Lågt SHBG??? svårt att bli gravid??
Hej
Vet inte riktigt i vilken kategori jag ska skriva i så det blir här och jag hoppas på svar.
Jag och maken försöker få ett syskon. Vi är båda 36+.
Jag har aldrig haft problem förut att bli gravid men nu verkar inget hända....
Tog ut min hormonspiral då jag blev väldigt hårig och tappade hår på huvudet. Mådde inte alls bra av den och jag hade den i 7år och har varit hos olika läkare som inte har hittat något "fel" på mig.
Satt och läste om hormonspiral och tog ut den och BM troddde inte riktigt på mig men skrev till gyn som ville ha en massa blodprover.
Jag fick veta att mitt SHBG låg på 15 enl min BM så ska man ha mellan 26-110 Stämmer det? Alla andra hormonprover var bra.
Tog ett nytt prov efter 7 veckor och då hade det gått upp till 19. Har läst lite på nätet och min BM tog fram papper om PCO.
Läste att ett lågt SHBG kan leda till infertilitet....Hon tog även socker som låg på 5.
Gyn skrev tillbaka att mitt låga SHBG kan bero på min vikt. väger nu 93kg. Men varför ska den då gå upp? De skulle ta ett nytt prov den 10 mars och var det inte bättre skulle jag till gyn.
Någon som vet? Varit i samma sits? Ska jag vänta på att den ska gå upp?
Håller denna månad på att kolla om jag har någon ägglossning överhuvudtaget med ägglossningstester. Är det verkligen säkra?
Vad gör man om man inte får tillbaka någon ägglossning efter spiralen? Har väldigt långt mellan mina menstruationer ca 34-36dagar. men efter spiralen så har det varit 29-32 dagar..
Är det bara jag som är nojig? Hittar inget svar då jag googlar och min BM ger inga svar heller hon är helt inne på PCO men jag tycker inte jag är den kandidat för det.
Hjälp!!?