Inlägg från: linspjut |Visa alla inlägg
  • linspjut

BF maj/juni i Haninge-Söderort?

Veris skrev 2011-02-04 22:24:13 följande:
    Hehe, ja, lite snopet var det ju =) Hade planer på att börja tillverka ett syskon men det gick lite snabbare än vi trodde....

Var ska ni andra föda?! Vi valde Sös men känns hugget som stucket egentligen....
    Tur att ni hade planer på det i alla fall så ni inte hade tänkt att vänta flera år till.

Vi funderar på SÖS. Ska meddela BM på tisdag så det lutar väl åt det. Jag har inte hört något negativt om nån av dem. Däremot hatar jag bilvägen till Huddinge. Den är bara så tråkig och känns som det tar evigheter att komma fram. Bra anledning att grunda sitt val på va?  
  • linspjut
    anettef skrev 2011-02-05 10:44:42 följande:
    Hej hej. Vi bor inte i haninge än, men flyttar till handen i april. Har en pojke född 07 sen innan och väntar en lillasyster 31 maj!
    Hej och välkommen!
  • linspjut
    Tanna skrev 2011-02-05 20:44:06 följande:
    Då måste vi bo väldigt nära varann.
    Jo jag anade nästan det. Även om jag inte riktigt förstod vad man kallade nära Blåkulla. Jag vet vart Blåkulla ligger men jag vet inte vart jag skulle bo för att säga att jag bor nära Blåkulla . Men jag antar ju att du också befinner dig i Ribby-området i alla fall.
  • linspjut
    Ellenkicki skrev 2011-02-05 21:46:20 följande:
    Hejhej!! Hoppar in i er tråd, BF 16/5 bor i VH sedan i somras. Trevlig helg alla!
    Hej hej! Ålder? Vart i VH? Vet du vad du kommer få? Detsamma!
  • linspjut

Jag fyller 30 år senare i höst så jag vet vad du menar. Tycker att man inte behöver bli äldre nu..

• linspjut

Jag har nog haft en rätt så lätt graviditet så här långt. Mådde mycket illa i början och gick ner 4 kg trots att jag bara kräktes en handfull gånger. Nu har jag gått upp allt igen och börjar ligga lite på plus tom. 

Varför känns det som en evighet? Jag känner mig lite skraj för det som komma skall. Hur livet kommer förändras och så så jag tycker det är skönt att det är ett tag kvar. Har du foglossning och så eller vad är det som är jobbigt?

• linspjut
    Ellenkicki skrev 2011-02-06 20:51:43 följande:
    Jag har legat på plus hela tiden inte illamående/kräkts alls bara sjukt sjukt trött de första 3 månaderna. Jag mår helt ok nu, är bara nyfiken och otålig det är därför det känns långt kvar. Men jag håller med dig om att det är lite läskigt också, man vet inte alls vad som komma skall. Vi vet inte om det är pojke eller flicka ännu, det ska bli väldigt spännande! Vet ni kön? Har ni börjat köpa något ännu? Vi har faktiskt inte kommit igång med handlandet än, måste ta tag i vagnkollandet nu framöver. Går ni på MVC i handen eller VH?
    Ja det är ju olika för alla. Jag hade verkligen inte räknat med att gå ner i vikt. Dock har jag gått upp mer än ett kilo veckan som var så jag kanske tar igen allt med råge nu istället

Nej vi har inte kollat vad det blir. Vill spara det tills den kommer ut. Vi köpte första bebisplaggen i fredags. En lite dress i storlek 50. Det är ju så smått! Har tittat på vagn men inte beställt men har nog bestämt oss för en Emmaljunga City Cross med hårdlift. Ska ha vagnen i källaren och behöver kunna bära upp bebisen i något.

Jag går på MVC i Handen. Tror inte att det finns i VH? Har ni varit på deras temagrupper?
  • linspjut

Jag tycker också MVC i Handen är bra. Kan ta en vecka att få komma till läkaren men å andra sidan var det inte direkt akut för mig. Vet inte om andra MVC har det fortfarande men Handen har inga föräldragrupper utan man bokar in sig på olika temagrupper. Det var de jag frågade om någon hade gått på. Vi ska gå på dem i mars.

• linspjut
    Ellenkicki skrev 2011-02-08 15:00:24 följande:
    Måste kolla upp det! Men du menar en föräldragrupp som man går med i efter födseln eller hur? Eller finns det föräldragrupper för oss som väntar också?
    Jag frågade om det på MVC och då sa de att det blir en föräldragrupp på BVC sen. Men jag ställde inga följdfrågor på det. På ett sätt är det väl kanske bättre att bli en grupp på BVC för då är det ju större chans att man bor nära varandra.
  • linspjut
    Ellenkicki skrev 2011-02-08 13:22:28 följande:
    Hej! Vi går också på MVC Handen och barnmorskorna där (de 2 vi träffat) har varit kanon! Men precis som någon annan skrev så tar eventuell läkartid lite längre tid att få, 1-2 veckor.

Det enda jag saknar är att det inte finns föräldragrupper, vi har bokat in oss på temagrupperna men det verkar inte bli en grupp utan det kan vara olika blivande föräldrar vid varje tillfälle. Men men... Jag hoppas att dem hjälper till och styr ihop en mammagrupp efter förlossningen i alla fall. Nån som vet om det fungerar så?

Visst är det härligt nu när det tinar och smälter för fullt! Våren närmar sig! Skrattande
    När ska ni gå på temagrupperna? Vi kanske ses där?
Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?