Läser ni böcker för era barn varje kväll?
Som rubriken lyder!
Ange gärna hur gamla barnen är med!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-01 11:30
Lägg gärna till vad för böcker ni läser (så kan man ju få lite tips på vilka böcker man kan köpa)
Som rubriken lyder!
Ange gärna hur gamla barnen är med!
Inte varje men 80% av kvällarna. Barnen är 8, 6 och 5 år gamla.
valde annat, tror vi började igår. Min son är snart 6månader och har inte gillat det tidigare men igår så testade vi igen och han älskade att få höra en saga. Så vi ska åka till secondhand idag och köpa fler böcker. Tror det blir rutin nu. :)
Jag är uppväxt med att få höra en bok så det vill jag föra vidare.
Inte varje men näst intill, varje dag blir det åteminstonde. Han är 2 år.
Här läses det allt mellan himel och jord, kan vara allt från bamse till igglepiggle till en gammal sångbok från när jag var liten.
Favoriten just nu heter pinos jul och innehåller ungefär 15 meningar haha.
Varje vardagskväll blir det iaf, på helgerna blir det mest så att vi läser något på dagen. Detta gäller den yngsta som är 4 år.
Den äldre som är 10 år läser hellre själv, men ibland läser vi varannat kapitel.
Ja! Sonen är 2 år och älskar böcker. Ca 30-60 min innan läggdags börjar vi för att varva ner inför natten. Sonen väljer själv böcker. Just nu gillar han tex Totte- och Emma-böcker, Lilla Anna, böckerna om Ingrid, böckerna om Benno och alla böcker som handlar om djur.
Jag svarade JA men det gäller bara ena dottern. Vår minsta tjej som blir 4 i april vill att vi läser varje kväll innan hon ska sova, Böcker hon gillar är Kråke, Nisse, Pippi mfl. Ibland sjunger vi ur Barnkammarböckerna också.
Vår "stora" tjej som är 5,5 får välja om vi ska läsa eller inte och ofta väljer hon att vara uppe 30 min extra istället för läsning.
dottern blir 3 i april och vi läser i princip varje kväll.. Det är allt möjligt. Just nu är det en del böcker om långben, bambi etc som är köpta på en secondhand butik. Annars lånar vi böcker på biblioteket. Det jag märkt på min tjeja är att böckerna inte får vara allt för korta och "enkla" då tycker hon det går för snabbt att läsa och vill istället läsa hur många som helst! :-P