Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Idag går jag in i vecka 36! Äntligen händer det något men precis som varje vecka vill man bara till nästa :)

Har mått skit ett par dagar nu. Yrsel, huvudvärk, rubbad syn och skitsvullen.. Tillomed balanssinnet är sisådär vissa stunder. Så måste ringa bm imon och kolla blodtrycket så inte det är högt. Ajsingbajsing vad kasst jag mår!

Otroligt va olika bebisen beter sig olika dagar! Igår var det friidrott hela dagen lång och idag är han jättelugn med mjuka rörelser. haha Skrattande

• emelielj
    Momii skrev 2011-06-27 00:06:49 följande:

Låter vettigt att du tar och kollar upp det där. Låter ju inte riktigt bra.....

Håller med om att det är skönt att gå in i en ny vecka men man längtar ändå tills nästa! Har inte heller mått på topp under helgen och känner mig sjukt uppsvälld i magen, beror dock på att jag inte kan gå på toa...suck!

Jaa jag får nog göra det.. Idag mår jag iofs mycket bättre! Jag har tid hos bm på torsdag, men det kanske är lika bra att ringa och försöka få en tidigare tid? Jag vet inte riktigt, dom sa att om det blir värre så skulle jag ringa.
    Men annars går jag ju och oroar mig så jag ringer nog sen, deras telefontider är mellan 11-12 så får vänta 40 min :)
  • emelielj

Nu har jag ringt och de bad mig komma in om två timmar för att kolla blodtrycket. Bra att dom inte bara säger att man ska vänta och se tycker jag! det är ju tyvärr många bm som säger så. Att man ska ringa om det blir värre men varför dra ut på det IFALL det skulle vara nånting :)

• emelielj
    Mamma20022005 skrev 2011-06-27 11:52:38 följande:
    Vad skönt att du ska få komma dit idag och kolla blodtrycket. Hoppas det inte är högt.

Jag går in i v.35 idag. Känns pirrigt att det är 5 veckor kvar till bf. Väldigt nervöst.
    Men som du skriver så längtar man tills nästa vecka. Hihi...
    Ja jag tycker det ska bli skönt att komma in idag, slippa vänta tills nästa kontroll jag fått. Ifall det skulle vara nåt men det tror och hoppas jag inte, jag mår ju som sagt mycket bättre nu?

Ja visst är det! Jättelite tid kvar.. Folk frågar hela tiden om man är nervös och rädd inför förlossningen men det är jag inte, jag är bara lite spänd och förväntansfull! Vill VERKLIGEN komma dit nu.
    Men tänk om jag hade varit jätte förlossningsrädd och folk prackar på en att "Ja guud nu är du allt nervös va?"
    och "Tror du det gör jätte ont? Kommer du klara av det", då dör man väl om man redan är förlossningsrädd?
    Folk asså! Tungan ute
  • emelielj
    Momii skrev 2011-06-27 13:14:13 följande:
    emelielj: Så skönt att du får komma in på kontroll. Du gjorde rätt i att ringa oavsett om du mår bättre, bara för att vara på den säkra sida liksom!
    Ja jag känner likadant! Är hemma nu, allt såg bra ut! Eller ja, dom kollade bara blodtrycket, och det var högre än vad jag brukar ha men inte så högt så det var misstänksamt! Jätteskönt att ha kollat upp det.
    Är det så att det börjat höja sig långsamt i smyg, så ska jag på nästa kontroll på Torsdag så det är lugna puckar Skrattande
  • emelielj
    Mamma20022005 skrev 2011-06-27 18:54:54 följande:

Skönt att du har kollat bt nu, men inte skönt att det är förhöjt. Men det är ju bra att nästa tid bara är om några dagar.

Jag är nervös och stundtals rädd inför förlossningen trots att jag har varit med om det 2 ggr tidigare. Men nu vet jag ju vad jag har och vänta mig. Men jag har varit med om en lååång och utdragen som jag blev dålig efter, och en snabb och smidig. Hoppas denna blir som min 2:a förlossning.

Ja jätteskönt att ha det kollat! Vara på den säkra sidan :)

Jag har hört att det bara är första barnet som kan ha lite utdragen förlossning, så vi får hoppas att din tredje blir som din andra! Man får koncentrera sig på det fina man får efteråt, och att det krävs lite jobb. Förhoppningsvis går det precis som du vill!
  • emelielj
    Mamma20022005 skrev 2011-06-27 21:11:03 följande:
    Jo, man har ju läst det och läkaren sa det åt mig också. Att jag inte ska jämföra med den första förlossningen. Men det blir väl lätt så när den var så jobbig. Mina 2 barn har ju redan banat väg för denna så jag hoppas det ska gå bra.

Min andra gick snabbt, bara 4 timmar så ibland kan jag bli orolig över att vi inte ska hinna ner till förlossningen. Vi har 7 mil ner dit enkel resa och det tar ca 25 min för barnvakterna och komma hit. Gulp...
    Jo, jag brukar tänka på den mysiga tiden sen när bebisen precis har kommit ut. Vilken känsla det är alltså. Hjärta Då brukar det känns lite lättare när man tänker på förlossningen.
    Ja det är ju så svårt. Man kan ju knappt planera eller förbereda sig eftersom man inte vet!

Jag kan bara tänka mig hur den känslan är! Längtar så otroligt :)

Min mamma säger att jag måste åka in såfort det händer något eftersom det tydligen ligger i släkten att föda fort?
    Min mamma, hennes mamma och hennes syster har alla fött sina barn jääättefort och hon säger att jag antagligen lär göra det också. Då blir jag ju lite nojjig med fastän jag ändå hellre föder snabbt än utdraget :)

Började packa BB väskan lite smått nu, någon som har en bra lista på vad som behövs? Kass på sånt!
  • emelielj
    Mickan skrev 2011-06-27 22:13:54 följande:
    Jag också! Vill ha bäbis här hos mig nu! (Men vill att det ska vara Augusti NU!!! =)

Mellina - Härligt med fler magbilder =)

Kevin C - Jag vill också ha någon som kan ta bilder så vi får några parbilder. Supermysiga bilder!

Angående blodtrycket låg mitt på 115/85 och förra gången låg det på 115/75.
    Men är det inte den första värdet som inte ska bli förhögt? Vet inte hur det funkar. Vet ju att mitt ser bra ut, men bra att veta ifall det förändrar sig till nästa gång.
    jag har ingen aning om hur det funkar med blodtryck!

Mitt brukar ligga på 115/60 eller liknande. Men efter att jag mådde dåligt i helgen kollade jag upp bt idag och då låg det på 124/70 men det kasnke inte spelar nån roll om det är sån liten höjning?
  • emelielj
    Mamma20022005 skrev 2011-06-28 14:36:24 följande:
    Jo, det brukar nog kunna stämma för en del att man får en liknande förlossning som sin mamma. Min första var lik mammas första. Lång, utdragen och min son förlöstes, jag (som är mammas första) skulle också förlösas med sugklocka men då kom jag ut.
    Hennes 2 andra förlossningar har varit snabba och en av dem var hon öppen 8 cm när hon kom ner. Jag hade en snabb andra förlossning, så får se om denna också går undan.
    Men min syster har haft 3 st snabba förlossningar så där stämmde inte det där med att man har lik sin mamma.
    Då får vi hoppas att din tredje blir som din mammas tredje!
    Det tror jag säkert att den blir :)

Hur snabbt är snabbt? Alltså vissa föder ju bara några timmar efter första värken och för vissa tar det mycket längre tid men de kallar sin förlossning också snabb? Hur vanligt är den vanligaste snabba förlossningen är nog det jag undrarSkrattande
  • emelielj
    Mickan skrev 2011-06-28 15:43:56 följande:
    Usch! Har jag överlevt natten?
    När vi gick och la oss var det 38 grader inne och ute. Öppnade då balkongdörren och sov på golvet i natt i vardagsrummet i hopp av att bli nedkyld av nattens tempraturförändring och fläkten som sitter i taket. Temp enligt en app på telefonen visade att det ska ha gått ner till 29grader i natt men det tror jag inte på! Duschat kallt och sovit med blött hår för att försöka överleva. Nu är nog 34 grader och om 20 min kommer dom och ska fixa Ac:N.... Kanske behöver klä på mig?
    ¨Ja det har varit riiktigt varmt idag. jag öppnar itne ens balkongdörren längre för det blir som en bastu när man kliver ut. Då är det nästan skönade att inte släppa in värmen. Min fläkt står också på nonstop!
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011