Ny vara/ny garanti?
Är det någon som vet om man får ny garantitid på en vara man har fått på garanti?
Med andra ord: är det datumet på det första köpet som gäller eller är det datumet när man får en ny vara?
Är det någon som vet om man får ny garantitid på en vara man har fått på garanti?
Med andra ord: är det datumet på det första köpet som gäller eller är det datumet när man får en ny vara?
Jo antagligen..Annars kan man ju hålla på så hela tiden..och bara förlänga!
Man får ju inget kvitto på ny garanti?+
Men om varan hela tiden går sönder borde man ju få nytt garantdatumi kan jag tycka.
Vad var det för butik, vara..osv??
KOlla deras villkor...
Men om varan hela tiden går sönder borde man ju få nytt garantdatumi kan jag tycka.
Nej, det är ursprungsgarantin som gäller. Om du köper en vara med 1 års garanti som går sönder efter 6 månader så har du 6 månader kvar på garantin. Går den nya varan sönder efter 2 månader och du återigen får en ny vara så har du 4 månader kvar. Dock om det är något som hela tiden går sönder så har jag för mig att man kan häva köpet, men där är jag osäker.
Tack för svar. Köpet gällde en slipmaskin som gått sönder tre gånger.
Ingen aning om vi använt den på fel sätt, vi har i vilket fall aldrig blivit ifrågasatta och fått en ny vara varje gång. Det är dessutom 5 års garanti.