• Alexe

Wow - det funkar!

Vår har inte slutat äta, men gör det efter att han varit uppe och kissat. Gör inte mig så mycket eftersom jag själv går upp på toa minst en gång per natt, passar på samtidigt. Fast nu sista veckan har vi faktiskt haft två nätter när han inte behövt gå upp. Tror att det är för att han dreglar så mycket när tänderna är på väg :) Vår är 10 månader, hur gammal är er? Och hur går det på dagarna?

• Alexe
    Alexis mamma skrev 2011-02-02 17:15:22 följande:
    Ni med natttorra bebisar - vad äter de på kvällen och när? Välling, gröt, bröstmjölk? Min lille äter oftast gröt, ibland amning och/eller tillägg som sista mål. Han somnar ganska tidigt för natten, vid 18-19 tiden. Äter ibland någon gång mellan 04.00 och 06.00.
    Fast om han vaknar och säger till att han vill kissa så måste han väl betraktas som nattorr? jag tycker ju att jag är nattorr även om jag går upp och kissar en gång varje natt :) man har väl bara olika stora blåsor tänker jag. 
  • Alexe

Nu är vår kille snart 11 månader och nattammar knappt längre. Men man märker tydligt på nätterna när han behöver kissa, han vrider sig och gnäller och kommer inte till ro. Så tydlig är han tyvärr nästan aldrig på dagtid :) När han var mindre och ammade mer regelbundet på nätterna ammade jag först på ena bröstet, därefter till toan och sen nästa bröst. Risken är väl att om du pottar honom innan amning så blir han arg, och om du gör det efter blir han vaken. Prova lite olika och se vad som funkar för er.

• Alexe
    Alexis mamma skrev 2011-02-11 17:41:34 följande:
    verkar som lillen håller på o få tänder o e lite hängig o vill inte sova o äta som vanligt. Det är oxå kiss i blöjan vid flera tillfällen om dan trots att han kissar på pottan som vanligt oxå...dag hade han t.o,m bajsat i blöjan utan att "säga till", vilket han inte har gjort på månader.....nån mer som varit med om bakslag i samband m tänder?

Japp. Och i samband med att lära sig krypa och gå och allt annat nytt. Eller bara för att. Nu har han under två dygn nästan vägrat pottan för att idag helt lugnt kissa som vanligt på den. Ibland måste de väl bara testa lite annat eller protestera eller vad det nu är frågan om.

Svar på tråden Wow - det funkar!