Hur många föräldradagar kommer ni ha kvar när ert barn börjar förskolan?
Hur många föräldradagar (SGI och lägsta) kommer ni att ha kvar när ert barn börjar förskolan? Och hur tänker ni använda dessa?
Hur många föräldradagar (SGI och lägsta) kommer ni att ha kvar när ert barn börjar förskolan? Och hur tänker ni använda dessa?
När äldsta sonen började förskola hade vi kvar 11 SGI-dagar och ca 70 LN-dagar. (De sistnämnda är nu slut, då jag har jobbat 80 % och fyllt upp resterande 20 % med hjälp av en LN-dag per vecka (för att skydda min heltids-SGI).
Yngsta sonen (2,5 år) har vi kvar ca 50 SGI-dagar och ca 70 LN-dagar.
Kommer fortsätta jobba deltid (ev. dela deltiden med sambon) så vi kommer använda även dessa dagar på samma satt + kanske även i samband med semestrar och lov för att förlänga ledigheten lite.
När nummer 1 började på förskolan (3 år och 4 månader) hade jag drygt 22 SGI dagar kvar.
När nummer 2 började vid 2 års ålder hade jag ca 144 dagar kvar.
Har fortfarande alla dessa dagar kvar men tänker plocka en del nu under sommaren så barnen får långt sommarlov.
Vi kommer att ha kvar cirka 300 SGI-dagar när yngsta börjar förskola. Han kommer då att vara 2 år + 3½ månad. Sambon kommer att ta ut 2 dagar/vecka (1 heldag och 2 halvdagar) under ett par år eftersom det är han som har sina dagar kvar. Jag kommer att jobba deltid och ev skydda SGI med de 90 LN-dagar vi har kvar, men detta är inte helt bestämt. Vi har två barn tätt vilket har gjort att vi har kunnat spara FP-dagar.
på vår dotter har vi ca 30 dagar kvar, hon är nu 4 år, när hon började förskolan var hon ca 1,½ och då hade vi ca 60 dagar, har varit guld att ha dagara kvar.
Vår son har ca 35 dagar kvar och han är nu 2 år, och har haft det sen han började förskolan för ett halv år sen.
120 fp dagar (varav 60 dagar för första barnet och 60 dagar för andra barnet) och 40 ln dagar kvar när andra barnet börjar förskolan som 18 mån gammal.
Alla dagar utom 60
typ 20 SGI dagar, o 5 lägsta nivå
o pappan har 55 av sina 60 dagar
Jag har inga SGI-dagar kvar och ett fåtal lägsta-nivå-dagar. Maken har 60 SGI-dagar.
När minstingen började dagis vid drygt 2 år så hade vi 230 dagar kvar på henne.
Har nog ca 210 dagar kvar nu när hon är 3,5 år
Det minns jag inte, men dottern fyller 6 i maj och vi har sådär 80 dagar kvar, varav 30 är SGI-dagar. Skynda skynda att ta ut!