marmelad skrev 2011-01-29 18:15:05 följande:
Jag tittade på denna vagnen idag, och blev nog lite förälskad :-P
Vad har ni att säga om denna vagn? För- och nackdelar?
Jag har idag en emmaljunga city cross till min 5-månaders, samt en emmaljunga scooter som väntar på att han ska växa i den. Funderar starkt på att byta ut dessa två vagnar mot en ozone city.
Men hur länge får de plats i en ozone? Är den väldigt trång för en 2-åring?
Lite sent svar kanske, jag läste någon tidigare tråd här på FL där en tjej hade sin 3 åring i Ozonen och det var inte för trångt, kan dock inte svara av egna erfarenheter då jag väntar mitt första barn men har efter mycket letande efter information på nätet kommit fram till att vi ska ha en Ozone, vi tänkte först på en city cross men jag är rätt liten av mig och tycker det är jätte skönt med lägre styre på ozonen (går ju att ställa om men ändå) samt att ozonen är mycket mycket smidigare. Ta med 2-åringen till affären och provsitt så får du ju svar på din fråga också. Sedan är har ju emmaljunga en jämförelsetabell som visar följande:
sittmått
ligglängd sittdel
City cross;
90x32x19
90
Ozone city:
105x29x19
105
Så ozonen har har ju längre mått vilket innebär att ett längre barn kan få plats i den, den är ju dock smalare men det är ju endast 3 cm vilket jag inte tror märks överhuvudtaget.