• Anonym

Sälja anonymt, går det?

Det är så att jag är i behov av pengar och jag har en idé om att sälja mina trosor via internet, tydligen finns det folk som betalar för det! MEN jag vill inte att personen ska kunna se vem jag är och riskera att han eller hon berättar om det för andra människor jag känner... 

Så jag undrar om det finns något sätt att få betalt utan att personen vet vem jag är?? 

• Svar på tråden Sälja anonymt, går det?
  • Anonym

putt!

woopie skrev 2011-01-30 22:07:14 följande:
    Pma mig!
    hm? har du gjort det tidigare? 
  • P i x i e

Tradera, ebay.. Typ nån Japansk budsajt?
    Har haft samma tanke jag..

and then I told myself - of course I deserve it!
  • Anonym

Kan du inte bara be personen sätta in pengarna på ditt bankkonto? Såvitt jag vet får banken inte upplysa namn på kontoinnehavare, ifall personen nu skulle bemöda sig om att försöka få fram namnet från banken.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-30 22:28:55 följande:
    Kan du inte bara be personen sätta in pengarna på ditt bankkonto? Såvitt jag vet får banken inte upplysa namn på kontoinnehavare, ifall personen nu skulle bemöda sig om att försöka få fram namnet från banken.
    Men när man för över pengar så kommer ju namnet upp av kontoinnehavaren? Eller så har det iallafall varit då jag fört över pengar via internet 
  • Anonym

ingen som vet?? 

• woopie

Jag vet men jag kan inte skriva här.... Allt jag skriver i ämnet klassas som reklam... Så de som är intresserade av att sälja använda trosor m.m. Skicka ett PM till mig så kan jag tala om hur du kan göra det totalt anonymt!

Jag har världens bäst jobb!
  • Miffomorsan

Tror du verkligen att den som köper ett par använda trosor berättar för nån om detta?

• woopie

Jag kan förstå om man vill vara helt anonym gentemot sån kund...

• P i x i e

finns ju betalningstjänster som är helt ok och lagliga, men vadå woopie, om jag skriver namnet på någon av dessa så räknas det som reklam?
    Eller menar du att du genom något förmedla detta och om du skriver det så är det reklam? missförstår jag dig rätt =)

and then I told myself - of course I deserve it!
  • woopie

FL är full av fördomsfulla moralfittor och jag "representerar" ett företag i branchen.... Har blivit varnad av moderatorerna för andra liknande inlägg...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-30 22:30:09 följande:
    Men när man för över pengar så kommer ju namnet upp av kontoinnehavaren? Eller så har det iallafall varit då jag fört över pengar via internet 
    Hm. Det gör det inte hos mig i alla fall, såvida det inte är ett kontonummer jag själv sparat i ett visst namn.

Jag vet att jag haft problem när jag varit inne på banken och ska sätta in pengar åt andra, och vill kolla att de kommer rätt. Har man tur kan de bekräfta att namn och kontonummer matchar, men har man bara ett kontonummer och vill veta namnet på innehavaren så är det blankt nej.
  • Anonym

hmm är det någon som vet säkert? Med paypal tex? 

• Leone i Västerås
    Anonym skrev 2011-02-02 22:28:25 följande:
    hmm är det någon som vet säkert? Med paypal tex? 
    Med Paypal så vet ju betalaren bara den mailadress du har kopplat till Paypal, och du kan ju skaffa en helt anonym adress att använda till det.
    Betalningen går ju sen till ditt Paypalkonto, och sedan kan du själv flytta pengarna till ditt eget bankkonto när du vill.
    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Anonym

Har kollat på paypal och det verkar ju bra för köpare men om man ska sälja saker verkar det lätt att bli blåst eftersom köparna kan påstå att de inte fått någon vara, och dra tillbaka pengarna?
    Utan att man som säljare kan göra något... 

• Anonym

Använd inte paypal!!!!!! Jag gjorde det men när man begär pengar kommer ditt namn upp hos den du skickar mail till... Jag ringe och pratade med dem, men det gick inte att vara anonymare än så.... Jag pratade istället med min bank, och de får inte lämna ut namn och inget namn kommer upp om jag får en överföring från någon.... Så jag ger dem bara mitt kontonummer...:) enkelt och bra;)! Det är ingen jätteluckrativ bykandes, det är många som snackar men som inte kommer till skott.... Men jag har efter två och en halv vecka två stammisar och ca 2000 på kontot...:)

• Anonym

Buissness Inte bykandes... Min telefon rättar mig....;)

Svar på tråden Sälja anonymt, går det?