hårkatastrof! hjälp mig nu!!
Goda råd är dyra: Hur blir man av med röda pigment (nu pratar jag inte lite lätt ljusorange utan knall knall med platinablond hårbotten)
Goda råd är dyra: Hur blir man av med röda pigment (nu pratar jag inte lite lätt ljusorange utan knall knall med platinablond hårbotten)
Men mitt hår är inte alls tuggummiaktigt- och det är blött nu! Det är som sagt lent och glansigt och jag har precis kört en helblondering. Går att kamma ut utan motstånd och känns som innan. Jag är medveten om att de flesta inte har det så men det har ju inte så stor betydelse för hur jag går vidare med mitt hår. Jag skulle nog inte våga köra tre blonderingar denna vecka men en till känns inte så riskabelt.
Om det skulle vara så att blonderingen inte biter, kan jag färga håret rött utan att det blir jättekonstigt nu när jag har platinablond hårbotten (och en röd krans runt omkring)?
Ja, om du börjar med att lägga den röda färgen på endast utväxten och låter den sitta säg... 20 min och sen kletar du i färg i resten av håret och låter det sitta i 10-15 min till.
Em00: Silverschampoo biter inte på rött hår.
Det neutraliserar gula toner och framhäver ett naturligt silvergrått hår.
Rockdoll- om man bortser från svinto-tendenserna, lyckades du få bort det röd-orangea vid en andra blondering?
Kan tillägga att jag alltså försökt blondera (färgat) mörkbrunt hår med ljusbrun utväxt, därav det nuvarande resultatet.
finns blonda färger som heter skandinavisk blond stockholm och helsinfors, som är askblonda utan röda pigment i.. dom kör jag alltid när håret blivit orange.. och alltid därefter med, kan bli lite grå/lila i tonen men det försvinner efter några dagar/tvättar..
Mja.
Jag har bara blekt från mellanbrunt så första blekningen på mig blev kycklinggul med orange fläckar. Andra blekningen, en vecka senare, blev mer jämnt ljusgult.
Tredje blekningen ungefär en månad senare blev hyfsat jämnt platinablont, med lite tuggummieffekt i topparna.
Loreals avfärgning maximum.... Finns på kicks.. Lycka till
Silverschampoo neutraliserar alla varma toner och fungerar inte bara till grått hår! Jag som är mörkt askblond (och helst vill hålla det så) gör silverschampooinpackningar för att få bort allt rött och gult - högkvalitativt silverschampo + värme från t ex fön. Men det är mer en underhållsbehandling och fungerar inte som "akuthjälp" för starka röda toner. Fråga din frisör.
den blir mer lila/grå på det som är superblont så ta det försiktigt på det.. som sagt det försvinner efter ett par tvättar.. swarzkopp eller vad det heter har nån av dom, kolla vad dom heter ska vara nån av dom namnen..
nästa gång slinga dig blond innan du kör en helblondering för att bli platinablond.
Om du kör en brun toning uppe på det där och slingar blonda slingor var 6e vecka får du ditt blonda hår med minst slitage på håret
Beställ Manic Panic - Virgin Snow och släng i håret, den ska va den bästa för att få vitt hår! Är inte helt 100% om den drar ur det gula ur håret, men googla ;)
Manic Panic - VIrgin Snow är en extremtoning och kommer tvättas ur håret relativt fort.
Men det kanske fungerar tillfälligt.
Jag gick in till en frisör idag och fick tipset att köra en till helblondering men inte på det som redan är platinablont, och att komma in och köpa en toning om jag fortfarande har kvar gulorangea toner efteråt. Silverschampo avrådde hon mig från.
Jag har haft samma problem själv, jag ville ha mitt hår platina på en helg. Dag 1 blekte jag helblekning vilket man inte ska göra. Man ska slinga det först. Iallafall, då använde jag Schwarzkopf's Blonde And Strong pulver, vilket jag inte rekommenderar. Mitt hår vart platina längst upp och allt nedantill rött. Kanske ska nämna att jag började bleka från svart och vill/ville ha platina.
Sedan efter det så blekte jag med frisörblekning + deras väte ca 5 gånger efter varandra dag 2. Mitt hår såg knappt slitet ut och det hade inte gått av, vilket jag är väldigt glad över för vill slippa ha hårförlängning för att jag har alltid haft långt hår, just nu går de nästan ner till rumpan om jag her bak det. Hursomhelst så var det ändå gult/orange i partier.
Så jag testade med Loreals Perfect Blonde MAXIMUM avfärgning vilket innehåller både blekningsmedel ( som är lika bra från salong ) OCH avfärgning så det borde ha funkat riktigt bra, men icket. Jag använde även dessa två gånger och mitt hår är fortfarande lite gult.
Så, imorgon hade jag tänkt kila ut på stan och köpa Viva color mousse 08 Pärlemor som alla säger funkar så bra!
Men alla ni som har brunt/svart/ljusbrunt hår och de inte är slitet alls, TÄNK EFTER RIKTIGT NOGA... Tänkt efter om ni vill ha blont eller inte. Jag var nästan helt säker på att jag ville och sen tänkte jag bara att jag skulle chansa, men ångar mig så otroligt mycket. Jag vill verkligen ha tillbaka svart igen, och jag vill ha tillbaka det oförstörda. Men om jag gör det är det ett par tusen åt ingenting så jag får leva med blont i minst ett halvår, sen får vi se vad jag gör åt saken.
Vad jag tipsar alla er som vill ha blont hår från svart/mörkbrunt är att kolla hur slitet det är och om det kommer att hålla och om ni måste klippa av bitar först osv osv, + att ni slingar hos frisör, bara första gången sen kan ni experimentera hemma.