Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Mickan skrev 2011-06-01 03:45:05 följande:
    Min mage är väll hög men har höftben som når upp till revbenen (går att få in en tumme i sidan mellan dom men lutar jag lite åt ena hållet så kläms tummen mellan höften och revbenen.) Och sedan har jag en navel som sitter SKITHÔGT på magen så antar att det är därför magen kommer högt upp också!

Hade mina jeansshorts jag köpte innan jag blev gravid i stl 27 idag fortfaraden utan problem. Bäbis sparkar dock på byxkanten när jag sitter ner för länge! Haha

Tänk så olika det kan vara. Jag fick köpa mina första mammakläder i v.13 för då kunde jag inte få på mig mina byxor längre!

I övrigt har jag med låg mage... hängbuken brukar jag kalla den =)

• ZillyChili

Åkte in på förlossningen igår då det såg ut som jag kissat på mig i mina leggings!!!!

Blev kopplade till CTG så vi fick höra att knoddas mådde alldeles utmärkt och jag hade tre sammandragningar på tio minuter.

Han gjorde ett mikroskopiskt prov där han hittade fostervatten och ville först lägga in mig, men kunde till slut utesluta att det var ngn bakteriell anledning eller på gång att sätta fart (förlossning) så jag kunde åka hem igen med direktiven att använda binda och räkna sammandragningarna varje dag.

Använda binda känns sådär faktiskt, en av fördelarna med att vara gravid är ju att man slipper det!

Men skönt att allt var bra, man undrar ju däremot varför jag läckte fostervatten?

• ZillyChili

Nej de kunde inte riktigt hitta orsaken, men de kollade allt som kunde vara av betydelse och det var ingen fara.
    Förmodligen ett hål i hinnan som läks ihop själv, kroppen kunde visst göra det. (De sticker ju hål på hinnan vid fostervattenprov som nästan alltid läks ihop) Huvudsaken är i varje fall att det inte var något bakteriellt som orsakade det... eller en kommande förlossning :)
    Jag skulle bara hålla extra koll i byxan så det inte kommer mer.

Nej det är alldeles för tidigt att komma ut nu, även om jag inte är sugen på att vänta till slutet av augusti, jag är ju beräknad till början, hehe...

Som jag har förstått det så är det inte alltid slemproppen går för alla? Eller?

Nåväl, det var ju lugnt i varje fall. Han ville dock sjukskriva mig så jag tar det lugnt, medan jag menade på att jag fysiskt sett tar det lugnare på jobbet än hemma då jag arbetar på kontor så jag tänker minsann arbeta!
    Lite omständigt att räkna sammandragningarna dock, jag har redan glömt vad jag var på :)

• ZillyChili
    alexander2011 skrev 2011-06-02 00:52:19 följande:
    fick köpt stödstrumpor idag..tack o lov för det :) hjälpte massor sen köpte jag en salva för åderbrocken som börjar komma :S hoppas det hjälper
    Usch, börjar du få åderbråck? Hoppas de inte blir så farliga då, stödstrumpor ska ju hjälpa mot det också!!!
  • ZillyChili

Jag har inte någon känsla alls om vad som döljer sig i magen, men både jag och sambon säger han så då är det säkert en hon.

Jag har en superduperbra relation men min mamma och det hade varit riktigt skönt att ha med sitt barn, vilket förmodligen är enklast om det är en flicka. Men sen å andra sidan så är rosa den värsta färgen jag vet och jag tycker de flesta flickkläderna är i rosa.

Har dock redan gjort upp en deal med min syster. Om jag skulle få en jätte hästintresserad flicka så tar min syster med henne och rider, så tar jag hennes son på rallytävlingar (som jag faktiskt ska göra imorgon)! Hehe...

Nej men om det blir en flicka så blir det säkert en pojkflicka precis som sin mor =)

• ZillyChili
    Wizla85 skrev 2011-06-04 07:39:41 följande:
    Bor nere i småland =)
    Här är det hett som tusan! var tvungen att inta skyggan igår, och idag bär det ut på sjön om bara motorn startar..
    Solig
    Ljuvligt!!!!!!!
    Ljuva ljuva Småland =) Bor också i Småland och jag klagar inte det minsta på vädret just nu! LOVE THE SUN!
  • ZillyChili

Har fått massor av bristningar!!!

Fy faraooo!!! Det är riktigt tufft och se hur ens kropp förändras mot det negativa och att ha vetskapet att det inte finns något man kan göra åt det! Ser inte fram emot bikinisäsongen just nu =(

Som om man inte redan känner sig totalt osexig! Jaja, vad är en bal på slottet?

• ZillyChili

Carmat! Jag får också alltid lägga in dem en å en... ibland händer ingenting och då brukar jag förminska dem så funkar det.

Fin vagn!

Känner också att magen verkar avta lite, men det gör absolut ingenting för jag har varit väldigt stor hela tiden enligt BM...Vill ju inte gärna bli för stor nu när värmen kommer, alltid kul om man kan röra på sig lite i varje fall, haha

• ZillyChili

31+2 idag då och 60 dagar kvar till BF!

Känns dock som om jag inte behöver bli större nu. Detta räcker gott och väl!

• ZillyChili
    Mickan skrev 2011-06-08 18:41:42 följande:
    Wow! Hade aldrig orkat gått runt med en sån mage! Väldigt tacksam för att min är liten så jag kan springa och leka nästan helst som vanligt! Men man ser ju att du har en BABY iallafall! Fast mamma min var nästan lika stor alla graviditeterna. Alla trodde hon hade tvillingar eller trillingar (men hon är bara 158cm hög och jag är 172cm...

Ja det är ju ingen minimage direkt och man känner sig som en valross, inte alls sexig haha!

Folk gissar på mer än en i min mage med, men icke! Det är bara en! Dock var min mamma också gigantisk under sina graviditeter! Är ett mellanting mellan dig och din mamma då... 166 cm lång =)

Wizla85!

Det värsta är när man tänker på att det är två månader kvar... hur ska detta gå?

Än så länge är denna magen inga problem, är faktiskt oförskämt pigg och rörlig trots gigantisk mage, men om den inte avtar i växten snart så tycker man att ryggen borde ta lite stryk!

Nikki2011: Jag är stolt, eller jag skäms i varje fall inte =) Men den behöver som sagt inte bli större nu

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011