svirr skrev 2011-02-01 09:03:45 följande:
Jo, jag vet om de nerver som finns, däremot har jag aldrig hört talas om liknande komplikation, och då jobbar på jag på en klinik där vi gör sådana operationer... Däremot har jag stött på patienter som upplevt att smärtan från karpaltunnelsyndromet strålat upp längs armen.
För min del slutade det med att jag fick en sk. TENSapparat inopererad, kopplad direkt på ryggmärgen & med en dosa inopererad i magen. DET är extremt ovanligt då dessa apparater är väldigt dyra. Antar att du känner till detta också då ? Förmodligen är det väl vanligast att denna rutinoperation inte ger dessa komplikationer, men det kan väl vara bra att vara medveten om vad som KAN hända ? Det är mycket nerver inblandade i denna operation, som du då vet . Dessutom är det tyvärr alldeles för vanligt att symptomen återkommer. Hade JAG haft all denna information inför valet att op. eller inte..... Ja, då hade jag hellre avstått ! 13 år av ständig smärta och värktabletter önskar jag ingen, och det är inte över än. Detta kommer jag få leva med. Så nu har du lärt dig något nytt då, om du aldrig hört talas om detta !