Inlägg från: Amazina |Visa alla inlägg
  • Amazina

Hur ofta går du med ditt/dina barn till biblioteket?

Skolbibblan giltras ej
    Och besöket ska vara för att kolla på bla barnböcker...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta går du med ditt/dina barn till biblioteket?
  • Amazina
    hannispannis skrev 2011-02-01 18:53:32 följande:
    Mycket sällan. Är bibliotekarie så jag är inte så sugen att gå till jobbet när jag är ledig. Men det händer barnen hämtar mig på jobbet.Säg till om de är äkliga. Vi gallrar alla solkiga böcker.
    Det är det som gör att jag också drar mig för att låna barnböcker på bibblan... De känns inte så fräscha ibland...
  • Amazina

Jag har inte varit på bibblan på aslänge... Ska minsann ta mig dit med dottern imorgon!!

• Amazina
    Gotlandsunge skrev 2011-02-01 20:55:01 följande:
    Jag och dottern (3år) åker till biblioteket 1 gång i månaden.
    Hon älskar att gå på biblioteket.
    Vårat biblioteket är verkligen anpassat för små barn. Det är massor av myshörnor, med massor av kuddar.

Vi åker annars alltid bil eller cyklar, men när vi ska åka till biblioteket tar vi bussen, vilken
    även det är en stor höjdare.
    Vi äter även alltid lunch på biblioteket också, pannkakor! ...det är ett "måste" för dottern.
    Låter som ett stort bibliotek som har egen restaurang...
  • Amazina

Jag är så himla trött på vissa av min dotters böcker! Vissa av Max-böckerna till exempel. Hon fullkomligt älskar dem och jag har nog läst dem 200 ggr, så jag gör ju det för hennes skull... Men jag kan varje sida, varje bild utantill... Måste skaffa nya böcker!!

• Amazina

Vi var på bibbland igår. Min doter på två år ville inte sitta still så jag gav henne en burk med kex så att vi kunde läsa ifred... (Jag vet, DUMT, ska inte göra det igen) När jg vände mig bort för att under 5 sekunder hämta en annan bok ser jag henne i ögonvrån hälla ut alla kexen på golvet och stampa på dem på bibliotekets heltäckningsmatta. Försökte försiktgt sopa upp smulorna med fingrarna men det funkade sådär... Sa sedan till bibliotekarien när vi stod vid kassan oh bad så hemskt mycket om ursäkt. Man fick tydligen inte äta varken kex eller något annat i bibkioteket... Men nu vet vi ju det till nästa gång.

Svar på tråden Hur ofta går du med ditt/dina barn till biblioteket?