• Onandon

Hittar ingen bh..

Var igår med sambon på ett shoppingcenter för att hitta mig en (eller flera) bh som passar. Slutade med att jag gav upp.
    Sambon fick springa som en idiot och hämta nya storlekar och INGEN passade. Alltid var det något som satt fel. Hittade en bh som satt skönt, men då skruvade den sig konstigt över brösten.
    Kommer sluta med att jag får gå utan bh. Får varva mellan två stycken nu för att jag aldrig kan hitta några nya. De jag har nu har börjat sitta löst runt om, har spänt så mycket det går, och kupan sitter dåligt, hela brösten får inte plats i kupan. 80C är det jag har nu.
    Testade en massa, hela C och D hyllan rättare sagt, sedan gav jag upp, så stora bröst har jag ändå inte att jag ska behöva större bh än så.
    Vet inte hur jag ska hitta mig nya bh:n mera. De enda ställena som finns på 10 mils avstånd (som jag vet om) är HM, Lindex, Kappalh.. Typ. Där hittar man ju aldrig något nu för tiden.
    Blir galen.

• Svar på tråden Hittar ingen bh..
  • Frk Svår

Gå till www.change.com och leta reda på närmsta butik. Finns det en inte allt för långt från där du bor så tycker jag att du ska lägga lite tid på att åka dit en gång, be att få hjälp att prova ut vilken storlek du har och köp på dig ett par snygga bas-behåar. Sedan åker du hem och nästa gång du vill köpa underkläder så går du in på deras onlinebutik och beställer i den storleken ni kommit fram till att du har på Change (för vissa kan det faktiskt variera lite mellan olika märken nämligen). Då slipper du åka fram och tillbaka lång väg för att köpa behåar

• Onandon
    levandecharader skrev 2011-01-30 11:35:02 följande:
    www.change.com/se/butiker/
    Skit :( Närmsta butik är i Umeå och det är en 4 timmar (säkert 5 timmar med bilen vi har) lång bilresa enkel väg :( Vilket jag absolut inte har råd med :(
  • Onandon
    levandecharader skrev 2011-01-30 11:36:36 följande:
    Var bor du då? 
    Kalix.. I Norrbotten..
    Tänkte att det kanske skulle finnas något i Luleå, typ det längsta jag kan åka. Eller Boden..
  • Frk Svår

Aaah...fyra timmar enkel väg är inte att leka med. Men har du vägarna förbi Umeå någon gång av andra orsaker så tycker jag absolut att du ska titta in på Change och prova ut vilken storlek du har så kan du beställa från onlinebutiken därefter!

• Onandon
    Frk Svår skrev 2011-01-30 11:40:04 följande:
    Aaah...fyra timmar enkel väg är inte att leka med. Men har du vägarna förbi Umeå någon gång av andra orsaker så tycker jag absolut att du ska titta in på Change och prova ut vilken storlek du har så kan du beställa från onlinebutiken därefter!
    Kommer mest troligt åka dit i maj på studieresa med klassen. Då ska jag bannemej sno en av skolans minibussar och åka dit! :) hehe
  • Onandon
    levandecharader skrev 2011-01-30 11:35:02 följande:
    www.change.com/se/butiker/
    Såg nu att det ska finnas i Tornio, Finland. Var där jag var igår, "På gränsen". Såg inte den butiken då! :S
    Måste kolla upp adressen, kanske finns där på centret men att jag missade. Dock vill jag helst vara i Sverige, de där centret är ett sammarbete mellan sverige/finland, men nästan all personal där talar endast finska..
  • levandecharader

Ja det blir ju en bit att åka.

Du har ingen i närheten som håller i sk bh partys? Kolla med det här företaget om de har någon återförsäljare nära dig www.pxc.se/  då kanske du kan dra ihop ett gäng tjejer och ha bh skola hemma hos dig, eller så hittar du en försäljare som tar emot dig utan att du behöver hålla i det. Visserligen är det inte världens billigaste bh ar men det kanske kan vara värt det ändå. Det finns ju fler ställen att vända sig till som också har bh partyn, men det här är det som jag har varit på.

• Onandon
    levandecharader skrev 2011-01-30 11:47:27 följande:
    Ja det blir ju en bit att åka.

Du har ingen i närheten som håller i sk bh partys? Kolla med det här företaget om de har någon återförsäljare nära dig www.pxc.se/  då kanske du kan dra ihop ett gäng tjejer och ha bh skola hemma hos dig, eller så hittar du en försäljare som tar emot dig utan att du behöver hålla i det. Visserligen är det inte världens billigaste bh ar men det kanske kan vara värt det ändå. Det finns ju fler ställen att vända sig till som också har bh partyn, men det här är det som jag har varit på.
    Tack för tipset!
    Har hört talas om dessa bh partyn, frågade en tjej som jag vet ska ha det, men hon gav mig ingen kontaktinformation, då hon tyckte att jag skulle åka till henne (25 mil), för att vara på hennes party.
    Ska genast kolla upp! :)
  • Denebola

TS, släpp tankarna på vilken storlek du "borde" ha, själv skrattade jag nästan när personalen (på Change, för övrig ) hämtade en D-kupa, men det visade sig vara den storlek som passade mig. Och mina bröst ser inte alls "så stora" ut. Samma bhmodell i strl B (som jag trodde att jag hade) satt inte alls bra, så det gäller verkligen att prova flera storlekar och inte döma ut en modell efter en storlek.

Lycka till i ditt sökande efter bh

• Frk Svår
    Denebola skrev 2011-01-30 11:51:44 följande:
    TS, släpp tankarna på vilken storlek du "borde" ha, själv skrattade jag nästan när personalen (på Change, för övrig ) hämtade en D-kupa, men det visade sig vara den storlek som passade mig. Och mina bröst ser inte alls "så stora" ut. Samma bhmodell i strl B (som jag trodde att jag hade) satt inte alls bra, så det gäller verkligen att prova flera storlekar och inte döma ut en modell efter en storlek.

Lycka till i ditt sökande efter bh
    Tänkte skriva exakt samma sak själv Jag trodde att jag hade DD men efter en provning på Change visade det sig att jag har F! Går jag till vilken butik som helst så passar F jättebra, inte konstigt att jag fick prova behåar för glatta livet på Lindex osv och 1 av 10 kanske satt någorlunda ok. Jag provade ju helt fel storlekar! Så häng inte upp dig för mycket på vad som står på lappen, TS. Huvudsaken är ju att den sitter bra

Och TS, du ska absolut "sno" en minibuss och åka iväg, eller leta reda på butiken i Finland (även om de bara pratar finska så är ju storlekarna desamma och kroppsspråk kommer man ju långt med ).
Svar på tråden Hittar ingen bh..