-
-
Svar på tråden Vad har ni för möbler i erat vardagsrum?
-
Hörnsoffa, fåtölj, vardagsrumsbord, bokhylla, akvarium, tv-bänk, cd-ställ och fejk-kamin... (och 4 högtalare + sub om dom räknas som möbler.)
-
http://alvaereva.blogspot.com/2011/01/mitt-lilla-bo.html
Utförligt beskrivet med text och bilder! Ni som bara är intresserade av vardagsrummet får väl blunda för det andra -
Hörnsoffa, soffbord/vardagsrumsbord tvbänk+tv.
Datorbord
Bar
Bokhylla
Golvlampa som står bakom hörnsoffan i svängen.
Ett litet bord/pall där mus osv till den datorn som är kopplad till tv´n är.
2 stora och skitfula högtalare.
Sen har vi ett utrymme där julgranen stog men nu står en babysitter och ett babyskydd där. -
Vi flyttade faktiskt från en lägenhet på 55 kvm till ett hus med ett vardagsrum på 55 kvm. Så jag vet hur det känns.fucktard skrev 2011-01-31 15:34:20 följande:Ni har ju större vardagsrum än vår lägenhet! Vår, ja, vi bor alltså två stycken på mindre yta än era vardagsrum.
Inte ett dugg avundsjuk!
Vi ha en soffa, en fåtölj, ett bord. Två bokhyllor med film, en byrå, en tv-bänk, ett datorbord (eller databord, det där ordet stället till för mig idag) och en stol. Fyra stora högtalare också, räknas det som möbler?
Och en cykel på väggen.
Nej, jag skämtar inte. Men jag önskar att jag gjorde.
Cykel på väggen...är det inte lite "90-tal"? -
Speciellt när man tänker på vad vi får plats med på våra 50, både kök, badrum och sovrum förutom vardagsrumSilverEmma skrev 2011-01-31 17:55:13 följande:Vi flyttade faktiskt från en lägenhet på 55 kvm till ett hus med ett vardagsrum på 55 kvm. Så jag vet hur det känns.
Cykel på väggen...är det inte lite "90-tal"?
Jag vet inte, hade folk det på 90-talet? Jag umgicks inte med så många då jag bodde i en liten by, men jag kan inte minnas att någon av de jag umgicks med hade det iaf. Dock känns det inte som 90-tal, utan mer vansinnigt enligt mig.
Faktum är att vi har en soffa utan ben också. Inte heller mitt påfund. Men folk har något att titta på när de kommer hit iaf! -
en jääätte stooor Usoffa
ett par sitta ihop soffbord
TV bänk
Kamin
Vitrinskåp
Databord + stol
sist men inte minst en garderob
(räknas ett lpband föresten?) -
Har ett litet v-rum...
En 3-sitsig soffa med divan, ett runt soffbord.
2 smala Billybokhyllor, en med vitrindörr, en med halvdörr.
Bonde(ikea)skänk där Tv'n står
Ett matbord för 4
En golvlampa
Mer får inte plats... -
Soffa, soffbord och bokhyllor (7st höga, breda Billy och en lägre 2m lång med underskåp och vitrin). Vi gillar böcker.
-
Soffa
soffbord
två bokhyllor med vinylskivor och annat i
skivspelare för vinylskivor med tillhörande bänk
tv-bänk och tv
liten pall med jordglob stående på
två stora golvblomkrukor med blommor i
en rokokostol
en liten barnfåtölj
en korg med ved i
öppen spis
bumling golvlampa -
U-soffa
soffbord
tvbänk
kamin
3 barnfotöljer+ bord -
Lyckans ost!SilverEmma skrev 2011-01-31 17:55:13 följande:Vi flyttade faktiskt från en lägenhet på 55 kvm till ett hus med ett vardagsrum på 55 kvm. Så jag vet hur det känns.
-
Hmm, soffa 2-och 3-sits, soffa med schäslong (stavning?) , 7 bokhyllor, soffbord, litet soffbord med terrarium på (orm), tv-bänk och kamin (möbel och möbel, hehe)
-
Golvlampa har vi ju oxå, och ett tredje bord med en lampa på, samt en vedkorg. Tror det var allt.Smulan 89 skrev 2011-02-01 23:23:00 följande:
Hmm, soffa 2-och 3-sits, soffa med schäslong (stavning?) , 7 bokhyllor, soffbord, litet soffbord med terrarium på (orm), tv-bänk och kamin (möbel och möbel, hehe)
-
Vitrinskåp
Tv-bänk
Soffbord
Soffa 3-sits
Fotölj
2 sidobord
Bokhylla
Byrå
Öppen spis -
Skinnsoffa
Soffbord
Tvbänk + tv
tavellister- räknas det som möbler?
Billybokhylla med vitrindörrar
men även en stor lekborg i plast (då den inte kan stå ute på vintern)
och en malplacerad bäddsoffa.