Anonym skrev 2011-02-01 23:40:52 följande:
tja för att är barnet friskt i huvudet så behöver man inte vänta till dom är 4år. min dotter är 3.5år och hon skulle börja fundera om hon hade en vän med blöja. det ser inte klokt ut! tycker synd om barnen som ska behöva gå runt med blöja i den åldern bara för att föräldrarna är för lata fär att kunna ta hand om sitt barn. nu har jag bara träffat EN grabb som har blöja och är 3.5år. jag träffar många många barn om dagarna o det är som sagt bara en gång jag sett ett barn över 2.5år med blöja så det är ovanligt ändå. det sjuka är att föräldrar som bara lägger manken till säger efteråt att det faktiskt var jättelätt att få dom torra bara man själv orkar.
Om det nu är som du säger att din dotter skulle börja FUNDERA över barn som är annorlunda redan när hon är 3,5 ska du nog vara orolig. Kanske en lite blivande mobbare?
Om du träffar mycket barn om dagarna och bara sett ett enda barn över 2.5 med blöja skulle det vara extra intressant att veta inom vilken ram du träffar all dessa barn? På min sons förskola blev i princip alla torra just MELLAN 2.5 och 3 år och vad mig anbelangar så är alla dessa barn helt "friska i huvudet" som du så vackert uttrycker dig. De har heller inte särskilt lata föräldrar. Även min mamma, som arbetat i 27 år som barnskötare på småbarnsavdelning säger samma sak, så tyvärr, du har fel.