• Anonym (orolig)

ni som fått missfall, hur lång tid tog det från första misstanken tills ni visste säkert?

jag är gravid i vecka 6 och i lördags kväll fick jag en liten brun flytning. Under söndagen kom det rosa blod två gånger i samband med toalettbesök och en gång till idag.  Ingenting i trosan dock, bara på toapappret. under lördag kvällen hade jag som mensvärk men bak i ryggen, alltså inte så som växtvärken. det gjorde inte jätteont men var obehagligt. jag har ju läst en massa här på fl om missfall nu och känner mig klart orolig. men hur lång tid tog det för er som fått missfall, alltså från första misstanken tills ni var säkra?

tacksam för svar..

• Svar på tråden ni som fått missfall, hur lång tid tog det från första misstanken tills ni visste säkert?
  • Anonym (...)

Jag har läst att om man har "gammalt" blod så är det ingen fara. För det hade jag i några dagar och det lugnade mig. Men sen kom det färskt blod och då visste jag att det var något som var fel. Ringde barnmorskan och hon sa att man inte kunde göra nåt. Skulle vila och avvakta. Men dagen efter hade det inte avtagit så jag ringde och ville in och göra ett VUL, för jag misstänkte missfall. Jag fick tid samma förmiddag och han bekräftade ett missfall sedan några dagar tillbaka. Jag var i vecka 8..
    Jag hade inte ont över huvudtaget. Hade inte märkt nåt om det inte hade varit för blodet.

Är du orolig, så ring och kolla om du kan komma och kontrollera dig. Vid den veckan borde hjärtat ha börjat slå, så de borde kunna se om det är vid liv.

Lycka till! Hoppas det inte är nåt farligt!!
    En del kan få mellanblödningar, så det behöver inte betyda något!

• skrollanscrollar

Det gick snabbt, en-två dagar sen forsade det färskt blod. Ring kvinnoklinken om kom in på ett VUL, det fick jag. Det såg ingenting så jag fick lämna blodprov då och efter en vecka. Hormonerna hade sjunkit så det fanns inga tvivel då om att det var ett missfall.

hoppas det går bra för dig!

• Anonym

Ett par timmar. lite rött blod på morgonen. LIte mer under fm. Kl 11 kom en klump. Gynakuten efter lunch men då visste jag redan svaret....är gravid nu igen. lycka till....

• Anonym (orolig)

tack för svaren.. jag har inte gett upp hoppet helt eftersom jag inte blöder hela tiden.. tror jag känner efter för mycket hela tiden och överanalyserar alla symtom/ickesymtom. ska på hälsosamtal imorgon, ska se vad min bm tycker. tror inte det är så lätt att få vul... för eller senare vet man ju men väntan känns så lång när man oroar sig..

• Anonym

Jag ringde och sa att jag ville ha VUL och då svarade de "ja, men kroppen löser det själv om det är missfall så det är inte nödvändigt" Så arrogant! Jag svarade "det är inte riktigt DET som är problemet, jag är orolig och måste få klart besked!!!" Då fick jag en tid ca 3 timmar senare. 

• LitenMy

Började blöda på tisdag. Blödde tisdag-fredag räckte med trosskydd. 12-15 på fredagen kom massa blod och klumpar. Det tog nån dag till med småblödningar men totalt 1 vecka tills jag slutade blödda.

Hoppas du inte får mf...håller mina tummar för dig!

• Anonym (orolig)
    LitenMy skrev 2011-02-01 06:09:04 följande:
    Började blöda på tisdag. Blödde tisdag-fredag räckte med trosskydd. 12-15 på fredagen kom massa blod och klumpar. Det tog nån dag till med småblödningar men totalt 1 vecka tills jag slutade blödda.

Hoppas du inte får mf...håller mina tummar för dig!
    så tråkigt, jag beklagar verkligen. jag ska strax iväg till bm. det har kommit blod idag också, varje gång jag ska göra nr 2 får jag blod på toapappret när jag torkar mig... jag hoppas hon kan hjälpa mig till ett vul, jag klarar inte av att gå så här och bara vänta på att börja blöda, då vill jag hellre veta säkert. läser här på fl att flera som fått missfall får i efterhand veta att det stannat av flera veckor innan och det är det jag ät rädd för, att det stannat av men att jag ska gå så här i flera veckor till. jag hoppas ju såklart få veta att det inte är kört men jag känner mig så nere just nu att det är svårt att tänka sig något annat.
  • LitenMy
    Anonym (orolig) skrev 2011-02-01 09:20:18 följande:
    så tråkigt, jag beklagar verkligen. jag ska strax iväg till bm. det har kommit blod idag också, varje gång jag ska göra nr 2 får jag blod på toapappret när jag torkar mig... jag hoppas hon kan hjälpa mig till ett vul, jag klarar inte av att gå så här och bara vänta på att börja blöda, då vill jag hellre veta säkert. läser här på fl att flera som fått missfall får i efterhand veta att det stannat av flera veckor innan och det är det jag ät rädd för, att det stannat av men att jag ska gå så här i flera veckor till. jag hoppas ju såklart få veta att det inte är kört men jag känner mig så nere just nu att det är svårt att tänka sig något annat.
    Finns ju dem som blödder hela graviditeten utan att det är någon fara. MEN blod gör oss alltid oroliga! Ring kk annars och be att få en tid! Akuten är inte lönt för du kommer nog inte in ändå. Jag försökte själv komma in 2 dagen jag blödde men blev hemskickad
  • iframtiden

För mig tog det över en vecka från lite blod på pappret till missfall, var i v 7. Sista dagen började det göra ordentligt ont. Men jag visste att det skulle komma för hjärtat hade slagit oregelbndet på VUL.

• Milagrosa

Jag fick missfall i lördags. Jag hade blödit en vecka innan. Det började med lite på toapapperet och blev mer efter några dagar. Jag gjorde ett VUL och gynekologen konstaderade att fostret vuxit men var litet för den vecka jag borde vara i. Jag anade alltså att något var ganska snett och blev inte så förvånad (snarare lite lättad) när det satte igång på allvar i lördags. Det kändes nästan som förlossningsvärkar i lightversion, blodet forsade. Det hela var över på två timmar. Jag blöder fortfarande men bara lite.

Svar på tråden ni som fått missfall, hur lång tid tog det från första misstanken tills ni visste säkert?