• Chokladmuffins

Gravida i Anderslöv/Svedala- trakten

Många tankar flyger runt i mitt huvud just nu.. Har precis fått mitt efterlängtade plus.. Är nu i v6...Detta hände samma månad som vi köpte ett nytt hus, fick besked på att vår bil är på väg att tillverkas (Har väntat sedan augusti) Så väldigt många tankar flyger i mitt huvud!!!

Vi ska iaf flytta till Anderslöv inom några månader.. Ni som bor i området vilken mödravårdcental har ni vänt er till? Jag funderar lite på Svedala..

När ska man kontakta MVC??

Nån med erfarenheter eller i samma sits?? Kanske nån som vill följas åt under resans gång??

• Svar på tråden Gravida i Anderslöv/Svedala- trakten
  • Halajna

Hejsan! Vi ska flytta till anderslöv om ungefär en måndad och undrar oxå vilket BVC man skall söka sig till...

• Chokladmuffins
    Halajna skrev 2011-05-18 15:57:25 följande:
    Hejsan! Vi ska flytta till anderslöv om ungefär en måndad och undrar oxå vilket BVC man skall söka sig till...
    Hejsan..
    Va roligt.. Välkomna till byn.. =) Jag har bott i Anderslöv i ca en månad nu..
    Jag valde att gå i Svedala. Det har verkligen varit toppen där.. Men finns både Skurup och Trelleborg också som du kan välja mellan..
    Vilken vecka är du i?
  • Halajna

Tacktack, jag är anderslövsbo i botten men nu bott inne i stan några år..ska bli så skönt att flytta ut igen=)
    Jag går hos BM här i malmö nu men känner mig inte alls nöjd och tänker då om jag ska byta i samband med flytten eller ej...men jag går in i v 30 imorrn och tänker om det är lönt..samtidigt som det är nu man besöker BM som mest...
    Men när litte bebben har kommit har de inte bvc i anderslöv då?

• Chokladmuffins

Ja skönt att flytta ut till "landet" igen när man väntar tillökning.. Första barnet eller??

Jag förstår att det är ett tufft val att byta BM så nära slutet.. Men samtidigt som du skriver så är det ju nu man börjar besöka med jämna mellanrum.. Jag kan rekommendera Svedala.. Är supernöjd.. Har haft en ganska jobbig graviditet fram tills nån vecka sedan och de har verkligen stöttat mig..

Ja sen när Bebisen väl har "ploppat" ut så finns det BVC här i Anderslöv vad jag förstår! så dit ska jag vända mig iaf.. =)

Jag är i v. 21 (går in i 22 imorgon) så jag är lite efter dig.. Jag är plan till den 29/9.. Men kul att vi ändå är så pass nära i tiden och från samma hulla =)Kanske vi kommer i samma mammagrupp.. Jag vet inte hur de delar in i de grupperna..

Vart i Anderslöv ska ni flytta?? Inte för att jag känner till det direkt men ändå hehe..

• Halajna
    Chokladmuffins skrev 2011-05-19 19:50:09 följande:

Ja skönt att flytta ut till "landet" igen när man väntar tillökning.. Första barnet eller??

Jag förstår att det är ett tufft val att byta BM så nära slutet.. Men samtidigt som du skriver så är det ju nu man börjar besöka med jämna mellanrum.. Jag kan rekommendera Svedala.. Är supernöjd.. Har haft en ganska jobbig graviditet fram tills nån vecka sedan och de har verkligen stöttat mig..

Ja sen när Bebisen väl har "ploppat" ut så finns det BVC här i Anderslöv vad jag förstår! så dit ska jag vända mig iaf.. =)

Jag är i v. 21 (går in i 22 imorgon) så jag är lite efter dig.. Jag är plan till den 29/9.. Men kul att vi ändå är så pass nära i tiden och från samma hulla =)Kanske vi kommer i samma mammagrupp.. Jag vet inte hur de delar in i de grupperna..

Vart i Anderslöv ska ni flytta?? Inte för att jag känner till det direkt men ändå hehe..

Ja precis! Ja det är vårt första:)
    Är det ert första?
    ok ja jag måste verkligen tänka på de men kan inte tänka allt för länge haha.. vi är redan anmäla i föräödragrupp här i malmö men om jag bytar så kommer jag vilja byta den med för det är vår nuvarande BM som håller i den...
    OK men det är bra de finns bvc i samma by ialf, nära och bra!
    Vi har köpt hus i ett område bakom Thysells... vart bor ni??
  • Chokladmuffins

Japp det är  vårt första med.. Så det är spännande... =) Tycker tiden går så fort bara. haha Kanske jag inte säger mot slutet dock..

Okej.. Då längtar ni tills får flytta in förstår jag.
    Vi bor typ precis utanför centrum.. På vägen mot Sörby.. Flyttade hit för en månad sedan.. Så just nu lever vi i flyttkartonger och ett renoveringsdamm..

• Halajna
    Chokladmuffins skrev 2011-05-19 21:06:36 följande:

Japp det är  vårt första med.. Så det är spännande... =) Tycker tiden går så fort bara. haha Kanske jag inte säger mot slutet dock..

Okej.. Då längtar ni tills får flytta in förstår jag.
    Vi bor typ precis utanför centrum.. På vägen mot Sörby.. Flyttade hit för en månad sedan.. Så just nu lever vi i flyttkartonger och ett renoveringsdamm..

Ja jag tycker oxå, kommer ihåg i början då man räknade dagarna... nu är de veckor som springer förbi en!

Ja om en månad får vi nycklar, längtar!!

Ok ja men då vet jag ungefär, där brukade vi ha en promenad runda...genom sörby då...=)

• Chokladmuffins

Ja jag har svårt att hålla koll på vilken vecka jag är i. Hehe.. Men tror nog tiden kommer att gå mer långsam mot slutet, dels för att jag är ledig fram till aug också. Jobbar bara tre veckor till. Oj er flytt blir ju nästan i samband med Bf.. Behöver ni renovera något eller är det bara att flytta in? Vi håller på med total renovering...

Svar på tråden Gravida i Anderslöv/Svedala- trakten