Inlägg från: Ellenkicki |Visa alla inlägg
  • Ellenkicki

BF maj/juni i Haninge-Söderort?

Hejhej!! Hoppar in i er tråd, BF 16/5 bor i VH sedan i somras. Trevlig helg alla!

• Ellenkicki

Hej! Kul att ni startat denna tråd, jag har saknat ett forum för oss söder om stan kunde väl förvisso startat en själv men men... vi väntar vårt första barn, bor i Jägartorp, 30 år... Hjälp vad gammalt det låter...

• Ellenkicki

Eller hur det räcker nu.., har du/ni alla haft en bra graviditet so far? För mig känns det som en evighet fram tills maj/juni!

• Ellenkicki

Jag har legat på plus hela tiden inte illamående/kräkts alls bara sjukt sjukt trött de första 3 månaderna. Jag mår helt ok nu, är bara nyfiken och otålig det är därför det känns långt kvar. Men jag håller med dig om att det är lite läskigt också, man vet inte alls vad som komma skall. Vi vet inte om det är pojke eller flicka ännu, det ska bli väldigt spännande! Vet ni kön? Har ni börjat köpa något ännu? Vi har faktiskt inte kommit igång med handlandet än, måste ta tag i vagnkollandet nu framöver. Går ni på MVC i handen eller VH?

• Ellenkicki
    anettef skrev 2011-02-06 23:36:09 följande:
    Tack :)

Är det nån som går hos MVC i Haninge? Hur är det där? Eller om någon har någon annan trevlig mödravårdcentral att rekommendera.
    Hej! Vi går också på MVC Handen och barnmorskorna där (de 2 vi träffat) har varit kanon! Men precis som någon annan skrev så tar eventuell läkartid lite längre tid att få, 1-2 veckor.

Det enda jag saknar är att det inte finns föräldragrupper, vi har bokat in oss på temagrupperna men det verkar inte bli en grupp utan det kan vara olika blivande föräldrar vid varje tillfälle. Men men... Jag hoppas att dem hjälper till och styr ihop en mammagrupp efter förlossningen i alla fall. Nån som vet om det fungerar så?

Visst är det härligt nu när det tinar och smälter för fullt! Våren närmar sig! Skrattande
  • Ellenkicki
    HeartsOnFire skrev 2011-02-08 13:45:56 följande:
    Vi var med i en föräldragrupp på Bvc...inte Mvc... finns det inte sådant på er Bvc?
    Måste kolla upp det! Men du menar en föräldragrupp som man går med i efter födseln eller hur? Eller finns det föräldragrupper för oss som väntar också?
  • Ellenkicki
    Tanna skrev 2011-02-08 15:21:16 följande:
    En till som är 30 ! Äh, det är inte gammalt ;)
    Bor i VH, Ribby. Och väntar första barnet.
    Tungan ute Hehe, nä det är inte gammalt faktiskt det var bara första gången jag skrev siffrorna 3-0... fyllde år nu i januari.

Kul att vi är flera här i tråden som väntar första (kul att ni andra också är här såklart!!).

Fotade lilla magen nu för första gången... v26 och insåg att - SHIT - jag har en babymage nu på riktigt!
  • Ellenkicki
    Bobbylina skrev 2011-02-08 18:34:18 följande:
    Hej! Får man va med här? har bf 29 april och kommer i samma veva att flytta till Haninge (bor i dag på värmdö) men känner inga i Haninge så det vore kul att lära känna lite andra mammor!  =)
    Självklart! Välkommen! Flyttar ni till centrala handen eller vart tar ni vägen? Skrattande
    Vi flyttade hit i somras så jag har inte heller hunnit få kontakt med så många ännu.
  • Ellenkicki
    linspjut skrev 2011-02-08 20:02:39 följande:
    Jag frågade om det på MVC och då sa de att det blir en föräldragrupp på BVC sen. Men jag ställde inga följdfrågor på det. På ett sätt är det väl kanske bättre att bli en grupp på BVC för då är det ju större chans att man bor nära varandra.
    Det låter bra, då får man säkert lite kontakter via BVC då när det är dax för det!
    linspjut skrev 2011-02-08 20:03:46 följande:
    När ska ni gå på temagrupperna? Vi kanske ses där?
    Vi har bokat temagrupper 5/4, 12/4, 19/4. Känner du/ni igen något av datumena? Iåsfall lär vi ses Cool
    Tanna skrev 2011-02-11 10:11:01 följande:
    Jag var hos min bm igår i Handen. Och min bm frågade om jag ville gå med i "v 20 gruppen" som redan startat. Tyvärr fanns det inte plats för mig på nästa träff. Men kunde gå 16.3 . Problemet var bara att gruppen startar 8.00 och jag jobbar natt till 8.00. Så tyvärr kommer jag nog missa den gruppen...
    Går ni andra där ?
    Vad gör ni och är det bra ?
    Som jag förstod det så var bara vecka 20 "gruppen" en gång, vi var bara på ett tillfälle och sedan var det inget mer. Det var lite kul att träffa andra i samma vecka men vi gjorde inte så mycket, pratade om järnvärde, trötthet, försäkringskassan m.m. Men det var inget nytt sä du behöver inte känna att du missar så mycket tycker jag.

Hej hopp Solig
  • Ellenkicki

Vattengympa? Är det någon av er som går på vattengympan på onsdagar på MVC? Funderar på att börja gå dit.

• Ellenkicki
    linspjut skrev 2011-02-16 20:37:42 följande:
    Jag har varit där tre gånger. Senast idag . Tycker det är jätteskönt så kan rekommendera att ni provar. De flesta andra som är där verkar dock vara lite längre gångna i graviditeten men jag tänkte att det blir ju inte så många gånger om man väntar alltför länge. Plus att det är bra att ha en fast tid att passa till något så att man tar sig iväg. Har ju inte satt min fot på gymmet på flera månader.
    Då skall jag sikta på att gå dit nästa vecka! Det verkar jätteskönt tycker jag, på bilderna som finns på MVC så ser alla ut att vara i typ V38 Cool men som du skriver så vill man ju hinna gång några gånger inte vänta tills in i det sista!  Jag saknar att träna! Visst kan man fortsätta med träning nu också men det blir liksom inte samma grej, inte för mig iallafall, jag orkar inte på samma så det har mest blivit promenader och simmning.
  • Ellenkicki
    Veris skrev 2011-02-23 19:31:54 följande:
    Hej igen!

Tänkte bara höra hur ni V-H trivs att bo där?! Har ni barn på förskola och hur är det? Kollar runt efter en större lgh men har fått för mig att förskolorna inte är så bra?! Min mamma jobbar på Ribbyskolan (högstadium iofs) men skulle inte vilja att mina barn går där!

Hej, min uppfattning (som inte kommer från S-holm från början) är att det finns bra och mindre bra områden vart man än bor i Stockholm. Vi har bott i Hammarby sjöstad, Handen och Farsta tidigare och jag tycker alltid att det både varit plus och minus. Jag vet inget om förskolor här men kan bara säga att vi trivs jättebra, lungt och skönt och bara positiva upplevelser. Vi bor nära naturen och ändå har vi nära till kommunikationer. Jag är lite inne på att försöka hitta en förskola som ligger lite mer på "landet", vet inte om det är bättre men har fått för mig det
  • Ellenkicki
    Millsan skrev 2011-02-24 12:34:58 följande:
    Åh va roligt att jag hittade denna tråd :) Bor oxå i Haninge och väntar barn nr 2 till sommaren så jag hoppar in här om det är lungt :)
    Välkommen! Cool Desto fler desto roligare!
  • Ellenkicki
    Millsan skrev 2011-02-24 14:14:09 följande:
    Tack :)

Ellenkicki provade du på vattengympan? Funderar oxå på att kanske prova på men tänkte höra om det är någe bra?
    Nej jag gjorde inte det... Drömmer tyvärr! Har haft UVI nyss så jag tänkte att det kanske inte var jättebra då... Men jag tänker gå nästa vecka om allt känns bra.
  • Ellenkicki

Är det någon som har något tips på någon kul blogg skriven av någon som är gravid i typ samma vecka som oss? Är lite sugen att följa någon annans resa.

Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?