Speck skrev 2012-02-18 09:15:13 följande:
Ninak: använder ni inget preventivmedel? Kan ju va nåt om du inte vill bli gravid igen ;)
Jag har pmds, de innebär att jag blir deprimerad varj gång jag har ägglossning. Så pass att man vill nästan ta sitt liv. Provade med ppille men jag vfart så dålig, låg bara och grät och gick ner 10 kg av att jag inte hade matlust. Så tyvärr tål jag inget. Äter antidepp för just pmds, vilket gör att jag inte mår dåligt dem gånger jag har ägglossning , är mitt vanliga jag hela tiden. Så vågar inte prova någon nu sort eller annat som ger än mer hormoner. Jag och sambon har klarat oss bra, trots inget. När vi väl vill bli gravida vart vi de på enaste gången. Och inte blivit nått på 4 år. Hade önskat att jag kunde äta nått, men de går tyvärr inte. Får vänta på ppiller för killar. haha.
Men vi är försiktiga för man vet ju aldrig. Pratade dock med min bm om detta med ppiller och pom min pmd, och hon sa att hon hade en sort som hon tror jag kommer funka på. Men jag vet inte om jag vågar. Vill ju inte riskera att bli så deppad.. men vill inte riskera att bli gravid igen heller och kanske abort. Jobbigt detta, vet inte vad jag ska göra.