• Smultron ett

Vad tycker du om Goboken?

Motivera ditt svar.

Fördelar eller nackdelar med goboken?
    Några böcker du tycker speciellt om?

Jag är den som är den!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Goboken?
  • Thursday

Gillar dem inte heller... fick för övrigt  några äldre varianter av släktingar och de är lika kassa de.

• maskrosboll
    tahira skrev 2011-02-03 10:37:05 följande:
    Jag avskyr Goboken av hela mitt hjärta.

Böckerna är så fruktansvärt dåligt skrivna/översatta, vissa meningar är överhuvudtaget inte grammatiskt korrekta, historierna är klichéartade och könsstereotypa, kvaliteten är usel och när man försöker gå ur så fortsätter de att höra av sig om erbjudanden i åratal.
    Word!
  • erika85

Kan väl inte säga att jag älskar böckerna men min son har tyckt väldigt mycket om så gott som alla böcker o dom är ju för han, inte för mig ;)

• linas fina

Njä de som jag har läst har varit väldigt könsstereotypa och de känns lite B om jag ska vara ärlig. Dåligt översatt amerikanskliknande. (eller var de nu är skrivna från början.)

• Argo

"Hatar" är väl att ta i, men skräp är det. Helt bortkastade pengar.

Förutom ett relativt undermåligt språk så var böckerna riktade till helt fel målgruper som jag kommer ihåg det. En normalutvecklad 1,5-åring fick böcker som mer passade en 3-åring. Hade man inte vetat bättre hade man som förälder trott att ens egen unge var sent utvecklad.

Finns ingen anleding att var med i Goboken (eller i någon anan bokklubb heller, egentligen). Man kan lika gärna köpa böckerna själv direkt i affären istället. Då får du garanterat det du vill ha.

Och köper du på loppis, second hand eller antikvariat så blir det dessutom billigare.

• Amazina
    Nu tänker jag också bojkotta Goboken!

Är prenumerant hos dem sedan en tid och har fått böcker hemskickade (bor utomlands och har varit glad för svenska böcker till min dotter). Idag såg jag plösligt att de spärrat mitt medlemskap så jag mailade dem och frågade varför. Räkningar mm har alltid betalats direkt! Då fick jag som svar att de inte skickar till utlandet längre och tyckte att jag skulle uppge en svensk adress istället, de tyckte att mina anhöriga i Sverige sedan kunde skicka vidare böckerna till mig. Eehhh.. Nä, skulle inte tro det! 

Kan de inte bemöda sig med att skicka ett mail eller åtminstone skriva ett meddelande på medlemssidan om att prenumerationen måste upphöra istället för att bara avsluta utan info?? Och varför helt plötsligt bestämma sig för att de inte skickar till utlandet längre?? Förra paketet var ju uppenbarligen ok!

Nä, fy! Gå inte med där!!
  • maximum

Jag har aldrig gått med där men tänker inte göra det heller. Tycker det verkar vara dyrt och tråkiga böcker. Inget för oss. Min 2 åring gillar böcker med mer text än de som go-boken visar i reklam att dom skulle passa mitt barns ålder. Får reklam jämt hem med massa unika erbjudanden. Öppnar dom aldrig ens.

• LillaMammis

Inget för oss!
    Nu när mina små är 3 och 5½ så har vi gått med i Kråke klubben istället. Gillar verkligen att läsa dom böckerna och barnen älskar också dom.

Jag och mina barn gör världen lycklig
  • Delfinis

Tänkte också pröva deras medlemskap men efter läst alla inlägg här så kommer jag verkligen inte testa dom.Är ju jätte viktigt att böckerna är i bra kvalite, alltså bra bilde och grammar...Tråkigt!

• Smultron ett

Oj då....ja som någon  här  sa, hade ju varit lite komiskt om denna bok-tråden vann, hade ingen aning om att folk inte gillade bokklubben. Men  nu har de ju lite kritik här som de kan ta till sig av.

Jag har inget emot att prova bokklubben för att ser hur de är, men jag hade nog tvekat att betala för det. med tanke på alla komentarer.

Jag är den som är den!
Svar på tråden Vad tycker du om Goboken?