Jag är snart 30 och kan inte säga "r"
Har mått så dåligt så länge över att jag inte kan säga r. Har aldrig kunnat säga det.
Kanske låter löjligt, men jag är en jättesocial person som älskar att vara bland människor. Men jag undviker många situationer pga detta. När jag pratar säger många VA?? Vad sa du? och då försöker jag hitta andra ord att förklara med som inte innehåller r. Ibland blir det nästan löjligt och jag har otaliga gånger låtsas att jag inte kan svaret på en fråga trots jag vet det.
Nya människor jag möter frågar alltid vart jag kommer ifrån eftersom jag pratar som jag gör..
Igår frågade min 5-åriga pojke mig varför jag pratar så konstigt. När jag frågade vad han menade härmade han mina r och sa att "så säger man ju inte mamma... "
Förklarade att vissa har svårt att säga r och vissa har svårt att säga tex s. Men då sa han: Vilken tur att jag lärde mig säga r, annars hade jag blivit retad.
Jag är givetvis också jätteglad att han kan säga det eftersom jag inte vill att han ska genomgå samma sak som jag gjort.
Någon som vet om det är för sent för mig att lära mig? Tips på hur jag kan lära mig?