Känner mig så ensam, ledsen och nedstämd :(
Är det fler här inne som inte har några vänner att umgås med om dagarna? Dett känns som alla har så nära, fina vänner utom jag. Saknar att ha en bästis som man kan prata med allt om.
Mina vänner hör mest bara av sig när det är fest och inte annars, men sen kan jag läsa på fb att de varit ute och gått ihop osv utan att fråga mig. Har flera ggr sagt till dom att ni kan väl höra av er om ni ska ut och gå så jag kan följa med men det händer aldrig. Jag har även dragit ihop flera tillställningar och roliga saker och t ex fixat lägenhet i en annan stad som vi kunde ha en hel helg. Alla var på först, sen droppade dom av en efter en.
Hade hoppats på att hitta lite nya vänner när bvc-träffarna drog igång men där är samma sak, dom känner varandra sedan tidigare och sätter sig alltid ihop fast det t ex är plats ledigt brevid mig. Nu sist sa jag ingenting, kände bara hur att jag inte orkade hålla uppe den glada käcka fasaden. Tror att de flesta nog tror att jag är en tjej med självförtroende och många vänner, men det är precis tvärtom.
Detta har gått så långt att jag börjat bli avundsjuk på min sambo som har lätt att prata med människor, hitta nya vänner osv. Jag är avundsjuk på hans jobb där han jämt får träffa nytt trevligt folk medan jag går här hemma och bara blir mer och mer nedgången psykiskt. Jag har t om tänkt tanken att lämna honom, att göra honom den tjänsten att slippa ha mig hasandes här hemma eftersom jag allt som oftast är ledsen numera (visar inget men han märker på mitt humör att det är nåt). Mår fruktansvärt dåligt, är gråtmild och nedstämd. Min bebis är 4 månader och jag hade en jättejobbig graviditet och var sjukskriven 98% av tiden. Kan man bli deprimerad för sånt?
Vet inte vad som hänt med mig. Är det bara jag som är såhär ensam? Jag vet inte hur jag ska göra för att folk ska vilja umgås med mig. Det blir som en ond cirkel...