Jag har pga. olika anledningar, för att förtydliga mig lite för att slippa alla påhopp på FL så kan jag säga så här att jag är ensamstående uppväxt med att "#Ja men X fixar det hon är ju så duktig" hela livet så att be om hjälp från mina föräldrar tex. har det aldrig varit tal om då de alltid avfärdat mina försök med "Ja, men det fixar du...:"
När mitt barn sedan blev sjukt en längre tid (vi låg inne på sjukhus länge) och jag då inte kunde jobba utan var tvungen att Vabba så förälorade jag extremt mycket av min inkomst under lång tid detta plus att FK (trots att jag skickat in alla läkarintyg etc. som behövdes) dröjde med utbetalningarna (de skylde på att det var lång handläggningstid för just mitt ärende) i 3 månader från att jag anmält VAB så hamnade jag rätt djupt ner i skiten - jag betalar än idag (4 år senare) av på mina skulder jag drog på mig då (Räkningar jag OMÖJLIGT kunde betala).
MEd min bakgrund skulle jag bli oerhört glad och tacksam - de pengarna skulel gå till att betala av mina skulder hos Fogden för att få det bättre framöver MEN har den du tänker ge pengarna till missbruksproblem eller annan problematik där du misstänker att pengarna skulel hamna istället så tror jag att personen i fråga blir gladare (i långa loppet) av att du betalar av ett par räkningar eller storhandlar mat åt den....
Hur som helst tycker jag din vän ska vara oerhört glad över att ha dig som vän!