fuji skrev 2011-03-06 21:28:41 följande:
Tant T:
Det ligger några få restauranger på stranden, och en precis utanför hotellets entre. Men det finns inget annat där utanför hotellet. bara denna enda restaurang. det finns ett litet centrum en bit från hotellet ( kan det ta 15-20 min att gå dit på vägen)?, men det är inte upplysta gator, och inget omkring, promenad lockar inte. När vi var där i april var det mesta stängt där dessutom.
Det finns en supermarket ca 10 min promenad från hotellet, där vid är det också lokal marknad ibland, den var mysig. Men vill man ha något utanför hotellet, strosa, kika i affärer, massage, olika restauranger, ska man inte till Bangtao alltså.
Men hotellet helt perfekt precis vid stranden, och där på stranden finns som sagt några få restauranger och några små " affärer" dagtid.
Skulle gärna vilja åka till Koh Lanta, där har vi ännu inte varit, men hört mycket gott om det. Något du kan rekommendera?
Ok, vad bra, då vet vi, då blir det inte Bangtao!
Koh Lanta rekommenderas varmt, jag kan absolut tänka mig att åka tillbaka dit! Det är nästintill perfekt enligt vårt tycke o smak, man kan både gå längs stranden till olika små restauranger, minimarkets, massage osv. och även ta en tuk-tuk till Saladan, den lilla fiskebyn nån kilometer därifrån, där det finns fler restauranger, lite shopping, osv. Vi bodde på Blue village Chada beach resort och trivdes jättebra, Bamseklubben var toppen, hotellet ligger på stranden så man har nära till både hav och pooler, bra personal, Lanta är precis lagom lugnt och perfekt när man har mindre barn med sig!
Nu har jag börjat titta lite på Koh Samet istället och Blue village-hotellet där, kanske det vore nåt...?