• Sol Angelica

Tips på en bra syskonvagn????

Ska få mitt andra barn inom några månader, och har börjat kolla runt på syskonvagnar...

Nån som rekommenderar nån särskild? Jag går jämt, då jag inte har körkort, och behöver en stabil vagn.
    Har redan konstaterat att Carena går bort, då den känns lite för skranglig för mina krav...

• Svar på tråden Tips på en bra syskonvagn????
  • Lilla Hönan

jag som inte tycker om syskonvagn där dom sitter brevid varandra har köpt en Britax B-Dual. Liknar en P&H fast jag tycker denna är rymligare för båda barnen samt mer flexibel. www.britax.se
    Vår dotter är snart 2 år och sitter jätte bra i den.
    Hoppas du hittar en för dina behov!

• Ettantian

Jag är också lite nyfiken på syskonvagnar, vår dotter kommer vara 11/2år när nästa kotte föds.
    Jag har varit mer inne på syskonvagn där dem sitter jämte varandra och vi har tittat på Teutonias, den verkar bra, rymlig och med vändbar sittdel.

Lilla Hönan, jag har funderat på om det inte kan bli så att de barn som får sitta bakom den andra inte kommer att se så bra och kanske då inte kommer tycka att vagnen är rolig, speciellt när dem blir lite större? Vad är din erfarenhet?

• Anna4

Jag har testat några stycken och jag gillar helt klart babyproffsens mest. Heter väl babytravel.

• Sol Angelica

Nej.. Blir ingen britax och ingen P&T.
    Funderar på en Easywalker duo eller en Urban Jungle... Känns stabila och smidiga. Men priset är ju ganska avskräckande... Milt uttryckt. Om man inte beställer en EW från Holland. Då är det ju halva priset. Men vågar man det???

• Lilla Hönan
    Ettantian skrev 2011-01-29 20:35:04 följande:
    Jag är också lite nyfiken på syskonvagnar, vår dotter kommer vara 11/2år när nästa kotte föds.
    Jag har varit mer inne på syskonvagn där dem sitter jämte varandra och vi har tittat på Teutonias, den verkar bra, rymlig och med vändbar sittdel.

Lilla Hönan, jag har funderat på om det inte kan bli så att de barn som får sitta bakom den andra inte kommer att se så bra och kanske då inte kommer tycka att vagnen är rolig, speciellt när dem blir lite större? Vad är din erfarenhet?
    Jag har tyvärr inte hämtat ut den än, men förhoppningsvis nästa helg. Den lilla är så liten o ligger i liggdelen tills den är 4-5 mån, och vem vet om vår lilla tjej vill åka vagn då. Vill hon så har man möjligheten att byta plats på dom små, sitta både uppe och nere. I butiken tyckte dottern det va roligt att åka där nere.
    ibland senare så kanske syskonsitsten bara behövs när den stora också vill sova lite eller är trött i bena på långa promenader och kanske vill sitta där nere. Vi vet ej hur det kommer bli, men jag vet att många inte tycker om att dom sitter så för att dom inte ser. Men jag har känslan att det löser sig alltid
  • FridaLee

Jag köpte en Easywalker syskonvagn i går, bebis kommer inte än på 2 månader men tog hem den iaf. Och dottern som är  2 år sitter bra i den, mycket bättre än i Uj  och liggdelen var större på easywalker än uj så valet var solklart. Ett till plus är att den tar mindre plats i bilen och att den har bra fjädring och vi bor på landet och går mycket grusväg.

• Ettantian

Tack för ditt svar Lilla Hönan. Vi får se vilken vagn det slutar på för vår del :)

• LindaBell

Jag har precis köpt en beg UJ syskonvagn! Men bebis kommer inte riktigt än så jag har inte testat den än, men jag tänkte låta storasyster testa den någon dag snart när vi monterat ihop den. Den är lätt, liten och smidig!

• inkka

Vår äldsta var 1½ när lillasyster kom. Vi köpte en Babytravel syskonjogger (heter något annat nu har jag för mig) och var MYCKET nöjda med den. Jag gillade inte först att vända lilla framåt när hon växt ur liggdelen. Men det gick jättebra för storasyster var så glad och satt och hade koll på lillasyster Mycket prisvärd vagn. Vi använde den länge. Funkade bra i all terräng vi utsatte oss för och är lättkörd. Skulle utan tvivel köpa en sån igen om vi fick två barn tätt fler gånger.

Svar på tråden Tips på en bra syskonvagn????