• Ankissen

Jag vill åka till Spanien!!! Men vart, hur gör jag, hyffsat billigt och ingen steksemester...

Nån som kan hjälpa mig?!

Jag, mannen och sonen, 5 år, vill åka till Spanien i sommar. Jag pluggar nybörjarspanska ett år, så jag måste åka till nåt ställe och träna känner jag. Det får inte kosta för mycket pengar, Ryan air är liksom helt okej. Ett resepaket med fritidsresor känns inte aktuellt då varken jag eller mannen gillar att steka oss.

Jag vill åka till nåt ställe där man får upptäcka saker, där det finns gott om historia och kultur och även shopping. Det ska inte vara mitt i Kanarieholmarna där man klarar sig på tyska, engelska eller i värsta fall svenska, utan jag VILL prata spanska... :)

Snälla, hur går jag till väga? Har aldrig åkt utomlands på egen hand förut utan bara med universitetet och så...Och har nån något tips på vart vi kan åka?

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Svar på tråden Jag vill åka till Spanien!!! Men vart, hur gör jag, hyffsat billigt och ingen steksemester...
  • Bonanza

Alicante! Jag älskade Alicante när jag var där förra våren.

Otroligt mysigt med "gamla stan" som är full av gränder och tapasrestauranger. Strand bara några 100 meter därifrån. Sen finns det shoppingcentrum, utkanter och en mysig hamn också. Och nära till utflyktsmål.

Ryanair flyger dit. Det är jättekort transfer från flygplatsen också.

• Lumo

Barcelona är vl en klassiker, eller till sydligaste spanien kanske?

• Malinita

Ryanair från gbg, ca 1000 kr t/r per biljett, (högsäsong!) till barcelona eller kusten, går massvis med bra tåg i spanien, till o med fräschare o bättre än här i sverige. Hotell bokar du via booking. com.
    Så gjorde vi i sommar, blev kanon! 

• Brittan
    Gwempa skrev 2011-02-02 08:59:38 följande:
    Barcelona är vl en klassiker, eller till sydligaste spanien kanske?
    Problemet kan kanske vara att de inte pratar spanska i Barcelona utan katalanska. Tänkte om TS vill prata spanska kan det vara svårt.
  • mrs holiday