• amaryllis01

Hur ofta ses ni med era mor respektive far föräldrar?

Hej !

Jag är nyfiken på hur ofta ni ses med era mor respektive far fröäldrar? Skulle vara kul att få veta det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 20:41
    ska nog tillägga BARNETS FAR / MORFÄRLDRAR. HUR OFTA TRÄFFAR ERA/RT BARN SINA FAR OCH MOR FÖRÄLDRAR.

• Svar på tråden Hur ofta ses ni med era mor respektive far föräldrar?
  • YourSoFine86

Minst en gång i veckan med både mor-och farföräldrar. Vi bor nära varandra och är tighta!

• Åsa Ros

alldeles för sällan...  morfar några gånger om året.. 2-3 ggr kanske och med mormor lite oftare för att jag hjälper henne med städning o handling med jämna mellanrum... 2 ggr i månaden. Farmor en gång vartannat år ca.

• Cia o krabaten

Mormor (och därmed morfar också ) träffar vi varannan helg fredag (ledig dag) och halva lö samt halva sö.
    Mormor veckopendlar och är hemma i stan varannan helg nämligen.
    Jag hade gärna träffats mer men maken tycker det är i överkant redan trots att han sällan är med

Farmor och farfar blir bara vi födelsedagar osv. 

• HarperSeven

Min mormor, morfar, farmor och farfar är alla döda. Gråter Mormor dog för ett år sedan i cancer. Hon blev 91 år.

• Kayn

Tyvärr aldrig Morfar dog samma år som jag föddes, mormor dog för 1,5 år sen, farmor för 4 år sen och farfar vet jag inget om. Tyvärr så har jag under långa perioder i livet bott långt från alla, framförallt farmor, så vi har inte setts så ofta men haft telefonkontakt ungefär varannan vecka istället.

Mamma till Wilhelm 070114 & liten i magen bf februari 2011
  • Lalalong

Min farfar är död. Min farmor träffar jag inte alls ofta... Hon är dement och jag tycker det är jättejobbigt att träffa henne. Jag har jobbat på demensboende och tycker det är "roligt". Men när det är en som står en nära blir det för tätt inpå och all vett och sans hur man ska göra försvinner... Jag träffar henne högst en gång om året. 

Min mormor och morfar bor 60 mil härifrån så det blir ju inte superofta det heller, men å andra sidan är vi där åtminstone en vecka i taget. På sommaren ibland 2 veckor. Jag tror vi ses... 4-5 gånger om året.  

Klara 060504, Alva 100117
  • amaryllis01

Tycker det där är så svårt hur mycket man ska träffa dem :-/  farföräldrarna bor rätt nära mormor bor 3h från oss. Men ändå så vill man inte träffa dem för ofta för så tighta är vi inte liksom. Varannan vecka kanske eller så näe jag vet inte bästa är väl näe man känner för det. det ska ju inte kännas som en press att man måste eller vad säger ni.

Skulle vara kul och höra om det finns fler med åsikter.

Hur är eran relation till far föräldrarna/morföräldrarna?

• pigglet

Det blir någon gång/månad, ibland blir det kanske varje vecka men det är ovanligt.
    Vi bor alla inom 2 mils radie.

• Tinnys

har bara farmor kvar i livet. Ringer minst en gång i veckan och åker dit flera gånger i månaden.

• amaryllis01

oj kanske ska säga barnets mor / farföräldrar !!!! blev lite fel där märkte jag.

Svar på tråden Hur ofta ses ni med era mor respektive far föräldrar?