stor grön drake skrev 2011-02-01 22:47:55 följande:
jag heter inte svensson, men det är inte speciellt mycket ovanligare. förnamn/efternamn i gmail ger för övrigt förslag med fyrsiffriga nummer involverade (5384 tex) så inte speciellt kul.
jag använder exklusivt webmail. Ogillar att inte kunna nå min mailbox vart jag än är. Använder ofta olika datorer utanför hemmet, bla för att kolla min mail. Hade jag enbart velat ha tillgång till den hemma hade jag antagligen bråkat lite mer leverantören (som "ska" tillahandahålla e-mail, men jag verkligen inte orkat krångla med. Har haft dem förut och det var bara bekymmer)
Det gör du rätt i, ha t ex en telia, comhem eller dylikt är ju bara dumt, tänk om du flyttar efter 10 år. Kul om nya stället inte har comhem.
Jag vet inte vad du vet om egen domän och eller ha det i en klient, men inget av detta betyder ju att du inte når din mail vart du än är. Funkar ändå i telefon, via internet eller vad man nu vill.
Jag tror du har undersökt detta lite för lite bara :)
Önskar jag kunde en massa webmails att tipsa dig om, men tyvärr inte. Kan bara de vanliga, typ gmail, hotmail osv. Har du ett relativt vanligt namn är ju då såklart alla varianter upptagna och man får ha med siffror eller dylikt.