• Mia386

ni som inte ammar, när fick ni tillbaka mensen?

ja som rubriken säger, när fick ni tillbaka mensen? Jag har trott nu i några veckor att jag ska få den, men icke.. två månader sedan jag födde och dottern fick bröstmjölk+ersättning i en månad, sedan bara ersättning. 

• Svar på tråden ni som inte ammar, när fick ni tillbaka mensen?
  • Cinza

Jag delammade bara 3 veckor, men det var inte mycket till amning eftersom jag inte fick någon mjölk.   Jag tror jag fick tillbaka mensen när sonen var runt 2 månader.

• Jenny Hä

Min kom när dottern var ca 5 veckor , jag ammade inte alls.

• SilverEmma

Ca 4 veckor efter förlossningen med båda två. Ammade/pumpade med första i två veckor, andra inte alls.

• Primrose

Det är nog ganska individuellt. Jag ammade och gav ersättning den första månaden. Sedan bara amning (slutade amma helt vid 17 månader) och fick tillbaka  mensen två månader efter min sons födelse.

• Göteborgsbruden

1:a 7 veckor efter förlossningen och 2:a 4 veckor. Ammade inte med någon.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • oOMayaOo

Jag pumpade i tre och en halvmånad, mensen kom där nånstans när jag slutade.

• Snabeldrake

Helammade i fyra månader, mensen kom efter 6 månader.

• Mia386

Okej, men då kanske jag har rätt att den är på g... jag vet ju att det är induviellt (stavas det så..?), men verkar ändå som det är runt 2 månader... bara att vänta o så ju :P 

• Snabeldrake

Aha jag läste "ni som ammade" glömde visst läsa INTE ammade Obestämd Då var det inget Skrattande

• Smulan 89
    oOMayaOo skrev 2011-01-30 13:58:03 följande:
    Jag pumpade i tre och en halvmånad, mensen kom där nånstans när jag slutade.
    Har pumpat ur i 3 månader snart, men ingen mens. Håller på att sluta pumpa nu, så den kanske är på g. Har pumpat sen sonen föddes.
  • Mia386

Jag går fortfarande och väntar på min mens... 10 veckor nu... Börja nästan fundera på om man hade varit gravid, om det inte varit så att man har använt kondom alla gånger... :P 
    Usch.. tänkt att man börjar "längta" efter mensen  

• IdaEng

Jag har fått tillbaka  min mens, regelbunden och med ÄL, efter 7 veckor med alla tre barnen, trots att jag helammat. Får väl se om det blir samma sak nu när jag får fjärde barnet i sommar, hoppet lever ju om att den ska hålla sej borta liiite längre.

• sommartjejen1

jag ammade bara i 1,5 vecka sen hade jag inte mer...mensen kom tillbaka exakt 4 veckor efter han föddes

• gudrunberit

Min mens kom igång dagen innan bebisen blev 7 veckor. Hade avslag i 6½ vecka, så det var lagom skoj Obestämd

• Mia386
    gudrunberit skrev 2011-02-08 14:45:04 följande:
    Min mens kom igång dagen innan bebisen blev 7 veckor. Hade avslag i 6½ vecka, så det var lagom skoj Obestämd
    usch :(
  • Arvinda

Hade lika som dig ungefar.. Helammade førsta veckan, sen pumpade jag + ersattning i 2 mån, darefter bara ersattning.. Jag fick min førsta mens førra veckan, alltså 4mån efter jag ført min son

• MissEllie

Jag fick tillbaka den exakt 12 veckor efter förlossningen och då kom den med buller å bång...

Svar på tråden ni som inte ammar, när fick ni tillbaka mensen?