• Anonym

Leker med sitt bajs

hur hinner h*n smeta in sig själv och allt runtomkring med bajs, vart är du under tiden eller sitter du och tittar på medan detta sker?

man lämnar väl inte en 2,5åring själv i många minuter. sen om det finns bajs i blöjan så byter man väl den? kan förstå att det kan bli miss ibland, att man inte märkt att blöjan är full och man samtidigt är i ett annat rum, det kan väl hända nån enstaka gång men att det sker varje dag låter faktiskt inte som om du har nån koll alls på ungen el?

sätt ett skärp i byxorna ocyh tejpa fast skärpfläppen så h*n inte kommer åt lika lätt, men du får väl ha bättre koll och byta blöja oftare.. kan väl inte vara så svårt?

• Anonym

Vet inte hur du ska få bukt annat än att vaka över barnet hela tiden så att det inte får minsta chans att hinna göra så mer, när det gått en tid utan att ha gjort så på länge kanske beteendet är bortglömt??

• Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2011-01-31 15:07:24 följande:
    H*n är inte intresserad av att gå på pottan ännu.
    klart denne inte är intresserad av att gå på toa...den vet ju inte vad man gör där. lär ditt barn att gå på toa istället. är man 2.5år så är det läge att börja. alla 2åringar kan bli blöjfria, allt handlar om hur engagerad man är som förälder!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-01-31 17:47:30 följande:
    klart denne inte är intresserad av att gå på toa...den vet ju inte vad man gör där. lär ditt barn att gå på toa istället. är man 2.5år så är det läge att börja. alla 2åringar kan bli blöjfria, allt handlar om hur engagerad man är som förälder!
    Grattis till dig som är en så überfantastisk mamma/pappa och vet EXAKT allt om blöjavvänjning och EXAKT vilka åldrar som passar för EXAKT alla barn!!

Bye the way... Även vid datorn så ska meningar börja med stor bokstav!  
  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2011-01-31 17:53:32 följande:
    Barn är olika, jag har tre och alla utvecklas de i olika takt.
    många experter säger att det handlar om föräldrarna. jättemånga vänner som sagt att NÄÄÄ deras barn vill då inte gå på toan men efter de lagt manken till så har det dröjt ett par veckor så är barnet blöjfritt och de har åxå talat om att det är lättare än man tror att få barn blöjfria. man måste ju börja någonstans och kan inte vänta "till barnet är redo".
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-01 16:32:57 följande:
    många experter säger att det handlar om föräldrarna. jättemånga vänner som sagt att NÄÄÄ deras barn vill då inte gå på toan men efter de lagt manken till så har det dröjt ett par veckor så är barnet blöjfritt och de har åxå talat om att det är lättare än man tror att få barn blöjfria. man måste ju börja någonstans och kan inte vänta "till barnet är redo".
    Varför kan man inte vänta tills att barnet är redo? Förklara gärna för du verkar sitta på kunskap som många av oss andra inte har... Varför är det bråttom?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-01 17:09:35 följande:
    Varför kan man inte vänta tills att barnet är redo? Förklara gärna för du verkar sitta på kunskap som många av oss andra inte har... Varför är det bråttom?
    tja för att är barnet friskt i huvudet så behöver man inte vänta till dom är 4år. min dotter är 3.5år och hon skulle börja fundera om hon hade en vän med blöja. det ser inte klokt ut! tycker synd om barnen som ska behöva gå runt med blöja i den åldern bara för att föräldrarna är för lata fär att kunna ta hand om sitt barn. nu har jag bara träffat EN grabb som har blöja och är 3.5år. jag träffar många många barn om dagarna o det är som sagt bara en gång jag sett ett barn över 2.5år med blöja så det är ovanligt ändå. det sjuka är att föräldrar som bara lägger manken till säger efteråt att det faktiskt var jättelätt att få dom torra bara man själv orkar.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-01 23:40:52 följande:
    tja för att är barnet friskt i huvudet så behöver man inte vänta till dom är 4år. min dotter är 3.5år och hon skulle börja fundera om hon hade en vän med blöja. det ser inte klokt ut! tycker synd om barnen som ska behöva gå runt med blöja i den åldern bara för att föräldrarna är för lata fär att kunna ta hand om sitt barn. nu har jag bara träffat EN grabb som har blöja och är 3.5år. jag träffar många många barn om dagarna o det är som sagt bara en gång jag sett ett barn över 2.5år med blöja så det är ovanligt ändå. det sjuka är att föräldrar som bara lägger manken till säger efteråt att det faktiskt var jättelätt att få dom torra bara man själv orkar.
    Om det nu är som du säger att din dotter skulle börja FUNDERA över barn som är annorlunda redan när hon är 3,5 ska du nog vara orolig. Kanske en lite blivande mobbare?

Om du träffar mycket barn om dagarna och bara sett ett enda barn över 2.5 med blöja skulle det vara extra intressant att veta inom vilken ram du träffar all dessa barn? På min sons förskola blev i princip alla torra just MELLAN 2.5 och 3 år och vad mig anbelangar så är alla dessa barn helt "friska i huvudet" som du så vackert uttrycker dig. De har heller inte särskilt lata föräldrar. Även min mamma, som arbetat i 27 år som barnskötare på småbarnsavdelning säger samma sak, så tyvärr, du har fel.

• Anonym

Hängselbyxor? Skulle det funka?

• Anonym

träffar barn på ÖF var eviga dag sen gymnastik där det går ca 80 barn varje lördag mellan 1-4år. många nya barn varje gång. sen lite andra aktiviteter. dagis har jag ingen erfarenhet av ännu men, kan tänka att barn inte är torra där då ingen har tid för dom...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-02 22:55:25 följande:
    träffar barn på ÖF var eviga dag sen gymnastik där det går ca 80 barn varje lördag mellan 1-4år. många nya barn varje gång. sen lite andra aktiviteter. dagis har jag ingen erfarenhet av ännu men, kan tänka att barn inte är torra där då ingen har tid för dom...
    Vad knasigt. Så du menar alltså att alla 80 barn du träffar på lördagar är torra just på lördagarna? Eller går ingen av dem på dagis? Jaja...lämnar denna diskussion nu då du mest verkar vara ute efter att provocera.

Till TS: har inga direkta erfarenheter av ditt problem men som du ser i tråden verkar det inte vara något alldeles för ovanligt. Stå på dig och kämpa med den lille grabben så ska du se att allt ordnar sig! 
Svar på tråden Leker med sitt bajs