• fair

Kattungar kring Umeå

Vi har bestämt oss för att skaffa katt. Dels för att vi saknar ett husdjur enormt mycket efter att vi tvingades låta vår hund somna in för 1,5år sedan och dels för att vi fått lite problem med möss på gården. Vi har ju haft katt förut och vet vad det innebär, vi är inga nybörjare...

Är så otroligt sugen, men vet såklart att det inte är kattunge- tider just nu. Men det händer ju ändå att kattungar föds under vinterhalvåret också. Det är väl egentligen ingen jättepanik men det hade varit så kul att få hem en liten tuss!

Är det någon här som känner till en kull med kattungar kring Umeå, Vännäs, Skellefteå, Örnsköldsvik m.m??

Våra krav är: Hane, korthårig, randig.

Jag har sökt på blocket men alla kattungar där är redan tingade. Ibland kan man ju ha tur att hitta en kull som inte är annoonserad ännu.

Älskade Thilde föddes 17/11 -09, mitt liv är komplett!
  • Svar på tråden Kattungar kring Umeå
  • fair

Har gjort det, men de hade inga attungar yngre än 7mån och man var tvungen att köpa två. Vi är bara sugen på en just nu...

Älskade Thilde föddes 17/11 -09, mitt liv är komplett!
  • nemo1

Det är inte för intet som katthem inte säljer kattungar som ensamkatter tänk på det. Du kan aldrig någonsin ersätta en kattkompis. Kattungar behöver en katt i sin egen ålder att busa med. Jag skulle ALDRiG sälja en kattunge som ensamkatt.

• zippy89
    nemo1 skrev 2011-01-31 19:46:15 följande:
    Det är inte för intet som katthem inte säljer kattungar som ensamkatter tänk på det. Du kan aldrig någonsin ersätta en kattkompis. Kattungar behöver en katt i sin egen ålder att busa med. Jag skulle ALDRiG sälja en kattunge som ensamkatt.
    jag håller helt med.

om ni vill ha en ensamkatt som ska fånga råttor åt er så borde ni söka efter en vuxen katt istället.  
  • nemo1

Det finns massor med vuxna katter som vill vara stallkatter inne på hittekatter i fokus, hjälp en sådan katt.

• zippy89

yupp, där är jag medlem ;)

• Havanna82

Jag kan verkligen rekommendera Djurskyddet i Skellefteå! Det är en kanonförening med jättebra tjejer som jobbar där. Kommer tyvärr (!) in massa nya katter hela tiden som behöver nya hem!

www.djurskyddetskelleftea.se/

Svar på tråden Kattungar kring Umeå