• Alis volat propriis

Salt-butik försökte sälja ett använt linne

I helgen gick jag till en Salt-butik för att köpa ett linne. Det var en äldre och yngre kvinna som jobbade där. Linnet fanns inte i min storlek så jag frågade den äldre damen om det fanns nåt på lagret. Hon sa något till den yngre som försvann bakom disken en bra stund. Sen kommer hon till mig med två olika linnen och försöker få mig att välja den andra modellen, men jag vill ha det som jag frågade efter, och tog det. Medans jag står i kön så känner jag på linnet och det känns som att nån precis har haft på sig det, och det är helt nopprigt (svarta noppror) i armhålorna. Men prislappen är som på ett oanvänt! Jag blev chockad, äcklad och i efterhand förbannad. Kanske ingen big deal men jag blev nästan förolämpad, har de ingen skam i kroppen och tror de inte att man SER när en tröja är så pass använd?? Hon var väl bakom disken och märkte om (hennes eget?) linne. Kommer aldrig gå dit igen!!! Pinsamt att det finns människor som tror att de kommer tjäna pengar på att behandla kunderna så här!

Så! Nu fick jag det sagt här också.

• Svar på tråden Salt-butik försökte sälja ett använt linne
  • Mikala85

Varför lämnade du inte tillbaka den?

• Ramonapettersson

Vilken salt butik? Ort?

• Alis volat propriis
    Mikala85 skrev 2011-01-31 13:43:20 följande:
    Varför lämnade du inte tillbaka den?
    Lämnade tillbaka? Jag sa att den ser använd ut och jag vill inte ha den och vände på klacken!
  • Alis volat propriis

Drottninggatan, Sthlm, den mindre butiken

• Mikala85
    Alis volat propriis skrev 2011-01-31 14:15:23 följande:
    Lämnade tillbaka? Jag sa att den ser använd ut och jag vill inte ha den och vände på klacken!
    Då förstår jag inte alls varför du klagar. DU har ju inte köpt nåt och de har inte sålt nåt. Tråden börjar likan förtal mot Saltbutiken.
  • Alis volat propriis

De försökte sälja ett använt linne som de satte en ny prislapp på!!!!! Klart jag inte köpte. Det jag tycker är dåligt är att de 1. måste tro att kunderna är helt dumma i huvudet som inte ser när ett linne är använt så pass att det är nopprigt i armhålorna, 2. att de försöker lura på en en använd produkt. Detta är helt sant, så det är inget förtal, jag berättar bara vad som hände och att det inte är ok av en butik att göra så, därför kommer jag aldrig att gå dit igen. Jag tog bara väldigt illa upp!

• Theta

Det är faktiskt vanligt att butikapersonal använder kläder ifrån butiken för att göra reklam, men det blir dyrt om de ska köpa hela tiden, så de "lånar" kläderna och säljer det sen..

¤l Cassandra 100331 l¤
  • Alis volat propriis

det kan jag förstå, dock så hoppas jag att de inte gör så med basplaggen som man skall ha närmast kroppen.

• Theta
    Alis volat propriis skrev 2011-01-31 14:59:06 följande:
    det kan jag förstå, dock så hoppas jag att de inte gör så med basplaggen som man skall ha närmast kroppen.
    Jag tycker att det är äckligt, visst, det är ju billigt och bra för personalen. Men det är inte alls fräscht. Kommer ihåg en gång när jag skulle prova ett par jeans och upptäckte en mensfläck i byxorna. Ingen liten heller. Så personen som mensade ner dem borde haft på sig dem en stund för att det skulle bli den fläcken. Sa till personalen och de blev inte glada.

Om det var någon i personalen som haft dem på sig eller någon kund som velat i 2 timmar vet jag inte, men lika ofräscht iaf.
    Sen hörde jag två biträden prata i en annan butik om en tröja, den yngre fick tipset att larma av och ta av prislappen och ha på sig tröjan under dagen eftersom hennes egna tröja hade en kaffefläck.. Så tjejen skulle bara larma om och sätta på prislappen innan de gick hem igen "för så brukar vi andra göra"..
    Kändes ite direkt jätteroligt att fortsätta handla i den butiken sen..
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Alis volat propriis
    Theta skrev 2011-01-31 16:33:37 följande:
    Jag tycker att det är äckligt, visst, det är ju billigt och bra för personalen. Men det är inte alls fräscht. Kommer ihåg en gång när jag skulle prova ett par jeans och upptäckte en mensfläck i byxorna. Ingen liten heller. Så personen som mensade ner dem borde haft på sig dem en stund för att det skulle bli den fläcken. Sa till personalen och de blev inte glada.

Om det var någon i personalen som haft dem på sig eller någon kund som velat i 2 timmar vet jag inte, men lika ofräscht iaf.
    Sen hörde jag två biträden prata i en annan butik om en tröja, den yngre fick tipset att larma av och ta av prislappen och ha på sig tröjan under dagen eftersom hennes egna tröja hade en kaffefläck.. Så tjejen skulle bara larma om och sätta på prislappen innan de gick hem igen "för så brukar vi andra göra"..
    Kändes ite direkt jätteroligt att fortsätta handla i den butiken sen..
    nej fy fan, mensfläck är väl det sista man vill ha fr någon annan! Nej, förstår kanske om de har på sig en kofta eller nåt om det är så att de vill visa upp den (jag vill inte veta om det när jag köper kläder, men OM det nu förekommer så hellre en kofta än nåt som blir nedsvettat!) men då skall det ju förståss aldrig synas på plagget man köper!
Svar på tråden Salt-butik försökte sälja ett använt linne