• Ledilnaan

Vilken var din favoritbok som barn?

Som rubriken säger, vilken var din favoritbok som barn?

Min favoritbok var "Dubbel-Lotta"

• Svar på tråden Vilken var din favoritbok som barn?
  • kentafinell

Petter och hans fyra getter... läste den flera gånger varje kväll, och kan den utantill fasten jag är 26...=)

• TittiBoppe

Åh kommer inte riktigt ihåg titeln.. men det var nåt i stil med Ensam hemma gungar på haven. På framsidan en flicka som sitter i en gungstol som står på en matta. Lånade den på bibblan och läste flera gånger när jag gick i 3:e klass har jag för mig. *halv senil* Annars när jag var mindre var det Askungen, Snövit och liknande.

Benjamin 12/2 -07 och Sheyla 16/5 -09
  • Smulu
    kentafinell skrev 2011-02-01 23:05:36 följande:
    Petter och hans fyra getter... läste den flera gånger varje kväll, och kan den utantill fasten jag är 26...=)
    Den boken älskar min lilla tjej Läser den för henne varje  kväll :)

Själv kan jag inte minnas någon speciell favorit.   
  • Psyke

Det är svårt att välja ut bara EN bok då jag var en bokmal som liten. Två böcker har jag dock läst så många gånger att de föll isär. Det var Karlson på taket och sagor av HC Andersen.
    Av andra böcker som jag läste om flera gånger var folksagor, Jules Verne, Lille prinsen och Alice i underlandet.

• lokisse

hjälpa till sa pulvret.

en helt hemsk bok om pulvret (ja han heter sa) som är hos mormor och morfar och vill hjälpa till med allt och det blir bara fel hela tiden och hans stackars morföräldrar har en massa jobb att städa undan efter pulvret igen.

min mamma hatade den innerligt och jag skulle aldrig komma pa iden att köpa den till mina barn

Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Vilken var din favoritbok som barn?