Inlägg från: Ninakarolina |Visa alla inlägg
  • Ninakarolina

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Min tjej gillar de mesta, alla rotfrukter med kött och liknande, men vägrar alla sorters frukter... aprikos päron och liknande haha. Verkar ju skit gott men nej nej.
    Första tuggan är alltid hurrvas, men andra och resten av burken går bra. Tänk att få mat instoppas i munnen och inte veta vad de är man får haha jag skulle med rycka till och få hurrven :D. 

• Ninakarolina

Penny vägde 8800 g och var 69,5 lång vid 6 månaders kontrollen.
    Tror vi är mest nojjiga. Är nog ingen fara med honom, Han kommer ikapp :). 

• Ninakarolina
    Nicki2011 skrev 2012-02-16 21:07:40 följande:

Vad härligt ZillyC!!!
    Här är hon så skeptisk!! Provade igen idag endast potatis (mosad m. bröstmjölk och rapsolja.)
    Spottade ut det efter varje tugga!!
    TIPS SNÄLLA!!!

Penny hatar bara potatis. och frukt och liknande. Men älskar köpta burkar, vi började med palsternacka med potatis... eller morotspureer. Hon älskar köttfärsås och spagetti och de flesta burkar. Men just nu har hon varit sjuk, hon har ingen aptit alls trots att hon är frisk nu, med lite rossel i halsen och snuva. Sjukt jobbigt. Igår fick jag i henne en flaska med mat 2 på natten, sen fick jag lura i henne 5 skedar med gröt vid kl 9  sen tog hon några klunkar välling vid 13 och nån klunk vid 16... fick lura i henne en halv potion gröt till kvällen. Jobbigt när de gåt från att inte ha nån gräns och gilla allt till att inte vilja ha mat i någon form. Så jag får lura henne nu tills aptiten kommer tillbaka. Men den var varit borta länge nu. Jag får som he taldriken vi hennes mun, då hon vill bita på den och sen snabbt köra en en sked med gröt eller liknande. sen göra om de flera gånger tillslut fattar hon vad jag gör och vägrar gapa haha.  oj vad jag svamlar, TRÖTT.
  • Ninakarolina

Jag älskar verkligen barnmatsburkar. Har gillat de sen jag var liten haha. Jag vet jag kanske är knäpp men med lite krydda och jag sluktar burken. Köpte hem 8 månaders, så jag hade hemma till henne senare. Men ibland när jag är hungrig och inte hinner göra mat så kastar jag själv i mig en burk haha. Och idag så vart jag hungrig och finns ingen mat hemma. Ska handla sen ikväll. Så jag tog mig en burk.. testa på Penny först... och hon sluka hela burken så jag fick ta mig en ny haha. Fan vad glad jag blev, då var de dock från 8 månader, den enda är att bitarna är lite större. Och hon gilla de super mycket. kanske tycker de andr är för trista då de är bara som gegga. Åhh vad lyclig jag blev, när jag inte behöver lura henne utan hon gapar för fulla muggar.
    Ska de blir att köpa fler från 8 månader. hon älskar majskrokar och de är ju lite tugg i så, jaa. Åhh detta gjorde min dag. my baby is back :D. 

• Ninakarolina
    Speck skrev 2012-02-17 12:16:18 följande:
    Ninak: tänk på att de flesta inte vet va "he" betyder haha.. min man är från dina trakter typ o första gången ja hörde he så fatta ja inte alls haha! Han sa var ska vi he den och jag stod som etg stooort frågetecken haha! Älskar norrländska o framförallt pitbondskan :)
    Haha de flesta som kommer nerifrån tycker inte vi från umeå har sån bred dialekt. Men vi säger he. Haha "Kan du he på tvn?" vi säger inte sätta på eller slå på. :P
  • Ninakarolina
    ZillyChili skrev 2012-02-17 13:44:51 följande:
    Hahaha! Jag fattade inte vad he betydde utan trodde det var skrivfel, haha!
    Underbart med dialekter! Vad betyder det då? 
    Kan du he på tv. = kan du sätta/slå på tv
    Kan du he den där = kan du  lägga den där

haha. trodde alla visste va de var.
  • Ninakarolina

Vännerna Penny och Didrik busar :).
  • Ninakarolina

Oj vilket svårt streck. Fick många konstiga spökstreck med Penny, men köpte jag clear blue digital, då står de "Gravid" eller ej haha. Köp ett sånt och sen är de inga frågor om saken :). Jag är rädd varje månad att jag är gravid. Vill inte vara gravid än, min kropp skulle inte palla. Men skulle inte vilja göra abort. Så de blir svårt den dagen om de skulle inträffa. Men köp ett sådant test och meddela oss senare. 

• Ninakarolina
    Speck skrev 2012-02-18 09:15:13 följande:
    Ninak: använder ni inget preventivmedel? Kan ju va nåt om du inte vill bli gravid igen ;)
    Jag har pmds, de innebär att jag blir deprimerad varj gång jag har ägglossning. Så pass att man vill nästan ta sitt liv. Provade med ppille men jag vfart så dålig, låg bara och grät och gick ner 10 kg av att jag inte hade matlust. Så tyvärr tål jag inget. Äter antidepp för just pmds, vilket gör att jag inte mår dåligt dem gånger jag har ägglossning , är mitt vanliga jag hela tiden. Så vågar inte prova någon nu sort eller annat som ger än mer hormoner. Jag och sambon har klarat oss bra, trots inget. När vi väl vill bli gravida vart vi de på enaste gången. Och inte blivit nått på 4 år. Hade önskat att jag kunde äta nått, men de går tyvärr inte. Får vänta på ppiller för killar. haha.
    Men vi är försiktiga för man vet ju aldrig. Pratade dock med min bm om detta med ppiller och pom min pmd, och hon sa att hon hade en sort som hon tror jag kommer funka på. Men jag vet inte om jag vågar. Vill ju inte riskera att bli så deppad.. men vill inte riskera att bli gravid igen heller och kanske abort. Jobbigt detta, vet inte vad jag ska göra. 
  • Ninakarolina

Tyckte de var sjukt jobbigt att jag som mår så bra annars, men blev helt plötsligt super deppad under ägglossning varje månad skulle måsta gå på antidepp. Men man kan inte bara äta dem vid ägglossning för då funkar de inte så man måste äta de hela tiden. Men de får man stå ut med så länge man får vara glad och lycklig :). Har aldrig varit ett fän av mediciner eller annat som laborerar med kroppen. 

• Ninakarolina

">

Penny tycker signe (hunden) är rolig. Underbart med skratt :)
  • Ninakarolina

Haha, vad söt Freja är. Och fina bilder mickan :) Dean är också sockersöt.

• Ninakarolina
    tänder kom nu mamma behöver sova, och Penny.

• Ninakarolina

Nu får vi sova, men inga tänder här inte. Men Penny kan du mera åla sig framåt haha så kul, Som vi väntat. Hon kan även klappa händerna när vi klappar och vinka tillbaka när vi vinkar. Helt otroligt så mycket nytt som kommer hela tiden. 
    Penny somnar vi 20 och vaknar 3 gånger under natten då hon vill ha tutten, men sover när hon skriker till så de är bara upp plugga in nappen sen somnar jag om. Sen uppstigning vid 06:30. Nu mera lägger sig hela familjen vid 21 och somnar vid 22... då är jag pigg och glad hela dagen, i morse vaknade Penny vid 6 och jag tog henne till våran säng innan pappa skulle på jobbet. Mysigt med lite morgon mys, helt otroligt vad dr gör skillnad om man lägger sig vid 21, hade aldrig orkat snacka med sambon i sängen vid kl 6 på morgonen annars haha han sa samma sak.

• Ninakarolina

Speck, han är ju super söt.
    Har samma haklappar, super bra när de äter spagetti med köttfärssås :P 

• Ninakarolina

Pennys första tand har kommit.
    Men fasen vad mycket tänder Oliver har ser ja, Penny ligger lite i lä där :). 
  • Ninakarolina
    Penny önskar alla bebisar glad påsk ♥

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011