• owl lady

Kryddburkar & sprayflaska?

Jag vill få lite ordning här hemma, och tycker att man blir så mycket gladare av att ha lite piffiga grejer runt sig! =)

Jag är extremt sugen på att få ordning på min kryddhylla, jag vill hitta fina och bra kryddburkar att hälla över alla kryddor i, så alla burkar blir likadana och jag slipper påsarna med kryddor, men jag hittar inga tomma kryddburkar någonstans??
    Jag skulle helst vilja hitta sådana med "hål i", så man slipper gojja med fingrarna i burken, någon som sett kryddburkar någonstans??

Jag vill också stoppa i diskmedel/vatten i en sprayflaska och använda den när det ska diskas, men då hade det ju vart skoj att ha en lite fin/skojig sprayflaska eftersom den antagligen få stå framme på bänken jämt, tips?? =) 

• Svar på tråden Kryddburkar & sprayflaska?
  • owl lady
    Terese f skrev 2011-01-31 12:08:46 följande:
    kan du inte googla på de? Annars, titta miqe (hur de nu stavas) eller kanske stockhome?
    jag har googlat massor, har dock inte hittat nåra med "hål/sil", det var några fina från IKEA&några från rusta, men de finns tyvärr inte längre.. :/

Tack för dina tips, ska genast kika in! :) 
  • totto

Åhlens har många fina kryddburkar, tomma :) Kolla efter sprayflaska där också, eller Lagerhouse! Jag köper mina billigast möjliga på typ ÖB, Rusta osv. Vanliga enkla men i fina färger. De får stå under diskbänken :)

Svar på tråden Kryddburkar & sprayflaska?