Inlägg från: HeartsOnFire |Visa alla inlägg
  • HeartsOnFire

BF maj/juni i Haninge-Söderort?

Jag är inte gravid, men har två barn och bor i Västerhaninge.
    Tänkte man kunde få stanna här ändå kanske. =)

• HeartsOnFire
    linspjut skrev 2011-02-03 19:52:14 följande:
    Kanske det kanske  
    Jag får väl se om jag blir utsparkad eller inte. =)
    Är det någon som har spanat in öppna förskolan här i VH?
    Min yngsta är 7 månader, men jag har inte varit på öppna förskolan här i VH ännu.
    Har  tyvärr inte heller några mammakompisar här. =/
  • HeartsOnFire
    linspjut skrev 2011-02-03 20:02:47 följande:
    Jag har inte jättemycket koll på ÖF eftersom det är första barnet. Är det kyrkan som har den? Har sett att dem även har babycafé och babyrytmik. 
    Ja det är kyrkan som har det. Vart i VH bor ni?
    Jag måste ta mig dit någon dag snart.
  • HeartsOnFire
    Iduns skrev 2011-02-04 09:37:15 följande:
    Ojo oj oj vad mycket det hann skrivas här på kort tid:P

Om någon har inside information om ett radhus/lägenhet med uteplats som är tillsalu så hojta till;)
    Gå in på Hemnet och sök efter Älgvägen...det finns två radhus på den vägen som är till salu.
  • HeartsOnFire

Första gången födde jag på Huddinge, andra gången i ambulansen men vi åkte till Södertälje BB då. Jag ville först föda på SÖS första gången, men det fanns ingen plats så vi hamnade på Huddinge. Andra gången var det fullt i Sthlm så då hamnade vi på Södertälje BB.
    Jag är nöjd med både Huddinge och Södertälje.

• HeartsOnFire
    anettef skrev 2011-02-06 23:36:09 följande:
    Tack :)

Är det nån som går hos MVC i Haninge? Hur är det där? Eller om någon har någon annan trevlig mödravårdcentral att rekommendera.
    Jag gick på Mama Mia när jag var gravid, men tror säkert att den i Haninge också är bra.
  • HeartsOnFire
    Ellenkicki skrev 2011-02-08 13:22:28 följande:
    Hej! Vi går också på MVC Handen och barnmorskorna där (de 2 vi träffat) har varit kanon! Men precis som någon annan skrev så tar eventuell läkartid lite längre tid att få, 1-2 veckor.

Det enda jag saknar är att det inte finns föräldragrupper, vi har bokat in oss på temagrupperna men det verkar inte bli en grupp utan det kan vara olika blivande föräldrar vid varje tillfälle. Men men... Jag hoppas att dem hjälper till och styr ihop en mammagrupp efter förlossningen i alla fall. Nån som vet om det fungerar så?

Visst är det härligt nu när det tinar och smälter för fullt! Våren närmar sig! Skrattande
    Vi var med i en föräldragrupp på Bvc...inte Mvc... finns det inte sådant på er Bvc?
  • HeartsOnFire
    Veris skrev 2011-02-23 19:31:54 följande:
    Hej igen!

Tänkte bara höra hur ni V-H trivs att bo där?! Har ni barn på förskola och hur är det? Kollar runt efter en större lgh men har fått för mig att förskolorna inte är så bra?! Min mamma jobbar på Ribbyskolan (högstadium iofs) men skulle inte vilja att mina barn går där!

Hej!

Jag bor i VH och har mitt barn i förskola. Han trivs väldigt bra där och vi är nöjda med förskolan. Det finns bra förskolor i VH! =)
  • HeartsOnFire
    Veris skrev 2011-05-27 20:29:16 följande:
    Grattis alla till era små knytten! Vet att det finns öf här i Jordbro och något speciellt för unga föräldrar. Tyvärr lite dåligt med det i Handen... kyrkans i vh har jag hört ska vara jättebra.

Vi ska flytta till vargens väg (tror jag det heter) i Åby i de nyrenoverade husen.

Vallavägen är  inte heller så tokigt. Har själv tittat på lägenheter där och är uppvuxen på tuvvägen som är "parallellgata"
    Jasså? Vargvägen ligger inte så långt ifrån där jag bor. =)
    Härligt med nyrenoverat! Balkongerna ser ju jättestora ut där och fasaden är fin.
Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?