• fialille

trött på läckande blöja =(

hej alla!! nu e det så här att min son är snart 2år å väger 15 kg e rätt stor kille kraftiga ben typ å jag har till natt blöja libero comfort fit nummer 6 tror kg är iallafall upp till 22kg så man tycker ju inte den ska läcka räcker med en kissning ????  grrr precis som allt kiss bara fylls fram rin ner inte bak??? hoppas ni kan ge mej tips ??? trött på kiss i sängen???  =)

• Svar på tråden trött på läckande blöja =(
  • fialille

ska till lägga att på dagen  har han libero upgo nummer 6 oxå den klarar några kissningar?????

• solida

Har tyvärr inga tips, ville bara säga att jag ckså söker en blöja som klarar av att kissas i på natten!! Min son är 4 år och har inte längre blöja på dagen (sen 1,5 år) men dock har han inte blivit mogen att sluta på natten än. Hna väger ca 17 kg och har nu ICAs blöjor i stl7. Nån som har ett tips? 

• fialille

kanske ska börja med nummer 7??? så jobbigt asså??? precis som  blöjan inte tåls att ligga ned å kissas hehe

• Skanavia

Det du skulle kunna göra är att täta kanterna med någon slags tejp, exempelvis silvertejp.

• ElizaDay

Jag har haft samma problem med libero, alltså att det läcker utanför. Provade Willys byxblöjor, och faktiskt, det är den bästa blöja jag provat! Var skeptisk till " billighets blöjor" innan, men det har aldrig skett en olycka med dem. Bara ett litet tips..min son är också lite över 2 och väger ca15 kg

• pussgurkan86

min dotter på 2 använder också libero nr 6 och har aldrig läckt. att det kan skilja sig så mycket. du kanske kan prova pampers eller någon annan blöja och se om det blir bättre?

• Mumin75

Pampers Baby-dry har aldrig läckt för oss... Dagtid använder vi mestadels libero up&go och nattetid är pampers baby-dry överläsen alla andra blöjor vi testat... den går ju att använda även dagtid om man vill det. Men som sagt, vi har aldrig fått kiss i sängen av den blöjan.

• norrlandsflicka

Vi hade samma problem med sonen tidigare. Han var väl 1 år och 3 månader och vägde kring 12 kg när Libero 5 började läcka på natten. Bytte till Libero 6 och sen dess har det inte varit nåt problem, inte ens om han har sovit 13-14 timmar vilket har hänt nån gång.
    Prova byta till Libero 7? En del är ju storkissare helt enkelt .

• Billabong
    fialille skrev 2011-01-31 08:30:03 följande:
    hej alla!! nu e det så här att min son är snart 2år å väger 15 kg e rätt stor kille kraftiga ben typ å jag har till natt blöja libero comfort fit nummer 6 tror kg är iallafall upp till 22kg så man tycker ju inte den ska läcka räcker med en kissning ????  grrr precis som allt kiss bara fylls fram rin ner inte bak??? hoppas ni kan ge mej tips ??? trött på kiss i sängen???  =)
    Vi har samma problem.

Vår killes blöjor läcker igenom om nätterna. Han vaknar varje morgon vid 5-snåret med kissig pyjamas och sängkläder.
    Han väger drygt 12 kg (är 1,5 år) och det spelar ingen roll om vi har Liberos strl 6 eller 7 - båda läcker eftersom det bara fylls på där fram i blöjan (han sover på mage).

Är Pampers bättre på detta? Gillar annars inte dem, då de luktar så syntetiskt och parfymerat. Men är självklart villig att testa för att ha ett barn som kan sova och vakna torr.

Eller förslag på andra blöjor som passar magsovande barn som kissar mkt om natten?
  • Guld gossarnas Super Mamma

Gå upp en storlek i blöjan,vi har alltid gjort så att om barnet vägt tex 15kg,då går vi efter den blöjsort som börjar med de kg som är likvärdiga mitt barns vikt,så libero nummer 7 är ju för barn från 15kg och uppåt.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
Svar på tråden trött på läckande blöja =(