Ettantian skrev 2011-01-29 20:35:04 följande:
Jag är också lite nyfiken på syskonvagnar, vår dotter kommer vara 11/2år när nästa kotte föds.
Jag har varit mer inne på syskonvagn där dem sitter jämte varandra och vi har tittat på Teutonias, den verkar bra, rymlig och med vändbar sittdel.
Lilla Hönan, jag har funderat på om det inte kan bli så att de barn som får sitta bakom den andra inte kommer att se så bra och kanske då inte kommer tycka att vagnen är rolig, speciellt när dem blir lite större? Vad är din erfarenhet?
Jag har tyvärr inte hämtat ut den än, men förhoppningsvis nästa helg. Den lilla är så liten o ligger i liggdelen tills den är 4-5 mån, och vem vet om vår lilla tjej vill åka vagn då. Vill hon så har man möjligheten att byta plats på dom små, sitta både uppe och nere. I butiken tyckte dottern det va roligt att åka där nere.
ibland senare så kanske syskonsitsten bara behövs när den stora också vill sova lite eller är trött i bena på långa promenader och kanske vill sitta där nere. Vi vet ej hur det kommer bli, men jag vet att många inte tycker om att dom sitter så för att dom inte ser. Men jag har känslan att det löser sig alltid