Inlägg från: alexander2011 |Visa alla inlägg
  • alexander2011

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

asså när bör man byta stl på blöjor. min vägerca 7 kg. kan jag gå över till stl 4 på blöjorna redan. tycker de sitter lågt fram o gärna viker ner sig.

• alexander2011
    IceCloud skrev 2011-12-11 00:36:55 följande:
    Jag gick över på liberos 4:or när Visse vägde 7 kg. Tyckte det var precis lagom att byta då.
    jag ska köpa ett paket o testa, han får så fula märken av blöjorna. använder liberos.
    hur mycket väger era o hur långa är dom nu?
  • alexander2011

här är en bild på mig o alexander
  • alexander2011

jösses :) när min var ca 14 veckor så vägde han 6840g och var 64 lång. de flesta verkar ligga runt samma hihi.

Zillychili : Ja visst är det frustrerande. men jag gjorde så att nu  när han har växt ur en del så tog jag bort alla 62:or. blir bara jobbigt att han växer ur ett o ett o så hamnar de kaske med de andra klädera. rörigt. tog fram hans 68:or enbart för nån vecka sedan. har förberett med 74 så det finns framme.

Hur ska ni göra med julen? tomte,julklapappar osv för de små?  

• alexander2011
    ZillyChili skrev 2011-12-12 12:57:55 följande:

Carmat: Vi kommer bara att ge Edvin ett litet paket, bara för känslans skull. Han kommer ju förmodligen inte ha ut så mycket av det. Resten sätter vi in på fonder.
    Vi har alltid tomte, firar med andra barn också så tomtandet är redan givet =) 

Jag tar också bort plaggen en efter en, men det jobbiga är när han börjar komma till en ny storlek... då kanske några av de plaggen är så pass små att han knappt hinner använda dem.
    Har därför börjat sortera dem i storlekar men även "storlekar i storleken" om ni förstår vad jag menar?  

ja här blir det oxå nån paket sen kommer han få av släkten mer bra-att-ha-grejer. japp jag förstår. har bara 68 nu i lådorna(de kläderna han använder) sen har jag ågra lådor sorterade med en annan storlek som bar är att plocka fram sen när han går upp en storlek till.
  • alexander2011
    ZillyChili skrev 2011-12-12 13:07:45 följande:

Han ser alltid så förvånad ut med sina stora ögon, sötnöten!

Nu sedan Edvin kommit på att man kan rulla runt till ryggen igen så accepterar han att ligga på mage.
    Inte alltid han rullar runt, men han gör det nu i varje fall. Oftast försöker han bara krypa iväg =)

stora fina ögon pojken har, jätte söt verkligen
  • alexander2011
    ZillyChili skrev 2011-12-12 13:18:00 följande:
    Ja, ögonen är det enda han har fått från mig, annars är han pappa upp i dagen!
    Hoppas på min pigment också, så han slipper bränna sig... men lite för tidigt att se nu =) 

när kan man se vilken ögonfärg de kommer få. min har oxå blåa ögon men pappan har gråa o jag gröna
    alexander är inte ett dugg lik mig :S 
  • alexander2011
    ZillyChili skrev 2011-12-12 13:10:49 följande:

Finns inget så sött som barnleenden och skratt! Blir varm i hela kroppen! =)
     nä det är så underbart o speciellt när de skrattar högt Solig
  • alexander2011
    Ninakarolina skrev 2011-12-12 23:35:15 följande:
    Penny skulle platsa i tv serien That 70´s show haha. Byxorna är för balla.

Ingen som har en blogg av er? Älskar att läsa nya bloggar. Själv har jag en om ni är sugen på att läsa. www.ninakarolina.blogg.se

oj vad hon har vuxit :) hon är bedårande hihi
  • alexander2011
    Ninakarolina skrev 2011-12-12 23:42:15 följande:
    Din kille är med super söt. Tycker du de :P. Men hur mycket väger din nu? Pennys alla vänner som är lika gamla nästan är minisar , i alla fall i vikten. Men ställer man dem bredvid varann så är de lika långa. Men de sitter nog på Pennys mage,rumpa och lår allt... Killarna är så små deras lår är väl som Pennys armar haha.

hahaha en redig tös med andra ord. för nån vecka sen vägde han 6840g och var 64 lång men han var väl ungefär 3 veckor efter din eller hur var det? min har lagt på sig hullet lite o han växte inte så mycket sist. på 3 veckor hade han bara växt 1 cm o gången innan 4 cm så det varierar det där men han går upp ca 650-750 var 3:e vecka ungefär
  • alexander2011
    Ninakarolina skrev 2011-12-12 23:54:51 följande:
    Okej, ja de kanske stämmer.
    Penny vägde för dryga månaden sen 7326 om jag inte mins fel. Så de kan nog mycket väl stämma att hon väger 8 kg vid 4 månaders ålder haha. Sambon vägde 8kg när han var 10 månader och jag vägde de vid 5  1/2 månader. Då min sambo är tvilling så beror hans vikt nog på de. Men är så glad att hon väger mycket, då vintersjukan snart kommer. Då har hon nått att ta av om hon inte skulle vilja äta eller får magsjukan :). 
    ja precis oj jösses haha hon väger mer än min :) jag hoppas vi klarar oss ifrån det
  • alexander2011
    emeliemarietherese skrev 2011-12-13 15:54:51 följande:
    Hehe..det känns som att min lilla tjej är värsta minisen när jag läser här. Igår var vi på BVC och Novali som nu är 3 mån och 3 veckor väger 5725g och är 60cm lång :)
    Hon vänder sig både från mage till rygg och rygg till mage. Käkar på allt hon kommer ut, skrattar och är glad jämt :) Hon sitter även bra nu med lite stöd runt sig, men hon får inte sitta så länge då jag tänker på hennes lilla rygg.

Har en blogg, har varit lite dålig på att blogga i det sista..men kommer igen ;)

www.familjenwigsten.com 

naw vad söt, vad duktig hon är :) så stabil är nog inte min riktigt än
  • alexander2011

min var oxå tomte idag så idag har vi även haft besök av svärmor o svärfar. bjöd på glögg, bakade lussebullar o pepparkakor :)
  • alexander2011

hahahah vilket underbart kort Solig hoppas lillskrutten blir bättre snart

• alexander2011
    ZillyChili skrev 2011-12-19 10:47:13 följande:
    Vilken glad dam du verkar ha! Alltid lika glad??

Edvin dreglar som attans! Detta i kombination med hans kräkningar innebär att vi är konstant blöta i vår lilla familj =) Han borde ju vara uttorkad med tanke på alla kroppsvätskor som kommr från honom, haha!

Carmat!!! Fått ngt plus på stickan än? För ni skulle väl på att försöka få till ett syskon direkt va?    
    inte än, kanske är nått. det återstår att se. ska avvakta några dagar till. tycker mig ha fått svagt sträck på stickan men detr är fortfarande otydligt
  • alexander2011
    ZillyChili skrev 2011-12-19 11:26:05 följande:
    Okej då håller vi tummarna!
    tack :) ska jag vara ärlig är jag SKITNERVÖS. är jag redo? kommer det bli tufft? visst jag förväntar mig inte annat men så får det bli när man ahr två tätt. längtar. ser framemot det med både skräck och förtjusning hahaha
  • alexander2011
    ZillyChili skrev 2011-12-19 21:24:00 följande:
    Vad skönt att ha en lösning.
    Edvin har inga problem med gaser, men humör har han minsann. Vet inte var han fått det från, både jag och sambon är ganska lugna...

Eller njaaa.... jag räknas kanske inte som lugn, men knappast en människa med hett temperament.
    Bitch kanske? Haha... en snäll bitch =)

Carmat: Förstår att du är nervös, det kommer förmodligen bli tufft men det får det ju vara värt! Vill man ha tätt så får man ju ta det =) Finns säkert för- och nackdelar med båda =)      
    min har oxå humör och inget tålamod, envis som satan är han hahaha. han fick en ny leksak hromdagen och den kan han bli vansinnig på ibland hahaha.

jo det finns både för och nackdelar med det men det är som du säger. helt klart värt det 
  • alexander2011

God jul till er alla :) lägger ut två bilder på grabben :) en bild i hans nya pyjamas o leksak, sötnöten poserar hihi

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011