Inlägg från: Onandon |Visa alla inlägg
  • Onandon

Hittar ingen bh..

Var igår med sambon på ett shoppingcenter för att hitta mig en (eller flera) bh som passar. Slutade med att jag gav upp.
    Sambon fick springa som en idiot och hämta nya storlekar och INGEN passade. Alltid var det något som satt fel. Hittade en bh som satt skönt, men då skruvade den sig konstigt över brösten.
    Kommer sluta med att jag får gå utan bh. Får varva mellan två stycken nu för att jag aldrig kan hitta några nya. De jag har nu har börjat sitta löst runt om, har spänt så mycket det går, och kupan sitter dåligt, hela brösten får inte plats i kupan. 80C är det jag har nu.
    Testade en massa, hela C och D hyllan rättare sagt, sedan gav jag upp, så stora bröst har jag ändå inte att jag ska behöva större bh än så.
    Vet inte hur jag ska hitta mig nya bh:n mera. De enda ställena som finns på 10 mils avstånd (som jag vet om) är HM, Lindex, Kappalh.. Typ. Där hittar man ju aldrig något nu för tiden.
    Blir galen.

• Svar på tråden Hittar ingen bh..
  • Onandon
    Clotilda skrev 2011-01-30 11:21:24 följande:
    Jag har aldrig kunnat köpa en vettig BH på något av de ställena du räknat upp nu. Sök upp en riktig underklädesbutik och be om hjälp. Du har förmodligen inte den storlek du tror och alla modeller passar inte alla människor. Om du har Kappahl och HM i närheten så bör du också ha någon liten specialbutik för underkläder. Lite dyrare men LÄTT värt det.
    Har sökt underklädesbutiker, men hittar inga.
    Där vi var igår, frågar man folk där efter underkläder så är HM och Lindex de första de räknar upp. Finns inga specialbutiker där..
    Vet inte hur jag ska hitta någon specialbutik, nästa ställe ligger 10 mil härifrån enkel väg, och att hinna dit under veckorna för att hinna leta upp en butik vet jag inte hur det ska gå till, då jag måste ha med mig sambon, hittar inte själv i den staden.. Så att hitta en underklädesbutik där är omöjligt för mig, försökt googla men inga svar där heller. Eller så är det jag som är dålig på att söka..
  • Onandon
    Helle333 skrev 2011-01-30 11:26:20 följande:
    Clotilda har rätt. Du låter som att du gör samma misstag som jag gjorde. Jag köpte 80C. Det var den storlek jag trodde jag hade. En dag fick jag för mig att jag på skoj skulle gå till en riktig BH-affär. Och det var inte ett dugg konstigt att BHarna jag provat på HM, Lindex osv satt konstigt jämt. Jag har inte 80C. Då hade jag 70E, idag har jag 75F. Eller ja just nu har jag nog närmare 75G eller H. Så det är dags för mig att gå till change, Carolas eller liknande väldigt snart så jag får mer än en BH som sitter.
    BHarna är dyrare på dessa butiker MEN det är asbra kvalitet, du får hjälp av riktigt duktig och kunnig personal att hitta en BH som sitter bra på dig
    Jo jag har insett att HM och Lindex, ja de där "billiga" butikerna inte funkar för mig. Men ska ändå vara envis och försöka hitta mig en där. Man lär sig aldrig. hehe.
    Vet dock inte vart det finns några speciella butiker för de där..
  • Onandon
    levandecharader skrev 2011-01-30 11:31:57 följande:
    Du behöver, som flera redan skrivit, gå till en "riktig" butik där du får hjälp att pröva ut din storlek och modell. Change är bra eftersom dom har personal som hjälper till men priserna är inte hutlösa. Du kommer nog bli förvånad över vilken storlek du kommer ut med från affären  

Du får helt enkelt kosta på dig i både tid och pengar och åka en bit för att hitta rätt bh! 
    Ja det verkar som att jag kommer få en större chock när jag väl hittat en bh som passar.. hehe.

När jag nu hittat någon sådan butik.
  • Onandon
    levandecharader skrev 2011-01-30 11:35:02 följande:
    www.change.com/se/butiker/
    Skit :( Närmsta butik är i Umeå och det är en 4 timmar (säkert 5 timmar med bilen vi har) lång bilresa enkel väg :( Vilket jag absolut inte har råd med :(
  • Onandon
    levandecharader skrev 2011-01-30 11:36:36 följande:
    Var bor du då? 
    Kalix.. I Norrbotten..
    Tänkte att det kanske skulle finnas något i Luleå, typ det längsta jag kan åka. Eller Boden..
  • Onandon
    Frk Svår skrev 2011-01-30 11:40:04 följande:
    Aaah...fyra timmar enkel väg är inte att leka med. Men har du vägarna förbi Umeå någon gång av andra orsaker så tycker jag absolut att du ska titta in på Change och prova ut vilken storlek du har så kan du beställa från onlinebutiken därefter!
    Kommer mest troligt åka dit i maj på studieresa med klassen. Då ska jag bannemej sno en av skolans minibussar och åka dit! :) hehe
  • Onandon
    levandecharader skrev 2011-01-30 11:35:02 följande:
    www.change.com/se/butiker/
    Såg nu att det ska finnas i Tornio, Finland. Var där jag var igår, "På gränsen". Såg inte den butiken då! :S
    Måste kolla upp adressen, kanske finns där på centret men att jag missade. Dock vill jag helst vara i Sverige, de där centret är ett sammarbete mellan sverige/finland, men nästan all personal där talar endast finska..
  • Onandon
    levandecharader skrev 2011-01-30 11:47:27 följande:
    Ja det blir ju en bit att åka.

Du har ingen i närheten som håller i sk bh partys? Kolla med det här företaget om de har någon återförsäljare nära dig www.pxc.se/  då kanske du kan dra ihop ett gäng tjejer och ha bh skola hemma hos dig, eller så hittar du en försäljare som tar emot dig utan att du behöver hålla i det. Visserligen är det inte världens billigaste bh ar men det kanske kan vara värt det ändå. Det finns ju fler ställen att vända sig till som också har bh partyn, men det här är det som jag har varit på.
    Tack för tipset!
    Har hört talas om dessa bh partyn, frågade en tjej som jag vet ska ha det, men hon gav mig ingen kontaktinformation, då hon tyckte att jag skulle åka till henne (25 mil), för att vara på hennes party.
    Ska genast kolla upp! :)
  • Onandon
    Rafael90 skrev 2011-01-30 17:32:27 följande:
    Börja med att ta reda på vilken storlek du egentligen har. Jag använder den här sidan: www.twilfit.se/provrummet/din-bh-storlek.php

Trodde länge att jag hade 75A eller 75B bara för att det hade jag på de första bh-arna jag köpte och de har jag använt hela tiden sen dess även om de suttit dåligt. När jag faktiskt mätte fick jag reda på att jag hade 65C, hittade en bh som passade på första försöket och slapp stå där i provrummet och känna att "neeeej, är det mina bröst det är fel på eller?!" :P
    Har kollat den där sidan, får 80AA som svar. haha. Skulle jag sätta på mig en sådan så täcker det nog endast bröstvårtorna :D hahaha
  • Onandon
    Pyssola skrev 2011-01-30 21:40:37 följande:
    En annan har samma problem - det är lite klurigt att finna en amingsBH i storlek 75H. Jag finns också i Luleå, jag ska ta mig en dag och kolla om jag hittar någon BH att använda på någon underklädesbutik här. Fast jag hyser inga större förhoppningar... :-/
    Vad jobbigt :/
    Du har inga tips på vart i Luleå det finns underklädesbutiker? :) Får vara glad om jag hittar in till stan med bilen, men när jag väl hittat till kulturens hus så hittar jag in till Smedjan, Shopping osv :) hehe.
  • Onandon
    Cornellia skrev 2011-01-30 22:39:02 följande:
    Jag har bott i Luleå, och har alltid haft problem med bh:ar. Min favorit bh-affär är ingrids underkläder i umeå, men även change i Umeå.

I Luleå finns det en underklädesaffär som är bra, Eleonora Laura, mitt problem där att hon brukar inte ha så mycket i min storlek (80H). Jag gissar att hon kan hjälpa dig betydligt bättre.

Men om du far förbi Umeå så spring in till ingrisd underkläder, tjejen som äger den affären är helt grym, och hon ger sig inte förren man hittat en BH som passar

Här är iaf den i Luleå:
    www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=sek7B...
    Åh tack så mycket!
    Ja jag borde nog hitta något där, eftersom varken C eller D passade på de butikerna jag var på igår (D var ganska nära), så borde det nog bli E, så förhoppningsvis ska jag nog hitta något där då! :D
    Och dit hittar jag också! toppen! :D
  • Onandon
    Pyssola skrev 2011-03-25 17:38:32 följande:
    Jag var dit idag (bättre sent än aldrig, ehe) och de var helt kanon där! Lyckades kräva fram en BH i min storlek, vilket visade sig vara en 70H (sådana hittar man ju verkligen överallt liksom). Inte det lättaste jobbet direkt, men efter att ha provat och testat så hittade vi en perfekt. Så dem kan jag varmt rekomendera, jag lär handla där fler gånger!
    Vart är det den ligger?
    Är det den som ligger i Strand gallerian? :)
    Sist jag var i Luleå i februari så hittade jag en BH på Lindex som passade PERFEKT. Men nu är den använd flitigt, vet inte om det är jag som gått ner i vikt, eller den som töjt ut sig, så nu är den för stor, börjar bli ett stort glapp över brösten :(
    Måste ta mig en Luleå resa igen verkar det som. hehe
Svar på tråden Hittar ingen bh..