Menvärk vs förlossningssmärta
Okej... så... jag är nervös! Som fan! Har inga barn än och är INTE gravid, men vill gärna bli det en dag och måste bearbeta min rädsla tills dess känner jag. Jag har läst mycket om hur en förlossning är och hur den känns. De flesta jämför det med mensvärk. Men så insåg jag plötsligt att det där är ju helt och hållet individuellt!
Hela mitt liv har jag haft jättebra mensdagar. Obehaglig känsla i magen som gjort lite extra ont de första dagarna men sen slutat.
Nu det senaste halvåret så har jag plötsligt drabbats av sån där fruktansvärd och hemsk mensvärk! Där jag är helt och hållet redo att spy, har så ont att jag ligger på golvet och svettas i en timme, vet knappt vad jag ska ta mig till för det gör så ont. Jag häller i mig den ena Ipren-tabletten efter den andra. Det brukar sluta med att jag mår bra 10 Ipren och 1 timme senare.
Så alla ni som säger "Värkar är som mensvärk fast tusen gånger värre!". Vad jämför ni med? För om det är den menssmärta som jag har haft det senaste halvåret så kommer jag fan inte palla att föda barn en dag....

... Nu vet du lite vad du kan förvänta dig, och som sagt, smärtlindringen är mycket bättre vid en förlossning än när man har mens.