• Anonym (Less)

Jag är så jävla trött på dig!

Jag vill bara säga att jag är SÅ jävla trött på dig, dina jävla problem som du kommer dragandes med. Så fort du har strul med  killen/sambon/särbon/exet så duger vi! Vi (min man och jag) stöttar dig, ger dig råd och ALLTID gör du precis tvärtemot.

Vi duger utmärkt när du är ensam, då kommer du hit, hjälper mig att laga storkok, myser med dina barnbarn och vi har trevligt. Men så fortf du tar tillbaka ditt ex så finns vi inte längre, då är ALLT så fruktansvärt jobbigt, bara en enkel sak som verkligen inte är krävande egentligen. Då gnälls det och ska ifrågasättas.

Jag är så jävla trött på att så fort du blir lite sur (tex om jag ber om en sak som du inte har lust med) då drar du in alla andra, "be din lata man lyfta röven ur soffan nångång istället"

Min man är den UNDERBARASTE mannen man kan ha! han jobbar ALLA helger börjar sex på morgonen och slutar sex på kvällen, (fast han hatar helgskiftet) och varje dag nästan kör han eller cyklar med barnen till skola/dagis medan jag ligger kvar i sängen och myser med vår bebis, på eftermiddagarna har jag möjlighet att träffa lite vänner och fika eller åka till stallet och träna med hästen, då tar han hand om ALLA tre barnen i ca tre-fyra timmar. Visst han e ingen snickare, är inget vidare händig, men han är en bra pappa och han är MIN MAN!

Och så får min pappa en känga, (mina föräldrar är skilda) Han är världens bästa morfar, han är smart, sliter hårt får att kunna på kvar på sin gård, snäll och ägnar massor med tid åt sina barnbarn, vår dotter på sex år avgudar honom och vill själv åka dit (han bor på landet) för att få lugn och ro från lillebror som är autistisk och mycket mycket jobbig. Visst han mår dåligt ibland över ensamheten och dricker ibland lite väl mycket. Men det händer några gånger om året, och då har du MAGE att säga inför mig, hans dotter att han lika gärna kan supa ihjäl sig, fattar du inte hur jävla illa du gör mig?!! Håll käften för fan, du har inte ställt upp hälften så mycket som han har gjort/gör! Han till skillnad från dig vill inte dra in mig/oss i sitt dåliga mående. Han vill fixa det själv! Och han mår oftast hur bra som helst! Se på dig själv, du har gått i öve fem år i terapi, och det har inte gjort ett jävla dugg nytta!

Jag kräver ofta INGET av dig mamma, men jag vill bara inte känna mig så jävla utnyttjad, jag vill att du slutar hacka på alla andra hela tiden. Se dig själv i spegeln först. Jag älskar dig så jävla mycket, du är min mamma. Men lär dig lyssna på andra någon gång. Och börja fatta att det inte alltid är fel på alla andra.....

Jag har gråtit många gånger över detta. Jag skriver det här, istället för att säga det till henne, jag vågar inte med rädsla för att förstöra ännu mer. Kräver inte att någon ska svara. Jag behöver bara skriva av mig..... Vill bara säga att jag älskar båda mina föräldrar lika mycket, och dagens mor/far föräldrar är inte som de var när jag var barn.... Men hon bäddar själv för detta. Hon till och med förstörde mellan mig och min svägerska, jag anförtrodde henne att jag var lite besviken över att de inte sett vår bebis, eller jag var ledsen för det kändes som de inte brydde sig. Och detta skriver hon till min svägerska i ett mail! Hon ska alltid lägga sig i allting och kan nästan aldrig hålla mun. Detta fick mindre trevliga konsekvenser, för mig

///Dottern

• Svar på tråden Jag är så jävla trött på dig!
  • Idapida83

Sänder en kram till dig.....

• Anonym (Less)
    Idapida83 skrev 2011-01-30 21:34:06 följande:
    Sänder en kram till dig.....
    Tack så mycket. Ibland känner man sig som en urvriden trasa.
Svar på tråden Jag är så jävla trött på dig!