• sidentrosan

Vad har du för sängkläder hemma?

Ja va har ni för sängkläder hemma hos er egentligen! Skrattande

själv har jag (se bild), just det Polyestersatin!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-29 21:25
    Måste bara påpeka att det är sängkläderna som syftas till bilden.
  • Svar på tråden Vad har du för sängkläder hemma?
  • Night Angel

Har olika..bomull.polyestersatin.linne och hihi ett lack underlakan.överkastet är ett lyxigt från vänarmo sängkläder i polyester..har även ett överkast i len sammet..

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Stinis Olsson

Vi har oftast bomullsatin fast de basta och underbaraste jag vet att sova i ar gjorda av hampa. Det ar som linne fast anda inte, sa mjukt och harligt. Vi koper vara genom en kompis som jobbar med just detta och de ar av detta market;
    http://www.couleur-chanvre.com/

Iris 2oo9-12-o5 Lillebror 2o11-o3-o6
  • Embla

Bomull och linne. Skulle gärna ha i äkta siden om jag hade haft råd, det är så svalt om sommaren.

• Guldrosen

Vi har bara bomullssängkläder! Här körs alla sängkläder i 90 grader och torktumlas! Jag skulle nog också bara halka ur sängen om jag hade sådan där fina glansiga sängkläder...

Personligen tycker jag att det ser lite porrigt ut med glansiga och guldiga/silverliga sängkläder och det passar inte in hemma hos oss.

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • Smulan87

Bomullsatin, dock dyrt men värt pengarna! Har 4 olika uppsättningar köpta på hemtex! Så otroligt sköna! Och de bästa med den blandningen är att man inte behöver tvätta den 10 ggr innan det inte känns som sandpapper! Syftar på sängkläder i enbart bomull.

• ica
    lövet2 skrev 2011-01-29 21:56:11 följande:
    Allt sänglinne är i ren bomull.
    Eller hellinne eller blandat bomull/lin. Skulle aldrig alnvända syntet i sängen.
  • Capt Janeway

Usch, inte polyester iallafall! Plastigare, mer onaturlig produkt får man leta efter. *rys*

• Capt Janeway

Själv sover jag på en stack halm i ett hörn av ladan

Ok då, kanske inte. Bomull var det kanske. Och kanske det var ett hus när jag tänker efter.

• 071001

Tog Annat för jag är rätt säker på att vi har mestadels bomull men även bomullssatin.

• Elli47

Jag har bomull och jag har bomullssatin och jag har faktiskt några i polyester också men de har inte använts på många år.

• isisisis

Jag har finaste bomullen,som bara blir mjukare och finare ju äldre den blir.
    Kostar lite mer,men brukar fynda då det reas.

• Pyrro_b

Vi har enbart Percale som körs i mangel dom dom tvättas:)
    Av det som finns att köpa i en vanlig småstad tycker jag det är överlägset.....men om nån kan tipsa om nått bättre (även dyrt) så skulle jag bli glad:)

• sidentrosan
    Night Angel skrev 2011-01-30 12:05:36 följande:
    Har olika..bomull.polyestersatin.linne och hihi ett lack underlakan.överkastet är ett lyxigt från vänarmo sängkläder i polyester..har även ett överkast i len sammet..
    Låter härligt

Kram
  • Familjen Valjus

Bomull
    roligt att se en mullig modell för en gångs skull mer sånna

• Isbit
    Familjen Valjus skrev 2011-01-31 19:03:39 följande:

Bomull
    roligt att se en mullig modell för en gångs skull mer sånna

Mullig?
  • Miss Lau

Har bara bomull, brukar köpa på Hemtex eller Åhlens.

• Suzy QX

Bomulls-satin. Gillar släta sängkläder som är skrynkelfria. Avskyr Bäck o bölja.

Efterhand har det blivit att kasta alla vanliga bomulls sängkläder då jag ändå bara märkte att de blev liggande kvar i garderoben.

Däremot är det stor skillnad i kvalité på satin sängkläderna också. Det första set jag köpte för 13 år sen är betydligt bättre än de som Hemtex säljer nu.

Hade man all tid i världen och kände sig mer husmoderlig (samt ägde en mangel), så är manglade trådtäta lakan skönast (som vissa hotell har).

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • uppdragmamma

bommul och bommulssatin

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Wille 090314 ♥ .?:*¨¨*:?.&
Svar på tråden Vad har du för sängkläder hemma?