Mat i långpanna
Jag skulle vilja ha recept på olika pajer eller annan mat man kan laga i långpannan och sedan göra portionsbitar av och frysa in för att äta när det inte finns så mycket tid till att laga mat.
Jag skulle vilja ha recept på olika pajer eller annan mat man kan laga i långpannan och sedan göra portionsbitar av och frysa in för att äta när det inte finns så mycket tid till att laga mat.
Flygande Jakob, lägg ris i botten, sen kyckling, banan, ananas stekt bacon&lök. Vispa grädde och ha i chilisås och ha ovanpå.
Eller kasslergratäng
www.recepten.se/recept/kassler_ris.html
Gör du bara portionerna lite större så kan du täcka en långpanna.
Det blir juh inte bitar, men det är gott att värma upp och blir inte torrt.
Jag brukar göra köttfärslimpa eller köttbullar i ugn blir mycket mat på en gång.
Kålpudding går utmärkt att dubbla vanliga recept och göra i långpanna.
Det vill jag oxå ha tips på så jag hoppar in!
Ugnspannkaka.
Lasagne & Moussaka ![]()
Tacopaj:
pajdeg i botten
sen stekt köttfärssås med tacokryddor
tomatskivor, cremefraicheklickar & ost över..
*puffar* upp tråden lite grann och vill gärna ha recept på allt så jag vet hur mycket det ska vara av alla ingridienser.
Är det ingen som brukar laga pajer i långpannan??
Nej inte ofta faktiskt. Den använder jag mest att baka i.
Men det du gör i gratäng- och pajformar (som jag använder istället) kan du ju göra i långpanna om du vill.
Jättepirog går att göra o långpannan. Gör priogdeg enl recept i kokbok eller på nätet.
Tryck ut hälften i botten och en bit upp på kanterna. Lägg på fyllning (ex köttfärsröra)
Kvla ut resten av degen och lägg över vik kanterna från "underdegen" över loclet. pensla med ägg. Baka av i ugn 200c
Bl a Arla och ica har stora receptbanker på nätet. Kokaihop.se är en receptsamling där folk lägger in sina recept. Om någon i fa,iljen är allergiker kan man hitta mycket på Allergimat.com