• FruB

50-tals kläder billigt... Var?

Har en stooor förkärlek till 50-tals och rockabilly inspirerade kläder. 
    Finns det någon här som vet var man kan köpa sånna billigt? Bor i Stockholm, där det finns en butik men allt är så dyrt.

Tack för hjälpen! 

• Svar på tråden 50-tals kläder billigt... Var?
  • FruB
    Lambi87 skrev 2011-01-31 02:27:43 följande:
    Second hand! :)
    hihi sant Skrattande
  • Lambi87

Där hittar du det bästa!
    Nyproducerat är inte lika bra kvalitet och lika snyggt!

• FruB
    Lambi87 skrev 2011-01-31 23:38:55 följande:
    Där hittar du det bästa!
    Nyproducerat är inte lika bra kvalitet och lika snyggt!
    bor du i stockholm? tänkte om du kunde ge mig lite tips om var man kan hitta butiker... De jag har tittat i har inga sånna kläder =(
  • Lambi87

Nej, jag bor nere i Småland, men jag ska nog kunna hjälpa dig ta reda på lite... :)

• tengil

- hört att judiths second hand ska vara bra, aldrig vart där själv.
    - Sen har ju beyond retro ett stor utbud, gillar den butiken väldigt mycket!
    - Emmaus Vintage eller Emmaus över huvudtaget.
     eller här har du en bra länk så du kan välja själv!
    sen så finns ju Silvetto i Sthlm, inte det billigaste dock.
    Så mitt tips är second hand! annars så får du hitta saker lite här o var, hm, monki, weekday osv och pussla ihop till en egen outfit, så gör jag! 

• FruB

tack så mycket för tipsen! Ska kolla lite. Beyond retro vet jag om men dem är så dyra

Lambi87: jättegulligt av dig. Tack gärna. Har inte så mycket tid över då jag har en liten kille på tre månader som tar i stort sett all min tid =)
    Ska försöka sy lite kläder också, men som sagt, får se om tiden räcker till hihi 

• Midvinternattsmåne
    tengil skrev 2011-02-21 23:47:15 följande:
    ser ut som jag glömde länken, men den här vart det iallafall om jag minns rätt.
     www.veckorevyn.com/mode/artiklar/2008/second-...
    Tack tack tack tack tack, allt gott serverat på silverfat Ska in till stan och spana i morgon!
Svar på tråden 50-tals kläder billigt... Var?