• Forumvärd

INFO: Medlemsgrupper kommer igång på onsdag!

På onsdag smäller det.Solig

Då lanserar vi nämligen möjligheten att skapa Medlemsgrupper på Familjeliv.se.

En Medlemsgrupp är en grupp där du och dina vänner på Familjeliv.se kan samlas.

Det kan vara en grupp där man samlas kring ett gemensamt intresse eller en samlingspunkt för vänner. Du som gruppvärd bestämmer själv syftet med din grupp.

Alla medlemmar kan starta en grupp så passa på att starta just din drömgrupp. Kanske har du redan idag en medlemstråd och som du vill samla i en Medlemsgrupp? Allt du behöver göra är att klicka på "Ny grupp" i vänstermenyn under Forum. Då kommer du till en sida där du gör lite enkla inställningar. Sedan är det bara att köra på.

Till dess att det blir onsdag är du välkommen att kika på vår testgrupp kring viktminskning som redan finns.

Vad är en Medlemsgrupp?
    En Medlemsgrupp är en grupp där du och dina vänner på Familjeliv.se kan samlas. Det kan vara en grupp där man samlas kring ett gemensamt intresse eller en samlingspunkt för vänner. Du som gruppvärd bestämmer själv syftet med din grupp.

Vad är skillnaden mellan en Medlemsgrupp och de medlemstrådar som redan finns?
    I en Medlemsgrupp blir det enklare att samla alla trådar i en grupp och varje grupp kan innehålla flera trådar. Det ger en bättre översikt via bland annat aktivitetsfeeden och medlemslistan. Du får helt enkelt en tydligare överblick över vilka som är med i din grupp och vad som händer i gruppen.

Vem kan starta en grupp?
    Alla medlemmar kan starta en grupp så passa på att starta just din drömgrupp. Kanske har du redan idag en medlemstråd och som du vill samla i en Medlemsgrupp?

Hur startar jag min egen grupp?
    Du klickar på "Ny grupp" i vänstermenyn under Forum.

Vilka olika gruppfunktioner finns?
    Till varje grupp hör en gruppresentation. Där kan du beskriva syftet med din grupp och göra uppdateringar så att dina vänner ser när något nytt och spännande händer. Varje medlem har även en egen presentationssida och där kan man berätta mer om sig själv. Det finns också ett galleri där gruppen kan samla just sina bilder och där alla medlemmar kan ladda upp bilder som de vill dela med sig av till de övriga i gruppen. Varje grupp har även ett forum som fungerar precis som våra vanliga forum. Du och andra medlemmar i gruppen kan starta nya trådar och dessa samlas under gruppen.

Kommer alla även icke medlemmar kunna se vad som händer i gruppen?
    Du väljer själv som gruppvärd om du vill att din grupp ska vara publik det vill säga öppen för alla, eller om du vill ha en privatgrupp dit medlemmarna får ansöka och du själv beviljar medlemskap. Gruppvärden väljer om gruppens presentation, forumtrådlistning och medlemslista ska vara synlig för alla, endast inloggade eller endast medlemmar i gruppen och avgör även om det ska vara tillåtet att starta trådar som syns i stora forumet. Om det är tillåtet gör du ditt val i samband med att tråden startas. Publika trådar visas i vårt stora forum och alla även icke medlemmar kan läsa och medverka i dessa. Privata trådar visas inte i vårt stora forum och är således helt privata.

Vad är en gruppvärd och vilka funktioner kommer jag att ha som admin?
    En gruppvärd kan justera gruppens inställningar, ändra gruppens presentationstext/bild, godkänna ansökningar, stänga av medlemmar från gruppen och göra medlemmar till VIP-medlemmar.

Vad är VIP-medlemmar?
    VIP-medlemmar är gruppmedlemmar som utmärker sig på något vis men har själv inga administrativa rättigheter i gruppen. Det är gruppvärden som utser VIP-medlemmar.

Kommer jag att kunna bjuda in vänner till gruppen?
    För att bjuda in dina vänner till din grupp kopierar du enkelt länken till din Medlemsgrupp och skickar den på valfritt vis till exempel via inboxen. Dina vänner kan sedan enkelt ansöka om medlemskap eller direkt gå med i gruppen beroende på gruppens inställningar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 16:54
    Länk till info på startsidan
    www.familjeliv.se/Start/1.1093405

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-02 11:23
    NU är Medlemsgrupper på banan!
    Hojta till i den här tråden om ni upptäcker buggar eller har några frågor
  • Svar på tråden INFO: Medlemsgrupper kommer igång på onsdag!
  • 7 små apor

Frågar ni mig anser jag att ni ska utveckla färdig och få ordning på det ni håller på med innan ni börjar med nya saker.  Risken är stor att inget blir varken hackat eller malet.

Uppslutningen och påhejandet är inte total heller om man säger så.... 

• Mariohn

Jag hittar inte den andra fästa tråden. Vill bara säga att jag tycker att detta är skit. Det är tusen gånger mer obekvämt än tidigare och svårare att hitta trådar. Ta tillbaka allmänna snälla FL. Hur kan ni dissa att ALLA medlemmar som tillfårgats är missnöjda med det ni håller på med? Dumma Gråter

• Forumvärd
    Mariohn skrev 2011-02-03 10:56:43 följande:
    Jag hittar inte den andra fästa tråden. Vill bara säga att jag tycker att detta är skit. Det är tusen gånger mer obekvämt än tidigare och svårare att hitta trådar. Ta tillbaka allmänna snälla FL. Hur kan ni dissa att ALLA medlemmar som tillfårgats är missnöjda med det ni håller på med? Dumma Gråter
    Är det den här tråden du söker? Glad
    www.familjeliv.se/Forum-20-163/m56889895.html
    Allmänna rubriker är tillbaka.
    7 små apor skrev 2011-02-01 18:05:18 följande:
    Frågar ni mig anser jag att ni ska utveckla färdig och få ordning på det ni håller på med innan ni börjar med nya saker.  Risken är stor att inget blir varken hackat eller malet.

Arbetet med sajten är ett ständigt pågående arbete för våra tekniker. De jobbar dagligen med att trixa och fixa så det kommer nya funktioner allt eftersom och vissa förändras, tas bort eller läggs till.
    Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • 7 små apor
    Forumvärd skrev 2011-02-03 14:03:10 följande:

Arbetet med sajten är ett ständigt pågående arbete för våra tekniker. De jobbar dagligen med att trixa och fixa så det kommer nya funktioner allt eftersom och vissa förändras, tas bort eller läggs till.
    Ja?
    Det är precis det jag skriver även det att man fixar färdigt en sak i taget istället för att göra allt halvdant.
  • Mariohn
    Forumvärd skrev 2011-02-03 14:03:10 följande:
    Är det den här tråden du söker? Glad
    www.familjeliv.se/Forum-20-163/m56889895.html
    Allmänna rubriker är tillbaka.

aah din buse. Tack Det var ju trevligt
  • Forumvärd
    7 små apor skrev 2011-02-03 14:11:00 följande:
    Ja?
    Det är precis det jag skriver även det att man fixar färdigt en sak i taget istället för att göra allt halvdant.
    Jag är ju av en annan åsikt än dig i och med att jag inte anser att någon gör något halvdant.
    Jag vet vilket jobb som läggs ner på sajten och jag vet också hur hängivna och duktiga våra tekniker är.
    De gör ett bra jobb!
    Däremot så kan det alltid hända att det dyker upp synpunkter, buggar eller annat som gör att man får tänka ett varv till och/eller åtgärda saker allt som det kommer. Det gör att arbetet på en sajt i princip rullar på hela tiden.
  • 7 små apor
    Forumvärd skrev 2011-02-03 14:16:02 följande:
    Jag är ju av en annan åsikt än dig i och med att jag inte anser att någon gör något halvdant.
    Jag vet vilket jobb som läggs ner på sajten och jag vet också hur hängivna och duktiga våra tekniker är.
    De gör ett bra jobb!
    Däremot så kan det alltid hända att det dyker upp synpunkter, buggar eller annat som gör att man får tänka ett varv till och/eller åtgärda saker allt som det kommer. Det gör att arbetet på en sajt i princip rullar på hela tiden.
    När man utvecklar saker i skarpt läge är det inte ett bra jobb. (för ingen kan vara så klantig att de krånglar till det ytterligare!?!)
    När man utvecklar saker som inte går i linje med resterande interface är det heller inte ett bra jobb. 
    När man utvecklar saker och ytterst fåtal är nöjd gör man heller inte ett bra jobb.

Däremot håller jag med dig att det ligger mycket jobb bakom, men det är det enda också.
    Om det är så att det dyker upp synpunkter som leder till det extra tankevarvet är det bra om det ges feedback på det också. Idag är det mer eller mindre obefintlig...

• Forumvärd
    7 små apor skrev 2011-02-03 14:20:23 följande:
    När man utvecklar saker i skarpt läge är det inte ett bra jobb. (för ingen kan vara så klantig att de krånglar till det ytterligare!?!)
    När man utvecklar saker som inte går i linje med resterande interface är det heller inte ett bra jobb. 
    När man utvecklar saker och ytterst fåtal är nöjd gör man heller inte ett bra jobb.

Däremot håller jag med dig att det ligger mycket jobb bakom, men det är det enda också.
    Om det är så att det dyker upp synpunkter som leder till det extra tankevarvet är det bra om det ges feedback på det också. Idag är det mer eller mindre obefintlig...
    Som sagt det är dina åsikter och de tänker jag inte plocka av dig.
    Jag har en annan insyn och jag vet hur det ser ut och hur våra tekniker arbetar och därför är jag  inte av samma åsikt som dig.
    Jag håller heller inte med om att det inte ges feed-back eller att man tar tillvara på vad medlemmarna tycker.
    Det mesta som sker på sajten har sitt ursprung i åsikter från just medlemmar och det är utifrån det behovet som styr i de allra flesta fall.
Svar på tråden INFO: Medlemsgrupper kommer igång på onsdag!