• zoul81

sunwing thailand?

Hej,

Funderar att prova sunwing-konceptet... tänkte åka till Phuket i mars 2 veckor och skulle tacksamt ta emot tips om KAMALA beach respektive BAN TAO beach.

Ni som varit där,  blir det för "isolerat" 2 veckor Ban Tao? Hur är det med aktiviteter på Sunwing, tycks som om det drar ned på utbudet när det inte är jul/nyår.

Har rest mycket till Thailand tidigare, ej charter... men vill nu ha en semeter med lite mer aktiviteter för barn

• Svar på tråden sunwing thailand?
  • jenst1

Är också intresserad då vi också åker dit 2 v i mars. Ev får man lösa det med lite utflykter osv. Dock har vi en 1,5-åring, så det blir ju inga jätteavancerade saker. Vet inte hur mkt de drar ner i slutet på säsongen?

• LovelyC

Min mamma Jag och min dotter åker till Sunwingresort den 3 mars, genom vänner har vi blivit rekomenderade detta hotell som ska vara super bra för barn,
    Vi har tidigare bott på sunwing, och det finns det mesta för dom, små! 
    Jag har själv varit med min kille i thailand 5ggr , men då har man bara åkt runt i en månad och tagit dagen som den kommit.... nu med en 16månaders tjej, vill man ju ha lite planering.
    Så¨är också väldigt nyfiken på om någon har tips..,,

• fuji

Bodde på Sunwing Bangtao beach förra året 13 april- 27 april, fråga på!

Har nu bokat Sunwing Kamala, åker i april igen

• jenst1
    fuji skrev 2011-02-20 21:21:37 följande:
    Bodde på Sunwing Bangtao beach förra året 13 april- 27 april, fråga på!

Har nu bokat Sunwing Kamala, åker i april igen
    Kul! hur var vädret när ni var där? vi åker två första veckorna i april. Har hört massor bra om Sunwing Bangtao, så jag hoppas det blir en bra semester. Som sagt ska det ju vara bra för små barn Lääääängtar!
  • fuji

Vädret var bra! Någon kort regnskur på eftermiddagen ibland, men alla dagar var sol-dagar om man säger så
    Sunwing Bangtao är jättemysigt!

• Myransmamma

Kan verkligen rekomendera Bang tao, var där för 2år sen och det har hänt en del runt hotellet sen dess. Bara positivt.... Fråga om du undrar nåt

• Tant T

Jag kastar mig in i denna tråd jag oxå, kom hem från Blue village på Koh Lanta för en vecka sen och funderar ev. på Sunwing i Bangtao nästa år... Är det Patong som är närmaste "centrum" eller finns det nåt annat lite centrum som är närmre? Jag tänker i synnerhet på om det finns Supermarket där man kan köpa vatten, öl och annat smått o gott och sånt... Och i vilken i utsträckning finns det restauranger längs stranden? Vi är inte jätteförtjusta i att äta på hotellet kväll efter kväll, halva nöjet med resan är ju att gå och äta på lokal restauranger på kvällarna! Vi är dock inte särskilt intresserade av att åka in till Patong om kvällarna (kanske nån enstaka gång), jag och sambon var där en kväll när vi bodde i Kata och gillade det inte då heller, och nu med en 5-åring med oss så har vi ännu mindre lust att stöka runt i Patong...

• fuji

Tant T:
     Det ligger några få restauranger på stranden, och en precis utanför hotellets entre. Men det finns inget annat där utanför hotellet. bara denna enda restaurang. det finns ett litet centrum en bit från hotellet ( kan det ta 15-20 min att gå dit på vägen)?, men det är inte upplysta gator, och inget omkring, promenad lockar inte. När vi var där i april var det mesta stängt där dessutom.
    Det finns en supermarket ca 10 min promenad från hotellet, där vid är det också lokal marknad ibland, den var mysig. Men vill man ha något utanför hotellet, strosa, kika i affärer, massage, olika restauranger, ska man inte till Bangtao alltså.
    Men hotellet helt perfekt precis vid stranden, och där på stranden finns som sagt några få restauranger och några små " affärer" dagtid.
     Skulle gärna vilja åka till  Koh Lanta, där har vi ännu inte varit, men hört mycket gott om det. Något du kan rekommendera?

• Tant T
    fuji skrev 2011-03-06 21:28:41 följande:
    Tant T:
     Det ligger några få restauranger på stranden, och en precis utanför hotellets entre. Men det finns inget annat där utanför hotellet. bara denna enda restaurang. det finns ett litet centrum en bit från hotellet ( kan det ta 15-20 min att gå dit på vägen)?, men det är inte upplysta gator, och inget omkring, promenad lockar inte. När vi var där i april var det mesta stängt där dessutom.
    Det finns en supermarket ca 10 min promenad från hotellet, där vid är det också lokal marknad ibland, den var mysig. Men vill man ha något utanför hotellet, strosa, kika i affärer, massage, olika restauranger, ska man inte till Bangtao alltså.
    Men hotellet helt perfekt precis vid stranden, och där på stranden finns som sagt några få restauranger och några små " affärer" dagtid.
     Skulle gärna vilja åka till  Koh Lanta, där har vi ännu inte varit, men hört mycket gott om det. Något du kan rekommendera?
    Ok, vad bra, då vet vi, då blir det inte Bangtao!

Koh Lanta rekommenderas varmt, jag kan absolut tänka mig att åka tillbaka dit! Det är nästintill perfekt enligt vårt tycke o smak, man kan både gå längs stranden till olika små restauranger, minimarkets, massage osv. och även ta en tuk-tuk till Saladan, den lilla fiskebyn nån kilometer därifrån, där det finns fler restauranger, lite shopping, osv. Vi bodde på Blue village Chada beach resort och trivdes jättebra, Bamseklubben var toppen, hotellet ligger på stranden så man har nära till både hav och pooler, bra personal, Lanta är precis lagom lugnt och perfekt när man har mindre barn med sig!

Nu har jag börjat titta lite på Koh Samet istället och Blue village-hotellet där, kanske det vore nåt...?
  • fuji

Bamseklubben verkar ju jättekul , men dessa hotell är väl inte öppna i april eller...? OM de är det, får det bli detta koncept nästa år tror jag. Min dotter älskar att ha en " fröken/ledare" och vara i grupp och umgås/leka.

Men just nu räknar jag dagarna tills vi åker till Sunwing kamala, om 5 veckor!

• jenst1
    fuji skrev 2011-03-06 21:28:41 följande:
    Tant T:
    Ajdå, låter lite oroväckande att det finns sånt litet utbud. Vi åker dit den 28:e. Har iofs en liten pojk med oss, så ngt party ska vi ju inte syssla med ändå. Hade hoppats på lite massage på stranden osv, men vi får nog lösa det med dagsturer till andra ställen då. Det där supermarket som du nämner, är det i Kamal? minns du hur mkt det kostar att ta taxi till ställen där det finns lite mer på kvällarna?
    TACK!
  • fuji

Jenst1: Det jag skrev om var bangtao, inte Kamala. till Kamala ska vi snart åka, så där har jag inte varit ännu.

Bangtao sungwing: Massage finns på hotellet men även på stranden så det får du utan problem . restauranger också några på stranden och en utanför hotellets entre som jag skrev. Supermarket ligger på promenadavstånd, ca 15 min promenad eller så, men ska man gå bör man göra det innan det blir mörkt. Några små butiker finns också längs stranden.

Ha en härlig resa!

• loppis7

Har bott på Bang Tao o tyckte det var toppen ,men visst det beror ju på hur man vill ha det ? Lugnt o fin strand,marknad i närheten 2 ggr/v o vill man ha mer liv o rörelse kan man ju åka lätt till tex Patong.
    Vad är det ni är ute efter ?

Svar på tråden sunwing thailand?