax, mån,ons,fre,lö,sön.... har ingen huvudvärk men en jävla järnbrist... trodde jag hade 39 graders feber och var döende men de var bara järnet :).

Nu känner jag mig piggare :). 

• Ninakarolina
    Kevin och Freja skrev 2011-03-16 10:00:11 följande:

haha, ja alla drömmar som handlar om bebis har vart en tjej :) Och jag har haft det på känn men ändå inte säker...

Det knepigaste har vart att när jag väntade min son, hade jag bara massa pojknamn men inga flicknamn... Nu har vi bara massa flicknamn men inga pojknamn så det ser jag som ett litet tecken :)

Ja imorgon är det ju dags för dig :) Va kul!

haha ja vi får se imorgon om de stämmer, bara allt är bra med den lilla och att jag får se könet de är de viktiga :D.
    Längtar så mycket, pirrar i magen :D.
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011